2020-03-10, 16:51
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Är det verkligen det?
Jag förstår ditt resonemang helt och hållet men majoriteten av bajarna jag pratar med anser att försvaret behöver förstärkas för att det är ihåligt och svagt, ett resonemang som jag håller med om till fullo.

Du kan sluta säga ni, jag är inte blåvit och min klubb kommer inte möta Bajen i kvarten.
Det är frustrerande att se hur det läcker bakåt för oss ibland men samtidigt ser jag inte hur vi ska förstärka. Är nöjd med Sandberg, Fenger, Magyar och Widgren på det individuella planet. Mycket har nog trots allt att göra med hur vi spelar, och kan ta att vi släpper in 2-3 bollar så länge vi gör mer än motståndarna.
Citera
2020-03-10, 17:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det kan inte bli värre än förra mötet borta mot Bajen, hoppas Aiesh känner sig redo för att starta och att vi inte behöver lira nyss fyllda 17 Tolinsson, ser fram emot det!

Det lär väl bli roligare på mobilarenan än den gången ja.
Tolinsson gjorde det ju ändå bra mot Sirius, halka kan den bäste göra. Sedan förstår jag att det blir en betydligt svårare uppgift mot Bajen men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Nu väntar vi bara på att snuten ser till att vår match mot Gbg spelas utan publik pga Corona-viruset.

”Vi tryckte in 30 gubbar, svårt sjuka i kemisk lunginflammation, i en container tillsammans med en coronasmittad kille och flera stycken blev smittade.”

Hehe, det är dessutom ett besked som kommer så sent att alla vi göteborgare som ska upp redan står vid insläppen...
Visst att det kan ändras snabbt men sker ingen dramatisk förändring lär det bli med publik då man släppte biljetterna idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Tror att frågeställaren menade vilket lag som får hemmaplan. Det beslutades förra året i anslutning till semifinalernas avgörande.

Det lottas på upptaktsträffen inför allsvenskan, den gick väl av stapeln 24e mars?

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vad är status på Aiesh? Han stod väl över någon (några?) matcher?

Han har fått mer speltid i senaste matcherna men är nog inte riktigt redo för 90min än men en veckas träning till i kroppen lär ha gjort att han skulle greja 60-75 min på söndag kanske, dock får man väl då se om han får starta så vi redan där har bränt ett byte isf jag är ju ingen fan av att starta med spelare man vet att man måste byta ut under matchens gång...
Aiesh kommer dock oavsett hur mycket han spelar ha sin lekstuga på kanten.

Jobbig lottning rent sportsligt dock, Mjällby hade ju inte gjort något så sett...
Citera
2020-03-10, 17:40
Avslutad
Fortsätter läget utvecklas som det gör rörande viruset så lär beslutet om att stoppa evenemang komma vilken dag som helst om några även om biljetterna gått ut till försäljning. Bara att kolla på hur våra grannar gjort, våra myndigheter är alltid sega när det kommer till sådana här grejor.
Citera
2020-03-10, 18:06
Medlem
Nästa 10 000 sålda till Hammarby-IFK första dagen. Kan nog bli en bra Kvartsfinal om publik tillåts
Citera
2020-03-10, 21:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Nästa 10 000 sålda till Hammarby-IFK första dagen. Kan nog bli en bra Kvartsfinal om publik tillåts

Jag tror inte det blir publik. 207 av 341 smittade är i Sthlm-regionen. Vill det sig illa så kanske bara Mjällby matchen spelas inför publik. V. Götaland och Skåne har också en del smittade.
Citera
2020-03-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror inte det blir publik. 207 av 341 smittade är i Sthlm-regionen. Vill det sig illa så kanske bara Mjällby matchen spelas inför publik. V. Götaland och Skåne har också en del smittade.
Var det 17 augusti '96 ni senast förlorade mot AIK i Malmö?
Citera
2020-03-10, 22:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Var det 17 augusti '96 ni senast förlorade mot AIK i Malmö?

