2020-07-30, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Lika galant som förra året är min förhoppning.

För vår del hoppas jag att han kommer ihåg vilket otroligt övertag han hade på Knudsen(och Rieks) och känner av det självförtroendet det borde ge, om nu Knudsen spelar. Safari hanterade det mycket bättre med smartare försvarsspel, sedan blev det förstås mycket mer försvarsinriktad för Aiesh också då Calisir åkte ut i 57.

Som tur är så är man inte alls orolig för Aiesh.

Knudsen passade inte riktigt in i Uwes taktik så det var inte bara mot Aiesh han hade problem förra säsongen, i år ser det betydligt bättre ut. Safari däremot dansar nog sista dansen den här säsongen.
Citera
2020-07-30, 10:11
Avslutad
Fan vad gött det skall bli med lite fotboll igen efter ett par dagars uppehåll!

Jag har ju ifrågasatt lite om MFF verkligen varvar upp men mer och mer pekar ju på det. MFF får räknas som rätt klara favoriter idag. Frågan är dock om dom klarar av att bryta sin cupförbannelse? Den är på riktigt, precis allt pekade på en seger för MFF i cupfinalen mot oss 2016 efter första halvlek. Innan förbannelsen gjorde entré då vill säga.
Citera
2020-07-30, 10:17
Medlem
Kul med en cupfinal med två klassisk lag. Tänk om det hade fått vara publik på plats.

Men vad är det för djävla starttid!

Hur tänkte det där?

Nåväl, kl 19 är det avspark för cupen 20/21. Lund får ses som favoriter, även om Ängelholm är obesegrade än så länge.

https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/svenska-cupen/herrar-202021/
Citera
2020-07-30, 10:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Jag har ju ifrågasatt lite om MFF verkligen varvar upp men mer och mer pekar ju på det. MFF får räknas som rätt klara favoriter idag. Frågan är dock om dom klarar av att bryta sin cupförbannelse? Den är på riktigt, precis allt pekade på en seger för MFF i cupfinalen mot oss 2016 efter första halvlek. Innan förbannelsen gjorde entré då vill säga.

En väldigt underhållande match vill jag minnas. Förväntar mig absolut ingen underhållning idag dock.
Citera
2020-07-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Som tur är så är man inte alls orolig för Aiesh.

Knudsen passade inte riktigt in i Uwes taktik så det var inte bara mot Aiesh han hade problem förra säsongen, i år ser det betydligt bättre ut. Safari däremot dansar nog sista dansen den här säsongen.

Jag gillar Aiesh som sjutton, en av de spelare som alltid är taggad till tusen och sliter som en galärslav, sedan hade jag såklart gärna sett han gjorde ännu mer poäng, sedan får han ju inte missa sådana som han gjorde mot Falkenberg, i den matchen skulle han varit 2-målsskytt.

Jo jag har fått den uppfattningen att han är bättre i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Tolinsson och Wikström, framtida mittbackslåset.

Bjärs är given ja. Blir helt annorlunda bara han är med egentligen, lugnare och mer sansat oftast.

Ja vem vet, det hade ju varit sjukt kul om båda kunde bli riktigt bra.

Med tanke på att vi har match mot MFF bara om ett par dagar kanske det blir så att t ex JJ sparas till den, men Poya har en förmåga att alltid ha någon spelare i 11 som jag tycker är lite förvånande så vem vet. Jag tror inte han kommer riska något med JJ dock, säsongen är lång och när han väl kommer upp i matchtempo kommer han vara väldigt stor tillgång för oss.

Min gissning blir således Da Graca och Bjärsmyr, men det är verkligen en vild gissning.
Citera
2020-07-30, 10:29
Medlem
Citat:

Det (enda) som talar för änglarna är väl att denna match är den viktigaste på säsongen.

Det är idag mellan strax för kl sex och kl åtta som du har din chans att vinna något överhuvudtaget.

Frågan är om matchcoachningen och inställningen finns.

Varberg, AIK, Häcken, Elfsborg och Norrköping har kryssat eller vunnit mot Malmö i serielunken. Göteborg å sin sida verkar väl kryssa mest i år, bortsett ett tveksamt övertidsmål mot AIK?

Vad är det för odds på ett kryss?
Citera
2020-07-30, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En väldigt underhållande match vill jag minnas. Förväntar mig absolut ingen underhållning idag dock.

Nu är jag såklart lite färgad men jag tycker det är den mest underhållande cupfinalen jag sett. Klar ledning för MFF, mordförsöket av Lewicki, Häckens vändning av matchen där dom domninerar i typ 20 minuter och kommer tillbaka innan MFF tar över matchen igen och sedan avgörs det på straffar som även dom går till "förlängning" efter att MFF haft ett klart övertag även i straffläggningen.

Matchen ligger i sin helhet på Youtube och jag kollar nog på den 4-5 gånger om året även om jag spolar en del.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag gillar Aiesh som sjutton, en av de spelare som alltid är taggad till tusen och sliter som en galärslav, sedan hade jag såklart gärna sett han gjorde ännu mer poäng, sedan får han ju inte missa sådana som han gjorde mot Falkenberg, i den matchen skulle han varit 2-målsskytt.

Jo jag har fått den uppfattningen att han är bättre i år.

