2020-06-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Jag har gjort en intressant iaktagelse efter att jag lyssnat på SD:s förhör i Tingsrätten ett antal gånger. Varje gång som han uppenbart ljuger så går hans röst upp i falsett på sista ordet i meningen, annars är rösten helt monoton. Blev tvungen att googla för att se om min teori kunde stämma. Hittade detta som stämmer mycket bra på SD:

Beteenden som har samband med lögn:
• spänd röst
• ljusare röstläge
• oengagerad röst
• rastlösa fot- och benrörelser
• pupillerna förstoras
• motsägelsefulla, ologiska berättelser
• mer opersonliga i sitt framträdande
• repeterar ord och fraser i onödan
• brist på samarbetsvilja
• allmänt nervösa

– När lögnen handlar om något som är förkastligt, för att det bryter mot lagen eller allmän moral, blir det viktigt för lögnaren att inte avslöjas. Oron över detta gör att han beter sig annorlunda än om han talat sanning, säger Bella DePaulo, psykologiprofessor från Virginia i USA.

Forskning visar att två yrkesgrupper är anmärkningsvärt mycket duktigare än andra på att avslöja lögnare; Secret Service-personal och skiljedomare i USA.
det är svår att avgöra om någon ljuger https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2003/Nr-4-2003-Argang-69/Sa-avslojas-en-lognare/ Men i det här fallet har ju inga av de yrkesgrupper som nämns i artikeln deltagit i bedömningen
Senast redigerad av susanna.s 2020-06-24 kl. 23:26.
Citera
2020-06-24, 23:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag har gjort en intressant iaktagelse efter att jag lyssnat på SD:s förhör i Tingsrätten ett antal gånger. Varje gång som han uppenbart ljuger så går hans röst upp i falsett på sista ordet i meningen, annars är rösten helt monoton. Blev tvungen att googla för att se om min teori kunde stämma. Hittade detta som stämmer mycket bra på SD:

• spänd röst
• ljusare röstläge
• oengagerad röst
• pupillerna förstoras
• allmänt nervösa

– När lögnen handlar om något som är förkastligt, för att det bryter mot lagen eller allmän moral, blir det viktigt för lögnaren att inte avslöjas. Oron över detta gör att han beter sig annorlunda än om han talat sanning, säger Bella DePaulo, psykologiprofessor från Virginia i USA.

Forskning visar att två yrkesgrupper är anmärkningsvärt mycket duktigare än andra på att avslöja lögnare; Secret Service-personal och skiljedomare i USA.

Det kommer rätt vad det är ordet ”man” i stället för ”jag” när någon ljuger. Det är mycket tydligt och avslöjande om man lyssnar efter det.
Det förekommer frekvent under rättegången...
Citera
2020-06-24, 23:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Uppenbart eftersom du först nu förstår att rättegången inte handlar om att fastslå att ett brott är begånget utan om det är begånget av specifikt SD. .

Tar med ditt inlägg om du glömt vad du skrev.

Jag håller med dig att LW dödats med handpåverkan om det är vad du får ut av rättegången. Men att det var ett mord visste vi väl redan 2018-05-20 typ?

Nej, alla visste inte tydligen att det handlade om ett mord trots att det klart och tydligt hade skrivits i media och polisens hemsida att en mordutredning hade inletts.

" 2018-05-24, 14:47 #2668
yyuutt
Medlem
Reg: Dec 2012

Jag som aldrig skulle logga in på flashback igen, men nu kunde jag faktiskt inte vara tyst längre.

Ni som bor i området, skulle ni kunna göra en sak för mig? Skulle ni kunna gå och titta (respektera eventuella avspärrningar) på träden precis där hon låg? Om det hänger något där eller om exempelvis en gren gått av nyligen?

Nu säger jag verkligen inte att jag tror bu eller bä, jag funderar på möjliga scenarion, men personligen undrar jag varför en mördare skulle dumpat henne precis vid bostadsområdet. Jag tror hon dött på plats.

