2020-06-23, 10:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ojdå, jag skulle kanske ha skrivit att SD kan ha varit på brottsplatsen men för mig är det så självklart att han är mördaren så att det blev lite för definitivt.

Jag svarade på det ovanstående inlägget och ville få fram att spermafläcken kan ha tillkommit före mordet.
Squama skriver som om det enda alternativet är att den måste ha tillkommit efter mordet.
Det finns väl egentligen tre alternativ. Att sperman har hamnat på kjolen före, efter, eller i samband med mordet:

Försvaret gissar väl på att det har skett före mordkvällen. SD och LW brukade ju ha sex ibland.

Om det har skett efter mordkvällen skulle det kunna ha skett t.ex. genom kontamination mellan olika beslag någon gång efter den första svängen hos NFC där ingen sperma hittades. Ett alternativ här är också att SD:s poliskompisar har gett SD tillgång till rummet där beslagen förvarades, och att han då har ejakulerat på kjolen.

Åklagarens teori är att sperman har hamnat där i samband med mordet, och här skulle det vara intressant att veta mer om hur åklagaren tänker sig att händelseförloppet då ser ut.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-23 kl. 10:34.
Citera
2020-06-23, 10:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så tolkar jag inte det som Squama skriver.
Gissar att h*n, genom vad som öppet framkommit i FUP, är fullt medveten om LW:s fäbless för att gå omkring med sperma på och i kläderna.
Den kjolen och med den sperman på sig, kan ju ha burits hur länge som helst.

Är det samma beigefärgade kjol som hon bär på bilden i Stockholm den 7 maj? (när hon på väg tillbaka till Örebro efter att ha tillbringat några dagar med JH i Stockholm).

På burkletarturen med bl.a. JH den 6 maj skrev hon i en geocachelogg: "rejält varmt i långbyxorna jag tjatat hela eftermidddagen om att jag önskat att jag bytt mot kjol".
Citera
2020-06-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Glöm inte att polisen hade mer information än från den "fina" tvättade delen av utredningen (FUP) utan även från den enorma slasken där vätskeutbytena som föranledde henns död framställts i en ocensurerad dager.

Har du tillgång till slasken? Kan du länka till den i så fall.
Citera
2020-06-23, 10:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ojdå, jag skulle kanske ha skrivit att SD kan ha varit på brottsplatsen men för mig är det så självklart att han är mördaren så att det blev lite för definitivt.

Jag svarade på det ovanstående inlägget och ville få fram att spermafläcken kan ha tillkommit före mordet.
Squama skriver som om det enda alternativet är att den måste ha tillkommit efter mordet.

Ja, det är väl även åklagarens hypotes; att Lena lurats ut av någon hon kände väl (SD) av någon som hade en "betydande dragningskraft på henne (SD).

Med vilka löften har han fått ut henne, bakom planket?

Bilden på kakan som Lena skickar tidigare på kvällen signalerar att de har haft någon kommunikation under dagen. För mig är det tydligt att SD har stämt träff med Lena, och de kommentarer hon har när han lämnar jobbet "oj, sent" och den långt senare vid 23- tiden "Fixar lite inför födelsedagen imorgon. Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?" visar även den att hon förväntar sig att han ska komma.

Det är väl inte osannolikt att han lockat henne med en avskedsstund inför resorna?
Citera
2020-06-23, 10:34
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Visst är det möjligt att poliser är aktiva i tråden.
Det var en av SD:s poliskompisar som först myntade uttrycket "porrpastorn" vilket senare upprepades i tråden.

Var i FUP kan man läsa att en av SD:s poliskompisar myntat uttrycket 'porrpastorn' har du akb och s-nr, så det kan bli bekräftat?
Citera
2020-06-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lite mer om detta: dalaan Skrikvittnet.

dalaan hör av sig IGEN efter att polisen gått ut i media efyer tips. Man undrar om vakthavande på LKC inte noterade kollegornas vädjan om tips ?

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=261018&threadid=2942 694&page=3
------------------------
Örebromannen Niklas Eliasson.
PUBLICERAD i SVT Örebro 26 MARS 2018. Ca, 3 veckor innan Lena Wesström förgäves skrek

Nu släpps serievåldtäktsmannen ut
UPPDATERAD 26 MARS 2018 PUBLICERAD 26 MARS 2018
Trots att risken för återfall i nya brott bedöms som stor släpps många sexualbrottslingar ut. En av de är serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson som snart blir villkorligt frigiven.
Det har gått åtta år sedan serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson greps. Trots att Kriminalvården anser att risken för återfall i nya brott är hög kommer han att bli villkorligt frigiven om några månader då två tredjedelar av strafftiden gått.

