2020-06-24, 20:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För du tänker dig väl ändå inte att åkl Åsa Hiding kommer att överklaga?
Hon är ju antagligen, sagt med Leif GW:s språkbruk, rätt så inkapaciterad efter domen i förrgår..

En juridisk örfil, det får man kanske säga om misslyckandet.
Lite synd om henne.
Fast mer synd om skattebetalarna förstås.
Du skrev spydigt om att åklagaren inte skulle överklaga och du hade fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var ju klart och koncist. Du har ingen lust att utveckla vad som gör dig så bestämd?

Juridiskt har åkl ÅH ett riktigt uppförslut. Ingenting har hittills gått hennes väg (ok, hon har fått uppskov och sånt) och SD är helt ohäktad, men du tror på allvar att han kommer att dömas i HR?
På vad?
TR har ju förklarat för oss alla att det inte går att knyta SD till brottsplatsen. Du tror att HR kommer att hävda att TR har fel och detta utan att åkl ÅH har kunnat presentera bevis för att SD varit på plats?
Så brukar det inte gå till i svenska domstolar.
Nu skriver du om att hon kommer att förlora målet utan att du har en aning om vad hon kommer att presentera.
Troligen (och förhoppningsvis) har du fel igen.
Hon har tid på sig att hitta ytterligare bevis.
Citera
2020-06-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
En fundering ! Är du Sagotant på stadsbiblioteket du verkar inte ha lyssnat på förhören från Rättegången. Ett tips, gör det och bilda dig en EGEN uppfattning

Min uppfattning är redan klar, jag är nu mera övertygad om att MVM mördade BO:et bakom Bu-p:et och att MVM hade hjälp av huvamannen.

Jag funderar också på om MGM och den före detta MGK känner MVM och vet att MVM mördade BO:et, men att dom helt enkelt inte vågar att berätta det för polisen med anledning av att dom vet att MVM är en totalt livsfarlig person som överhuvudtaget inte skyr några medel allas och då är det ju fullt begripligt ifrån min sida att MGM och den före detta MGK väljer att tiga som muren.

Jag har en fråga till dig, tror du att polisen och åklagarna så småningom kommer att rikta in sig på MVM och huvamannen för att sålunda få det tragiska brottet uppklarat en gång för alla.

Tänk också på det att MGM:s försvarsadvokat IB vet med 100% säkerhet att hans klient inte var den som mördade BO:et.

Jag undrar också väldigt mycket över om MGM:s försvarsadvokat IB känner till vem MVM och huvamannen är ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu skriver du om att hon kommer att förlora målet utan att du har en aning om vad hon kommer att presentera.
eller också blir utredarnas tunnelseende ännu tydligare i hovrätten som sagt mycket talar för att någon av LWs älskare eller en anhörig till en sådan är mördaren men polisen har bara utrett en av dessa.
Citera
2020-06-24, 20:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
eller också blir utredarnas tunnelseende ännu tydligare i hovrätten som sagt mycket talar för att någon av LWs älskare eller en anhörig till en sådan är mördaren men polisen har bara utrett en av dessa.

Det skulle kunna vara så att en människa kan bli otroligt arg om en kvinna vill låna en mobilladdare för att ha med sig på en resa med en ny älskare !
Varför måste en x-älskare som dessutom själv valt att sluta med intima möten med LW behöva tillstå med en laddare ?? Helgalet ju ,klart den personen blir både arg och undrar vad som flugit i LW !!?

Var sak har sin plats precis som var penis skall få sin tid i rätt följd och utan återkommande "du -är-skyldig-mig -uppdrag "bara för att vi gjorde det vi gjorde.....!

Finns inga promises i sådana fall vad jag vet -gjort är gjort och skall sen glömmas bort med tiden ,inte utnyttjas vidare som att blanda ihop lort och pannkaka eller hellre; att man inte skall blanda olika sorters pannkakor till en pannkakstårta - det låter bättre ...för lort är ingen tycker jag ...enbart virriga i situation ,typ...
Citera
2020-06-24, 21:16
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inte den här du menar?

https://www.docdroid.net/XfHswnZ/475-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-475-pdf#page=10

Precis! Tack för hjälpen.
Citera
2020-06-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Inläggen från de som är "övertygade" om att SD är oskyldig kommer naturligtvis att bombardera tråden med osannolika och pinsamma analyser som vill visa att SD är oskyldig.

Säkert finns det många som följer tråden tråden utan att kommentera, men som av olika anledningar analyserar inläggen. Jag tror inte det är till nackdel för de som anser att SD är gärningsmannen. Men "SDarna" binder ris åt sin egen rygg.
Citera
2020-06-24, 21:23
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hej å välkommen tillbaka.

Det va det här jag syftade på.

" Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat, konstaterade Albert Einstein".

Det krävs att hon får fram något betydligt bättre än vad hon hade i TR,
hur nu det ska gå till efter den här tiden.

HovR är mer benägen att tänka med hjärnan å inte med hjärtat.

Kanske OT men där har du fel, Einstein må ha sagt mycket klokt men inte det här

https://www.history.com/news/here-are-6-things-albert-einstein-never-said
Citera
2020-06-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Mej lurar du inte även om detta.är mycket underhållande att iaktta 😁

Varför är JMs analyser så bristfälliga? Inte enda trovärdigt argument som visar på hans nya ståndpunkt.
Citera
2020-06-24, 21:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet att paret Å*ström kollade någon av L*enas cacher.

Jag önskar att @nonadas Jottacloud funkade igen (ser att h*n varit inne igen på flashback, hoppas h*n mår bra och kan åtgärda länkarna?), då hade det varit lättare att kolla.

Fågelholken var gjord till en cache som skulle publiceras med hjälp av reviewer ToaNorik (JD/Hjontem*ra). Holkar brukar ju sitta en bit upp i träden och jag tror inte hon ville vara helt solo när hon skulle klättra upp och montera den. Fick hon hjälp av SD och var finns holken?

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Citera
2020-06-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Kanske OT men där har du fel, Einstein må ha sagt mycket klokt men inte det här

https://www.history.com/news/here-are-6-things-albert-einstein-never-said

Annars är det en klassiker, men jag får väl erkänna att jag aldrig
har hört han säga det, så jag tänker inte ta strid i frågan
Citera
2020-06-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Varför är JMs analyser så bristfälliga? Inte enda trovärdigt argument som visar på hans nya ståndpunkt.
Nä kanske SDs lakej😁
Citera
2020-06-24, 22:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
JM har varit en pajas sedan början av tråden.
För några månader sedan verkade han njuta av att fantisera ihop blodiga detaljer om hur HD slog sönder knäna på LW och hur hon sedan fortsatte att slå medan SD höll fast LW..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in