Ja vem vet, det hade ju varit sjukt kul om båda kunde bli riktigt bra.

Med tanke på att vi har match mot MFF bara om ett par dagar kanske det blir så att t ex JJ sparas till den, men Poya har en förmåga att alltid ha någon spelare i 11 som jag tycker är lite förvånande så vem vet. Jag tror inte han kommer riska något med JJ dock, säsongen är lång och när han väl kommer upp i matchtempo kommer han vara väldigt stor tillgång för oss.

Min gissning blir således Da Graca och Bjärsmyr, men det är verkligen en vild gissning.

Du är nog den enda i hela världen som vill se da Graca på planen?

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det (enda) som talar för änglarna är väl att denna match är den viktigaste på säsongen.

Det är idag mellan strax för kl sex och kl åtta som du har din chans att vinna något överhuvudtaget.

Frågan är om matchcoachningen och inställningen finns.

Varberg, AIK, Häcken, Elfsborg och Norrköping har kryssat eller vunnit mot Malmö i serielunken. Göteborg å sin sida verkar väl kryssa mest i år, bortsett ett tveksamt övertidsmål mot AIK?

Vad är det för odds på ett kryss?

Upplagt för kryss. Kul om det blir straffar igen, MFF:S paradgren.
Senast redigerad av trazke 2020-07-30 kl. 10:42.
Citera
2020-07-30, 10:49
Avslutad
Citat:
Nu är jag såklart lite färgad men jag tycker det är den mest underhållande cupfinalen jag sett. Klar ledning för MFF, mordförsöket av Lewicki, Häckens vändning av matchen där dom domninerar i typ 20 minuter och kommer tillbaka innan MFF tar över matchen igen och sedan avgörs det på straffar som även dom går till "förlängning" efter att MFF haft ett klart övertag även i straffläggningen.

Matchen ligger i sin helhet på Youtube och jag kollar nog på den 4-5 gånger om året även om jag spolar en del.

Upplagt för kryss. Kul om det blir straffar igen, MFF:S paradgren.

Aldrig sett om den matchen. Aldrig varit med om att det var som att luften försvann från 20000+ människor efter allting var klappat och klart.

Vi slog ut Mjällby på straffar så det är inte så att man ska vara orolig det vill säga så länge Kiese-Thelin inte slår några straffar så ska det gå bra.
Citera
2020-07-30, 10:50
Medlem
Citat:
Du är nog den enda i hela världen som vill se da Graca på planen?

hehe

Skrev inte att jag vill ha honom på planen utan mer vem jag tror Poya kommer ställa upp med. Sedan tycker jag som du vet att han får lite för mycket skit, nu under corona-våren har jag t ex haft chansen att kolla igenom förra årets matcher och han är bra i flera. Han var riktigt bra i matcherna mot DIF och Peking till exempel, och då var det ju inga skitspelare han matchades mot, eller ja, i första halvlek var det Holmberg, det filmande svinet är ju inget att hänga i julgranen men i andra är det Nyman som Koffe får ta hand om, värt att ha i åtanke är väl att han inte hade så många matchminuter innan dess heller.
Citera
2020-07-30, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Aldrig sett om den matchen. Aldrig varit med om att det var som att luften försvann från 20000+ människor efter allting var klappat och klart.

Vi slog ut Mjällby på straffar så det är inte så att man ska vara orolig det vill säga så länge Kiese-Thelin inte slår några straffar så ska det gå bra.

Det var avgjort i halvtid. 2-0 till er och vi kom knappt över halva plan.

Sedan var det avgjort i straffläggningen också. Rakip som sköt eran femte straff hade ingen press alls på sig. Om han satte straffen blev han hjälte om han missade kunde ändå vi missa våran 5:e straff efteråt och då skulle ni ändå vinna. I värsta fall skulle det gå vidare till en 6:e straffomgång. Bättre läge att slå en straff går inte att få.
Citera
2020-07-30, 11:02
Avslutad
Citat:
Det var avgjort i halvtid. 2-0 till er och vi kom knappt över halva plan.

Sedan var det avgjort i straffläggningen också. Rakip som sköt eran femte straff hade ingen press alls på sig. Om han satte straffen blev han hjälte om han missade kunde ändå vi missa våran 5:e straff efteråt och då skulle ni ändå vinna. I värsta fall skulle det gå vidare till en 6:e straffomgång. Bättre läge att slå en straff går inte att få.

Ja, det var som upplagt att bryta förbannelsen. Hemmaplan, vi hade precis slagit er ganska komfortabelt vill jag minnas. 2-0 i halvtid. Och sedan bara fullständigt kaos, tror nog det var där Kuhns öde avgjordes då han inte nog med att han väntade 10 minuter med att göra en ändring för att stabilisera läget, samtidigt så plockade han ut Rosenberg istället för Kjartansson... Riktigt jävla hål i huvudet på den snubben alltså.
Citera
2020-07-30, 11:23
Medlem
OvissFramtids avatar
Idag ska cupen him! 31-års väntan, nu fan ska förbannelsen brytas. Vore särskilt skönt att slå Göteborg, Framåt Malmö, heja di blåe!
Senast redigerad av OvissFramtid 2020-07-30 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in