2020-06-26, 12:26
Medlem
Mommy Dearest som uttryck kommer från Christina Crawfords memoarer om sin barndom som adoptivdotter till Joan C
Här en text tagen från nätet :

"Christina Crawford, född 11 juni 1939 i Los Angeles, är en amerikansk författare och tidigare skådespelerska. Hon är känd för sin självbiografi, Mommie Dearest som utgavs 1978 och handlar om hennes traumatiska uppväxt som adoptivdotter till filmstjärnan Joan Crawford.

Crawfords föräldrar var ogifta och hon lämnades bort och adopterades sedan av Joan Crawford, som i Mommie Dearest beskrivs som narcissistisk, alkoholiserad och med okontrollerade humörsvängningar"

Visst låter Joan som någon vi känner ?
Ärligt talat..bara lek med tanken på att Anna och Halmpyntet skulle ha skiljt sig när barnen var små 😱
Trots att han inte utstrålar intelligens så bara måste han ha varit en riktig pappa för barnen
Citera
2020-06-26, 12:34
Medlem
nu är det live, trams som vanligt. orkadeinte titta mer men lite bilder bjuder jag på
https://postimg.cc/gallery/zBRYScQ
Citera
2020-06-26, 13:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nu är det live, trams som vanligt. orkadeinte titta mer men lite bilder bjuder jag på

Om Anna nu äter så lite och powerwalkar varje morgon hur kommer det sig att
hon gått upp..oh,ja just det ! Det är ju hennes hormonsjukdom som påverkar vikten...
Eller är det möjligtvis så att Anna powerwalkar 1 gång på 100 dagar och tar kort för att dokumentera denna sällsynta händelse, för
resten av dagarna sitter hon och käkar mackor och bullar, som hon sedan menar
är någon annans mat eller så påpekar hon att hon alltid delar.
För att sedan påpeka att så sa hon inte riktigt alls.
För Anna äter n ä s t a n ingenting,hon äter ofta för att hon äter så lite.
Och hon rör på sig hela tiden, fast andra får fixa saker åt Anna..
Anna verkar ha svårt att förstå orsak och sammanhang, eller så menar hon att
Om det är så i Annas universum är saker och ting sant.
Citera
2020-06-26, 13:17
Medlem
Magictrixs avatar
Om jag förstått saken rätt var även My kraftigt överviktig för några år sedan. Hon förändrade radikalt sina levnadsvanor och blev en förebild (bl a för Anna) med sitt nya liv. My stod ju oxkså på första parkett när Anna vann biggest loser.
Anna tappade allt på två år. Nu har även My börjat tappa det. Vad det beror på kan ju inte vi veta, men hon säger att hon gått upp 16 kilo under coronan.
Att i grunden ha en kraftig benstomme och lätt att gå upp i vikt kan ju ingen rå för. Att då leva sunt och träna är ett krav för att hålla sig normal. Jag tänker att det är lite som att vara nykter alkoholist. Det krävs oerhörd självdisciplin för att orka hålla denna livsstil. Att leva normalt och ”unna sig” då och då går inte.
Från mitt perspektiv ser det ut som att Anna gett upp och för att rättfärdiga sitt beteende lockar hon nu med ”flaskan” (korv och pizza). Om My fallerar så är Anna i alla fall inte ensam. Då kan de tröstäta och mata endorfiner ihop.

Äter man en pizza har jag för mig att man måste promenera ungefär en mil för att förbränna enbart den...
Citera
2020-06-26, 13:21
Medlem
Anna göder sin omgivning.
Feeder.
Citera
2020-06-26, 13:52
Medlem
TPLs avatar
-Jag är inte tjock. Jag har kraftig benstomme.

Finns det fortfarande folk som tror på det där? Hur kunde Anna plötsligt se ut som Twiggy efter B L VIP? Och nu ser hon ut som en Michelin-gubbe. Har hennes skelett växt till det tredubbla?

"Skelettet har en utmärkt konstruktion, extremt lätt och samtidigt extremt tåligt. Hos en vuxen människa står benmassan för ca 14-17 % av kroppsvikten och då är ungefär hälften vatten. För en 80 kgs man innebär detta drygt 11 kg, för någon som väger 110 kg innebär detta en skelettvikt på drygt 15 kg. Det skiljer alltså inte många kg i benmassa mellan någon som väger 80 kg kontra någon som väger 110 kg."
Citera
2020-06-26, 14:37
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40

OBS!
Utan filter tror jag..,??
Citera
2020-06-26, 14:39
Medlem
nytt från insta

https://postimg.cc/gallery/cW1fw3H
Citera
2020-06-26, 15:01
Medlem
Jaha nu har det arma Halmpyntet genomlidit 22 år av drama med Tunnan. För mig fullständigt obegripligt. Denna prestation borde rendera någon form av tapperhetsmedalj eller är det så enkelt att Halmpyntet är dum i huvudet och inte förstår bättre
Citera
2020-06-26, 15:04
Medlem
Nu är jag nyfiken.
Anna kallar My rådhus för "lilla Mys hus"
Undrar, hur mycket har:
Anna boarea?... 6 vuxna personer.
My... boarea?... ?......................
Har glömt fråga, har alla barn egen rum?
Senast redigerad av nivijag 2020-06-26 kl. 15:14.
Citera
2020-06-26, 15:17
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Nu är jag nyfiken.
Anna kallar My rådhus för "lilla Mys hus"
Undrar, hur mycket har:
Anna boarea?... 6 vuxna personer.
My... boarea?... ?......................
Har glömt fråga, har alla barn egen rum?

Å guuuuud så spännande😴
Citera
2020-06-26, 15:23
Medlem
En kopp kaffe med mycket grädde och en smörad pannkaka med kräftrompor.
Det är ett mellanmål på ca 500 kcal.
Ca 25% av dagsbehovet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in