Niklas Eliasson dömdes för totalt 14 överfall på kvinnor i Örebro. Överfallen blev allt grövre och våldsammare innan han slutligen kunde gripas.
Han dömdes till tolv års fängelse för två fall av grov våldtäkt, sex våldtäktsförsök och flera fall av misshandel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-slapps-serievaldtaktsmannen-ut
---------------------------
"Niklas Eriksson är en av Sveriges mesta serievåldtäktsmän. Under flera år höll han Örebro i skräck genom sina kvinnoöverfall. Efter flera av överfallen valde till och med polisen att gå ut med en allmän uppmaning till Örebros kvinnor att inte vistas ensamma ute i mörker. Det var alltså många människor som berördes av hans brottslighet. När han greps den 11 oktober 2010 erkände han direkt. Därmed är han inskriven i den svenska kriminalhistorien. Den grova brottsligheten och den påverkan den fått på Örebro som stad gör att det finns ett uppenbart allmänintresse kring vad som händer med Niklas Eriksson. Byter han namn är det en så viktig information att allmänheten måste få veta det. Ett tungt vägande skäl är givetvis att han inte avtjänat sitt straff ännu utan är villkorligt frigiven och kommer att behöva anmäla sig till övervakare under resterande strafftid."

https://www.na.se/artikel/darfor-avslojar-vi-niklas-eliassons-nya-namn-ett-namnbyte-paverkar-inte-var-publicistiska-hallning
--------------------
Att Lenas sista desperata skrik på hjälp var förgäves ger mig fortfarande gåshud av ilska.
Att dom hycklande Roks-tanterna inte nämner detta än mer i förbifarten är upprörande.

Vad har Niklas Eliasson med mordet på LW att göra?
Citera
2020-06-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var inte så säker på det

Uppenbarligen verkar sträckan längsmed motorvägen tom. kallas för "Geostigen" bland burkletarna.

I någon av konversationerna i FUP mellan JG och SD antyder de väl att den geocachare som loggade My First Six-String samma dag som den "trashats" hade en gås oplockad med dem (och/eller) LW och spekulerade om h*n låg bakom ett eventuellt sabotage?

En litet intressant notering angående den geocachare som SD/JG omnämnde:

H*n loggade i maj 2015 båda SD's mystar "Bil*ning - Å*alen" och "B*ldning - B*afra". I sin loggtext skriver h*n att h*n "tog stigen som gick längs motorvägen" när h*n promenerade mellan dessa båda mystar. H*n kallar den för "geostigen".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Tycker det låter som direkta hot ifrån SDsekten i tråden.
med subtiliteter här och där, vad har mordet med "Sweet Sixteen" att göra ?
Något om blod och USA ? Pinsamt.. Stefan.. pinsamt.
Varför inte dela med er av fekal nöjet SD och Jejjy Gay har ?
Vore det onödigt ?
"Mordanklagad" var väl det som gjorde att Stefan Davidsson aldrig blev vuxen...
Citera
2020-06-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Var i FUP kan man läsa att en av SD:s poliskompisar myntat uttrycket 'porrpastorn' har du akb och s-nr, så det kan bli bekräftat?
Det var SnorJohan som myntade det begreppet när han försade sig.
Citera
2020-06-23, 10:53
Medlem
https://forumfiles.com/17r5QeB2o5/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_7_Yttrande_pdf

https://forumfiles.com/7cs8QaB4od/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_3_verklagande_fr_adv_E_Andersso_0_pdf

https://forumfiles.com/31sdQdB1o8/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_4_Underr_ttelse_e-skickat_till_pdf

https://forumfiles.com/p7s6Q9B8o7/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_5_Underr_ttelse_e-postat_till_Ad_pdf

https://forumfiles.com/l8s8QcB3o8/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_6_Underr_ttelse_e-skickat_till_pdf

https://forumfiles.com/j9s1QcB6o8/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_7_Yttrande_pdf
GÖTA HOVRÄTT B 1752-20

Åklagarkammaren i Örebro m.fl. ./. Stefan Davidsson
angående mord m.m. __________________________________________
Citera
2020-06-23, 10:53
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Det var SnorJohan som myntade det begreppet när han försade sig.

Jag har läst att SJ skrev det i tråden 2020-03-13, men nu påstår ju hoppsan att det var en poliskompis till SD som myntade detta, frågan är vem/vilken ska man tro på, blir en aning förvirrat, får se om hoppsan kan bevisa sitt påstående.
Citera
2020-06-23, 11:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har läst att SJ skrev det i tråden 2020-03-13, men nu påstår ju hoppsan att det var en poliskompis till SD som myntade detta, frågan är vem/vilken ska man tro på, blir en aning förvirrat, får se om hoppsan kan bevisa sitt påstående.

Jag har för mig att polismannen hört talas om
någon som kallades för porrpastorn. Och att
han tänkt att det kanske var L som menades.
Jag tror att der var grannarna som kallade
henne för det
Citera
2020-06-23, 11:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det samma beigefärgade kjol som hon bär på bilden i Stockholm den 7 maj? (när hon på väg tillbaka till Örebro efter att ha tillbringat några dagar med JH i Stockholm).

På burkletarturen med bl.a. JH den 6 maj skrev hon i en geocachelogg: "rejält varmt i långbyxorna jag tjatat hela eftermidddagen om att jag önskat att jag bytt mot kjol".

Tycker inte det.
Om man tittar på bilderna från FUP ser man att det finns dubbla fickor på sidorna av kjolen. Det är svårt att se riktigt, men jag tycker inte att man kan se på den beiga kjolen i FUP dubbelsömmen nertill, men jag kan se fel på de bilder jag kollar. Däremot ser mittsömmen ganska grov ut, grövre än sömmen nertill.

Mittsömmen som går upp till en "gylf"söm är en dubbelsöm som också ses på vardera sida om mittsömmen, dvs tre sömmar i lodrätt riktning på framsidan.

Men det kan absolut vara fel, då man inte kan se detaljerna riktigt.

Vad tänkte du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in