2020-06-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja man kan fråga sig vad som hänt med Hammarby, är det Djurdjic som gjorde så mycket nytta tro? Annars har väl Hammarby princip samma lag? Visst årets säsong är ju knasig men ändå.
Tror att avsaknaden av publik påverkar oss rätt mycket. Vi har många humörspelare som också råkar vara vitala för vårt spel som har svårt att tagga till utan publik känns det som.
Oacceptabelt förstås men en rimlig förklaring.
Citera
2020-06-26, 17:12
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tror att avsaknaden av publik påverkar oss rätt mycket. Vi har många humörspelare som också råkar vara vitala för vårt spel som har svårt att tagga till utan publik känns det som.
Oacceptabelt förstås men en rimlig förklaring.

Bajen är sannolikt det laget som förlorar mest på att spela utan publik, håller med dig där
Citera
2020-06-26, 17:25
Medlem
mark.corrigans avatar
Vad har hänt med Adu? Tre av målen kommer när han antingen tappar gubbe eller gör en direkt svag defensiv insats.
Citera
2020-06-26, 20:12
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Vad har hänt med Adu? Tre av målen kommer när han antingen tappar gubbe eller gör en direkt svag defensiv insats.

När går Adus kontrakt med AIK ut?
Citera
2020-06-26, 20:30
Medlem
groovesnuss avatar
Cupen är HELT ointressant, det läste jag här 2016 och 2019, så det måste vara sant
Citera
2020-06-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja man kan ju argumentera för både gult och rött där, jag tycker personligen att rött är rätt, han försöker inte spela boll och i nästa läge hade det varit målchans men om reglerna säger även målchans i nästa läge vet jag inte, de bör göra det men jag har ingen aning.

”När en spelare begår ett regelbrott mot en motståndare inom eget straffområde och det förhindrar en uppenbar målchans för motspelaren och domaren dömer straffspark ska den felande spelaren varnas, undantaget.

Regelbrottet är fasthållning, dragning eller knuff.”

Känns ganska glasklart att han förhindrar en uppenbar målchans.

Att det är en målchans tycker jag absolut, till och med en korpenlirare skulle kunna slå in den passen till Hosam.

Med det sagt, det känns fel med rött, men det är nog som sagt helt korrekt enligt regelboken att visa rött, det som är avgörande är väl om det är spel på boll eller ej, och det kan man ju inte påstå att Andersen försöker göra.

När det hände var jag uppe i varv, men kollar man nu så kan man faktiskt till och med höra 4e domaren förklara det för Bajen bänken, dvs gult om det är spel på boll, typ glidtackling, men rött i och med att det är en dragning=inget försök till spel på boll.
Citera
2020-06-26, 21:27
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Att det är en målchans tycker jag absolut, till och med en korpenlirare skulle kunna slå in den passen till Hosam.

Med det sagt, det känns fel med rött, men det är nog som sagt helt korrekt enligt regelboken att visa rött, det som är avgörande är väl om det är spel på boll eller ej, och det kan man ju inte påstå att Andersen försöker göra.

När det hände var jag uppe i varv, men kollar man nu så kan man faktiskt till och med höra 4e domaren förklara det för Bajen bänken, dvs gult om det är spel på boll, typ glidtackling, men rött i och med att det är en dragning=inget försök till spel på boll.

Nu handlar ju inte detta om svenska cupen men skulle inte Jeppe Andersen åkt ut i allsvenska höstmötet?
Citera
2020-06-26, 21:29
Medlem
Citat:
Nu handlar ju inte detta om svenska cupen men skulle inte Jeppe Andersen åkt ut i allsvenska höstmötet?

Ja, det var lite humoristiskt, speciellt Andersens kroppsspråk efter den duellen, han är ju ingen idiot så han visst vad som väntade, det andra gula kortet... som domaren av någon outgrundlig anledning aldrig halade fram.
Citera
2020-06-27, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Vår semi mot Ellos samt då finalen går på TV12 för er som sagt upp Cmore när dessa tappade fotbollen och inte vill se det via våra vänner på somalicabel eller liknande.
Citera
2020-06-27, 09:41
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vår semi mot Ellos samt då finalen går på TV12 för er som sagt upp Cmore när dessa tappade fotbollen och inte vill se det via våra vänner på somalicabel eller liknande.

Okej goda nyheter! Vågar man hoppas på seger på full tid eller är det 0-0 och förlängning och straffar som krävs?
Citera
2020-06-28, 10:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Okej goda nyheter! Vågar man hoppas på seger på full tid eller är det 0-0 och förlängning och straffar som krävs?

Det känns svårt att spekulera, det är ändå ett antal matcher kvar innan den semin. Trupperna kan vara lite annorlunda då med tanke på skador/slitage och eventuella avstängningar.
Vi har ju erkänt svårt i Borås så jag vore verkligen nöjd seger även efter straffar även om sådant inte är bra för nerverna...
Citera
2020-06-28, 11:01
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det känns svårt att spekulera, det är ändå ett antal matcher kvar innan den semin. Trupperna kan vara lite annorlunda då med tanke på skador/slitage och eventuella avstängningar.
Vi har ju erkänt svårt i Borås så jag vore verkligen nöjd seger även efter straffar även om sådant inte är bra för nerverna...

Nä det kommer inte bli lätt och som du säger inte många segrar där på många år. Sedan har ju Elfsborg imponerat i den allsvenska starten så nej det blir riktigt jobbigt. Sedan trodde man ju aldrig på seger mot Bajen i torsdags.
Hade nog hellre tagit Häcken på Bravida men det är som det är.
Blåvitt har ju dock varit bra på straffar vid full tid. I alla fall i svenska cupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in