Citat:
Ursprungligen postat av
Millediablo
Ibland så uppfattar jag det som vissa spelare visar lite attityd om domaren tar lite tid på sig.
Det är nog svårt att återplacera kratta sen boll och samtidigt manövrera den elektroniska poängdosan.
Min tanke är att det är bäst att spelaren alltid sköter redskapen och att domaren alltid sköter bollarna och poöngräkningen.
Ett par incidenter som jag nämnt förut har satt mig i en oomkullrunkelig sits när det gäller detta. Det är minst 1 felräkning i ett stökigt frame och 1 tillfälle där spelare rör rullande bollar med handen istället för att verbalt resignera i rätt turordning. Nu är jag iofs en så där paragrafryttare när det kommer till idrott på tävlingsnivå så det är inget att lägga någon större vikt vid.
Ronnie är den enda jag på rak arm vet som visar attityd mot långsamma domare. Särskilt tydligt är det när det är en mer oerfaren domare i hans match.
Dock kan jag inte säga att situationerna med kratta brukar vara där det märks mest. Om det däremot dröjer när bollar ska återplaceras brukar det synas tydligt att han blir frustrerad. Ibland får jag nästan känslan att han medvetet provocerar färska domare genom att gå runt bordet på ett sådant sätt att de inte snabbt kommer åt att ta ut bollen ur fickan och återplacera smidigt, utan visar verkligen vem som har företräde.
Oomkullrunkelig

Nåja, på TV-bordet behöver inte domaren själv registrera poängen, så det tycker jag inte blir ett problem.