Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Nej, alla visste inte tydligen att det handlade om ett mord trots att det klart och tydligt hade skrivits i media och polisens hemsida att en mordutredning hade inletts.
" 2018-05-24, 14:47 #2668
yyuutt
Medlem
Reg: Dec 2012
Jag som aldrig skulle logga in på flashback igen, men nu kunde jag faktiskt inte vara tyst längre.
Ni som bor i området, skulle ni kunna göra en sak för mig? Skulle ni kunna gå och titta (respektera eventuella avspärrningar) på träden precis där hon låg? Om det hänger något där eller om exempelvis en gren gått av nyligen?
Nu säger jag verkligen inte att jag tror bu eller bä, jag funderar på möjliga scenarion, men personligen undrar jag varför en mördare skulle dumpat henne precis vid bostadsområdet. Jag tror hon dött på plats.
Så till varför jag ber er titta på träden (kolla planken också om ni ändå är där), är detta. BO sitter om slår in paket, hon får en idé att göra en skattletning av det åt det barnet som fyller år (det har jag också gjort), som den geocashare och överenergiska person hon är, så ger hon sig iväg direkt, vid första/andra/tredje/osv stället där hon placerar ut ledtrådar tappar hon mobilen (eller vad det nu är polisen hittat), vid dödsplatsen klättrar hon upp i ett träd/på planket för att få upp ett rep att fira upp en ledtråd i, alternativt gömma ledtråden direkt på plats, en gren går av/hon tappar balansen, skriker i panik och faller. Slår man till bröstkorgen vid fel del av ekg-kurvan, så stannar hjärtat, så ett fall behöver inte vara högt."
"2018-05-24, 15:09 #2674
yyuutt
Medlem
Reg: Dec 2012
Nu kommer jag ihåg varför jag inte skulle delta på flashback något mer, tankeförmågan bland medlemmarna här haltar ju på båda benen.
Men jag gör det här enkelt för er: Gren går nästan av -> BO hänger i den i fem minuter och skriker på hjälp till och från (kanske hon är tyst när hon försöker lösa problemet själv?)-> faller efter dom minuterna i backen -> då raring stannar hjärtat, alltså inte när hon hänger i grenen, utan när hon drösar i backen.
Kontot '
yyuutt' verkar inte ha varit den klarast lysande stjärnan på den medicinutbildning i Sverige jag är bekant med.
Att trädnedfallare ibland har sån himla otur att de kan få hjärtstopp om de slår bröstkorgen i backen vid en särskild "olycklig" fas i EKG:et, det kanske kontot
yyuutt har stött på. Jag har det inte
Men du Honan6 ville väl bara illustrera att det
kan ha funnits Einstein-light:ingar som inte trodde att LW utsatts för brott?
Inget tyder på att kontot
yyuutt varit på på plats och sett LW ligga där. För då hade vi kanske fått höra spekulationer om att hennes ansikte var svårt skadat av att nån kastat syra i ansiktet på henne..