2020-06-25, 17:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
I cupen tror gnaget slog Malmö med 0-2 2001. Två mål av Andreas Andersson. Men du kanske menade i serien.

Jag såg den matchen. Hammarby-Micke lät honom spela på högerkanten. Det var den sämsta matchen jag sett honom göra. AIK vann matchen rättvist.
Han bytes ut i paus mot Samba Johansson.
Citera
2020-06-25, 20:37
Medlem
Jag sa ju det.

Bajen åker ur allsvenskan i år. 100%.
Citera
2020-06-25, 20:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Titlar.
Citera
2020-06-25, 20:43
Moderator
Rassas avatar
Underbar miss av Daleho Irandust. Elfsborg till semi!
Citera
2020-06-25, 21:36
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag sa ju det.

Bajen åker ur allsvenskan i år. 100%.
Ja ni bör inte få förnyad elitlicens
Citera
2020-06-25, 21:49
Medlem
mikeymikeys avatar
Första 35 minuterna var riktigt dåliga från Blåvitts sida. Hammarby var totalt överlägsna men sista 10 var helt ok. Rättvis ledning.

I andra efter straffen jämnar spelet ut sig men tycker ändå Blåvitt borde få ut mer av sitt spel med en man mer.

Övertiden är Blåvitt helt överlägsna och hade mer energi och ork.

Skön seger och semifinal väntar. Hade jag aldrig trott innan.
Citera
2020-06-25, 22:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Vild gissning: Mjällby fick enklaste promenaden till semifinalen?

Mjällby, med i det närmaste ett b-lag, inledde uselt. Falkenberg var totalt överlägsna första 20, sen på vad som i princip såg ut som en förlupen boll så kommer Taylor Silverholt fri, FFF:s målvakt missar utrusningen totalt och redan från 23:e minuten så får Mjällby spela med en man mer. Sen händer inte så mycket mer i första halvlek. Båda lagen går på sparlåga.
Andra halvlek spelar Mjällby klart bättre och tar rättvist ledningen. Men fortfarande rätt mycket på sparlåga. Och sen hände inte så mycket mer i den matchen. Det var inte någon som sprang en meter mer än absolut nödvändigt..
Citera
2020-06-25, 22:19
Avslutad
Jag vidhåller att vi inte kommer vinna cupen i år heller. Räknar kallt med förlust mot Elfsborg i finalen på straffar.
Citera
2020-06-25, 22:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag såg ett Hammarby som dominerade totalt mot ett riktigt dåligt IFK. Aiesh fortsätter finta, men har också fortsatt dålig utdelning av sina aktioner.

Tack och lov fick IFK två straffar och Bajen ett rött, varpå IFK kunde vinna. Och det blir ingen titel i cupen för Bajen i år. Igen. Någonsin.

Titlar.

Såg Malmö spela rörlig och kreativ fotboll. AIK hade inte en chans - särskilt inte efter rött efter rött.

Djurgården tyvärr ute sedan tidigare efter svaga prestationer, så det här var en skön afton. Inget Bajen. Inget AIK.
Citera
2020-06-25, 23:23
Medlem
Bajen borde gjort något mer mål i första halvlek, som matchen utvecklades tycker jag dock att det var rättvist att vi gick vidare, vi körde slut på dom och det kändes som att det bara var en tidsfråga. Bra målvakter i båda lagen höll ner siffrorna, även om man nog kan säga att det var en tavla av Anestis på Bajens mål.

Det röda kortet tyckte jag var väldigt tveksamt men det verkar ju vara en regelrätt bedömning, drar inte Andersen ner Holm så kan han rulla in den till Aiesh som typ skulle haft öppet mål.
Citera
2020-06-25, 23:50
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bajen borde gjort något mer mål i första halvlek, som matchen utvecklades tycker jag dock att det var rättvist att vi gick vidare, vi körde slut på dom och det kändes som att det bara var en tidsfråga. Bra målvakter i båda lagen höll ner siffrorna, även om man nog kan säga att det var en tavla av Anestis på Bajens mål.

Det röda kortet tyckte jag var väldigt tveksamt men det verkar ju vara en regelrätt bedömning, drar inte Andersen ner Holm så kan han rulla in den till Aiesh som typ skulle haft öppet mål.
Ja man kan ju argumentera för både gult och rött där, jag tycker personligen att rött är rätt, han försöker inte spela boll och i nästa läge hade det varit målchans men om reglerna säger även målchans i nästa läge vet jag inte, de bör göra det men jag har ingen aning.

”När en spelare begår ett regelbrott mot en motståndare inom eget straffområde och det förhindrar en uppenbar målchans för motspelaren och domaren dömer straffspark ska den felande spelaren varnas, undantaget.

Regelbrottet är fasthållning, dragning eller knuff.”

Känns ganska glasklart att han förhindrar en uppenbar målchans.
Citera
2020-06-26, 00:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Någon som vet hur de gick för Skandinaviens största klubb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in