Så till varför jag ber er titta på träden (kolla planken också om ni ändå är där), är detta. BO sitter om slår in paket, hon får en idé att göra en skattletning av det åt det barnet som fyller år (det har jag också gjort), som den geocashare och överenergiska person hon är, så ger hon sig iväg direkt, vid första/andra/tredje/osv stället där hon placerar ut ledtrådar tappar hon mobilen (eller vad det nu är polisen hittat), vid dödsplatsen klättrar hon upp i ett träd/på planket för att få upp ett rep att fira upp en ledtråd i, alternativt gömma ledtråden direkt på plats, en gren går av/hon tappar balansen, skriker i panik och faller. Slår man till bröstkorgen vid fel del av ekg-kurvan, så stannar hjärtat, så ett fall behöver inte vara högt.
"

"2018-05-24, 15:09 #2674
yyuutt
Medlem
Reg: Dec 2012
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är svårt att skrika till och från om hjärtat stannat.

Nu kommer jag ihåg varför jag inte skulle delta på flashback något mer, tankeförmågan bland medlemmarna här haltar ju på båda benen.

Men jag gör det här enkelt för er: Gren går nästan av -> BO hänger i den i fem minuter och skriker på hjälp till och från (kanske hon är tyst när hon försöker lösa problemet själv?)-> faller efter dom minuterna i backen -> då raring stannar hjärtat, alltså inte när hon hänger i grenen, utan när hon drösar i backen.
Senast redigerad av Honan6 2020-06-24 kl. 23:34.
Citera
2020-06-24, 23:32
Medlem
landbandys avatar
(Spekulation)
Det enda som gör mig lite orolig skulle vara om den där motorvägsmannen när han väl avviker ifrån den kära för honom stora vägen -är just om han dras till de/ den lägenhet som det lyser i ?

För där lär ju någon vara vaken så att denne uschling kan knacka på och störa ....

Det är nog det som i så fall känns lite sorgligt -det att LW verkade vara uppe ofta på nätterna och att hennes hus låg nära till hands där på hörnet för en något mysko herre ansedd som vägmannen ?

Ja det är väl det enda som gnager -att ljuset i huset skulle ha fått denne att bli intresserad att nå LW ...
.trots att denne man inte kände henne ett dyft ( precis som de i Varberga som han knackade på hos rätt så energiskt så att de ringde polisen eftersom han för dem som bodde där , var en helt för dem okänd man ... ) .

Men vilken sabla otur LW och hennes son Aron i så fall hade ...

Att belysning skall göra att folk mördas ?

Suck .
Senast redigerad av landbandy 2020-06-24 kl. 23:38.
Citera
2020-06-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det kommer rätt vad det är ordet ”man” i stället för ”jag” när någon ljuger. Det är mycket tydligt och avslöjande om man lyssnar efter det.
Det förekommer frekvent under rättegången...
jag brukar själv använda man i stället för jag när jag pratar oaVSETT OM JAG PRATAR SANNING ELLER LJUGER
Citera
2020-06-24, 23:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
jag brukar själv använda man i stället för jag när jag pratar oaVSETT OM JAG PRATAR SANNING ELLER LJUGER
Så kan det vara, ibland är det lite skonsammare att använda det.
Men det är ändå ett klassiskt sätt att presentera en lögn.
Citera
2020-06-24, 23:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s

Ja eller hur !

”man” blir lite mer som ; ” i största allmänhet-så som de flesta brukar gör .... ” medans ” jag” blir så utsatt = enbart jag och ingen annan ....

Visst ?

(Spekulation)
Citera
2020-06-24, 23:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Picasso2 skriver detta:

Varpå jag replikerar om SD,s frisläppande:

Så hoppar snillet in med:

Jag igen:

Så fortsätter du med:

Med det har tjafsmaja tagit för mycket av min tid i anspråk. .
Det är snarare du som måste skilja på olika begrepp.
"Brott går ej att styrka" är en brottskod som används av polisen när de lägger ned fall.
Det är inte ett uttryck som används när någon blir frikänd pga att bevisen är otillräckliga.
Citera
2020-06-25, 00:10
Medlem
Citat:

• spänd röst
• ljusare röstläge
• oengagerad röst
• pupillerna förstoras
• allmänt nervösa

Tack för det fyndet! Det sätter ord på det många av oss märkt från rättegången utan att kunna säga vad det är som felar. Den allmänna känslan "det är något fel på XX svar" kan även tillämpas på HD. När åklagaren frågar ut HD så är det ofta ett ganska långt uppehåll innan hon svarar och ofta blir svaret "jag minns inte". När SD:s advokat ställer frågor till HD är hon betydligt mer alert och klargörande i svaren. Försvararens frågor är dock helt harmlösa.

