2020-06-25, 16:09
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Selby bjuder på en friboll tillbaka!

Vilken käftsmäll för Selby att förlora detta frame.
Ojoj det här blir inte lätt att vända men Selby är Selby.
Citera
2020-06-25, 16:24
Medlem
Uselt av Selby.
Citera
2020-06-25, 16:45
Medlem
Neofytens avatar
Tror ni att det är här för att stanna att spelarna sköter krattorna? Det vore lite trist, jag gillar traditioner i sport.
Citera
2020-06-25, 16:50
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Tror ni att det är här för att stanna att spelarna sköter krattorna? Det vore lite trist, jag gillar traditioner i sport.
Det tror jag nog, dom rör ju på gemensamt bord/vall, krattorna gör ju ingen skillnad.

Mark Allens bristande killer-instinkt har man sett förr men distansen känns för lång.
Citera
2020-06-25, 16:59
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Det tror jag nog, dom rör ju på gemensamt bord/vall, krattorna gör ju ingen skillnad.

Mark Allens bristande killer-instinkt har man sett förr men distansen känns för lång.

Ja det är väl en vanesak att inte domaren ska langa hjälpmedlen, men det är ändå traditioner, även om det är meningslösa hehe. Fast det går väl liiiite snabbare om domaren hjälper. Fast jag har inte utvärderat det djupare, tidsmässigt hehe.

Edit: Så ser det elegantare ut när domaren langar! Där har vi det!
Senast redigerad av Neofyten 2020-06-25 kl. 17:03.
Citera
2020-06-25, 17:23
Medlem
Förmodligen kommer domarna få assistera med utrustningen inom en snar framtid. Som redan nämnts här gör det väldigt liten skillnad för smittspridningsrisken då spelarna använder samma bord och sätter händerna på samma ställen. Jag förstår att proffsorganisationen gjort allt för att få tillstånd att arrangera snooker igen, och det är ju ingen stor sak om krattregeln är kvar ett tag till.

Framförallt blir det ett mycket bättre flow i spelet när domaren assisterar och tar fram, håller eller sätter tillbaka utrustningen.
Citera
2020-06-25, 17:37
Medlem
Neofytens avatar
Nej det viktiga är så klart att man får se lite snooker i dessa tider! Men det blir ett finare flyt om domaren får hjälpa. Jag tycker dock det fungerat riktigt bra nu, det var betydligt mer omständigt senast när de var tvungen att springa till varsin ringhörna för att hämta grejerna. Ronnie välte ned sitt ställ om jag minns rätt! Men som sagts, man gjorde vad som krävdes för att få spela, vilket jag är glad för!
Citera
2020-06-25, 18:22
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Förmodligen kommer domarna få assistera med utrustningen inom en snar framtid. Som redan nämnts här gör det väldigt liten skillnad för smittspridningsrisken då spelarna använder samma bord och sätter händerna på samma ställen. Jag förstår att proffsorganisationen gjort allt för att få tillstånd att arrangera snooker igen, och det är ju ingen stor sak om krattregeln är kvar ett tag till.

Framförallt blir det ett mycket bättre flow i spelet när domaren assisterar och tar fram, håller eller sätter tillbaka utrustningen.
Ibland så uppfattar jag det som vissa spelare visar lite attityd om domaren tar lite tid på sig.
Det är nog svårt att återplacera kratta sen boll och samtidigt manövrera den elektroniska poängdosan.
Min tanke är att det är bäst att spelaren alltid sköter redskapen och att domaren alltid sköter bollarna och poöngräkningen.

Ett par incidenter som jag nämnt förut har satt mig i en oomkullrunkelig sits när det gäller detta. Det är minst 1 felräkning i ett stökigt frame och 1 tillfälle där spelare rör rullande bollar med handen istället för att verbalt resignera i rätt turordning. Nu är jag iofs en så där paragrafryttare när det kommer till idrott på tävlingsnivå så det är inget att lägga någon större vikt vid.
Citera
2020-06-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Ibland så uppfattar jag det som vissa spelare visar lite attityd om domaren tar lite tid på sig.
Det är nog svårt att återplacera kratta sen boll och samtidigt manövrera den elektroniska poängdosan.
Min tanke är att det är bäst att spelaren alltid sköter redskapen och att domaren alltid sköter bollarna och poöngräkningen.

Ett par incidenter som jag nämnt förut har satt mig i en oomkullrunkelig sits när det gäller detta. Det är minst 1 felräkning i ett stökigt frame och 1 tillfälle där spelare rör rullande bollar med handen istället för att verbalt resignera i rätt turordning. Nu är jag iofs en så där paragrafryttare när det kommer till idrott på tävlingsnivå så det är inget att lägga någon större vikt vid.
Ronnie är den enda jag på rak arm vet som visar attityd mot långsamma domare. Särskilt tydligt är det när det är en mer oerfaren domare i hans match.
Dock kan jag inte säga att situationerna med kratta brukar vara där det märks mest. Om det däremot dröjer när bollar ska återplaceras brukar det synas tydligt att han blir frustrerad. Ibland får jag nästan känslan att han medvetet provocerar färska domare genom att gå runt bordet på ett sådant sätt att de inte snabbt kommer åt att ta ut bollen ur fickan och återplacera smidigt, utan visar verkligen vem som har företräde.

Oomkullrunkelig Nåja, på TV-bordet behöver inte domaren själv registrera poängen, så det tycker jag inte blir ett problem.
Citera
2020-06-25, 19:34
Medlem
fjolla666s avatar
Är Robertson allvarlig med sin frisyr eller är det något skämt? Ser ju för jävla lustigt ut.
Citera
2020-06-25, 20:29
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Är Robertson allvarlig med sin frisyr eller är det något skämt? Ser ju för jävla lustigt ut.
Det är så han ser ut i håret på riktigt och han har förmodligen ingen frisör att gå till därav längden.
Citera
2020-06-25, 20:33
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Nåja, på TV-bordet behöver inte domaren själv registrera poängen, så det tycker jag inte blir ett problem.
Hmm fru Woollaston hade väl en senast, men det kanske var coronarelaterat?
Jag trodde i min enfald att detta var nån ny pryl som domaren skulle bära på, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in