Det var på den tiden när Pascal spelade i AIK.
Citera
2020-03-11, 02:19
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var på den tiden när Pascal spelade i AIK.

Han lämnade efter 1997 så bör stämma.
Citera
2020-03-11, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Så risken är stor att allsvenskan inte kommer igång under april månad?
Citera
2020-03-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lär väl bli roligare på mobilarenan än den gången ja.
Tolinsson gjorde det ju ändå bra mot Sirius, halka kan den bäste göra. Sedan förstår jag att det blir en betydligt svårare uppgift mot Bajen men ändå.

Ja det var väl i det stora hela en ganska bra debut med tanke på ålder och erfarenhet, man kan nog inte förvänta sig helt felfria insatser av juniorer eller unga/oerfarna spelare, sedan hotade ju inte Sirius så mycket men det tar ju oftast lite tid att komma in i det. Han verkar ha två rätt fina fötter vilket lovar gott för framtiden och han är ju välväxt, men det är fortfarande en kille som nyss fyllt 17 år, han kan nog likt förra året få vara med på bänken i en del matcher i år men jag tror nog inte att han kommer spela så mycket, ge han något år till så kanske han är redo på riktigt inför säsongen 2021 dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Noll ungefär. Aiesh är en fin spelare absolut, men förhoppningsvis spelar han inte mot oss. Däremot är jag lite rädd för Robin Söder, som tenderar att göra mål på typ allt. Vi får helt enkelt satsa på att ösa på framåt, och hoppas att vi gör fler mål än vi släpper in. Det har ju gått rätt bra den senaste tiden.

Angående corona så hoppas jag verkligen inte att matchen spelas utan publik. Våra matcher mot er brukar vara en av säsongens absoluta höjdpunkter.

Viruset är fan veritabel skitstorm, personligen är jag mest orolig för påverkan detta kommer ha på världsekonomin om det fortsätter, Italien behövde sannerligen inte detta då det redan är ett land som egentligen på alla sätt och vis laggar, men framförallt så kan man inte ha Kina på lockdown, det ger ringar på vattnet. Euroländerna är väl typ i teknisk recession nu. Det hade varit riktigt trist att spela matcher utan publik dock, men det vill ju inte klubbarna så det mest troliga då är väl helt enkelt att vi får vänta någon månad till innan AS drar i gång, cupen... ja det är ju inte mycket tid att jobba med där så vem vet vad som händer fram tills avspark där.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vad är status på Aiesh? Han stod väl över någon (några?) matcher?

Dom räknar väl med att han skall vara redo för 90 minuter när AS drar igång, han har missat några veckor på försäsongen pga någon lättare skada och pga att hans mormor avled.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ja, Ludwigsson är den som imponerat mest på mig hittills. Den inställningen han har är fan unik att se. Fortsätter han såhär är han en framtida publikfavorit, fattar varför öisarna lackar över att vi fick han så billigt.

Som du säger är Paulinho den som visat upp minst än så länge. Spara han mot er och låt han gå loco mot sin gamla arbetsgivare i en eventuell semi säger jag!

Trazke kanske har rätt om Paulinho(och Bilborn och Jansson har fel), att det inte riktigt funkar med han som #10. Men han är ju grym om han är frisk och spelar på "rätt" position.
Citera
2020-03-11, 13:11
Avslutad
Och precis som jag trodde. Vi stoppar biljettförsäljningen tills vidare. Andra lär följa efter.

https://www.mff.se/malmo-ff-stoppar-tills-vidare-biljettforsaljningen-till-sondagens-match/
Citera
2020-03-11, 14:54
Medlem
needAlifes avatar
Så lär det bli. Finns knappt en chans i rymden att vår (Bajens) match kommer spelas inför publik. Beslut om begränsning av sammankomster till max 500 personer bör komma inom ett dygn om regeringen för en gångs skull kan göra slag i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in