Det blir att lyssna igenom några avsnitt med denna nya kunskap i åtanke. Tack för viktigt gräv igen! Precis som Fröken Sverige, Philomena, T34 Pantzer, honan6, Nötis och några till så vaskar du fram guldkorn när de behövs som allra mest. 👍
Citera
2020-06-25, 00:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var ju klart och koncist.
Du har ingen lust att utveckla vad som gör dig så bestämd?

Juridiskt har åkl ÅH ett riktigt uppförslut. Ingenting har hittills gått hennes väg (ok, hon har fått uppskov och sånt) och SD är helt ohäktad, men du tror på allvar att han kommer att dömas i HR?
På vad?
TR har ju förklarat för oss alla att det inte går att knyta SD till brottsplatsen. Du tror att HR kommer att hävda att TR har fel och detta utan att åkl ÅH har kunnat presentera bevis för att SD varit på plats?
Så brukar det inte gå till i svenska domstolar.

Den domstol du drömmer om ligger inte i monarkin Sverige. Den ligger i en republik nånstans.

Jag har inte målet alldeles färskt för mig, och då får man slå på sin förtröstan. Någonstans uti monarkin. Ni pladdrar mest här inne nu o får väl göra så till hösten. Om jag inte missminner mig så är det bara ett bladmått mellan SD och buren. När de summerat kolumnen till höger igen så ser de nog att de räknat fel. De behöver inte binda ngn vid BP. De behöver bara konstatera att djuren på zoo i Eskilstuna var bundna. Vid zoo i Eskilstuna.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-06-25 kl. 00:35.
Citera
2020-06-25, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
JM har varit en pajas sedan början av tråden.
För några månader sedan verkade han njuta av att fantisera ihop blodiga detaljer om hur HD slog sönder knäna på LW och hur hon sedan fortsatte att slå medan SD höll fast LW..

Nu var du osannfärdig med ditt påstående gällande att MGM skulle ha hållit fast BO:et bakom Bu-p:et under tiden som den före detta MGK slog sönder knäna på BO:et.

Däremot till ovan sagt har jag tidigare framfört att den före detta MGK slog ett slag på varje knä för att sålunda få BO:et att falla försvarslöst till marken och därefter lämnat brottsplatsen och efter det, låtit MGM fortsätta och misshandla BO:et på egen hand.

Vidare sagt skrev jag tidigare vid några tillfällen att detta var endast något som jag tänkte på ... hur❗det eventuellt hade kunnat gått till bakom Bu-p:et då BO:et misshandlades.

Jag har även tidigare framfört tanken om att den före detta MGK kunde ha gömt sig bakom ett träd eller en buske och sedan rusat fram och upp bakom ryggen på BO:et och sedan låst BO:et:s armar bakifrån under tiden som BO:et då stod och pratade med MGM öga mot öga.

Sedan kan du ju iakttaga de bilder som kriminalteknikerna tidigare tog [fotograferat] gällande BO:et kläder, så ser du hur mycket blod det verkligen fanns på BO:et:s kläder.

Det du framfört i ditt inlägg överensstämmer inte med verkligheten gällande vad jag tidigare skrivit i mina inlägg om MGM och den före detta MGK samt BO:et.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-25, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har inte målet alldeles färskt för mig, och då får man slå på sin förtröstan. Någonstans uti monarkin. Ni pladdrar mest här inne nu o får väl göra så till hösten. Om jag inte missminner mig så är det bara ett bladmått mellan SD och buren. När de summerat kolumnen till höger igen så ser de nog att de räknat fel. De behöver inte binda ngn vid BP. De behöver bara konstatera att djuren på zoo i Eskilstuna var bundna. Vid zoo i Eskilstuna.
Det glädjer mig att du väljer ordet "förtröstan". Ett alldeles utmärkt ord som varje bekännande kristen vet innebörden av och som underlättar vår tid medan vi vandrar på vår jord.
Men tyvärr räcker knappast "förtröstan" i ärenden där det krävs att man skall leverera fakta.

Åkl Åsa Hising hyser en "förtröstan" om att hon till HR skall kunna ha hittat nåt som binder SD till brottsplatsen. Det är i mina ögon naivt. Och kostsamt. Men hennes tro på mirakler är rart och hon får ju också support genom Flashbacks Boxing Team, så varför inte?
Ett par mirakler plus sekondering från FBT, så kanske åkl Åsa Hiding lyckas i Göta HR.
Men det är inte min Tro..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in