2020-06-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stridsmas
Yes jag kom in. Fick svar från MTR idag! Bara hälsoundersökningen kvar då...

Stort grattis, grymt jobbat!
Citera
2020-06-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stridsmas
Yes jag kom in. Fick svar från MTR idag! Bara hälsoundersökningen kvar då...
Grattis hoppas hälsoundersökningen går bra, själv får man vänta till nästa vecka med protrain
Citera
2020-06-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroul
Svar kommit idag från mtr , från protrain nästa vecka fick jag svar på..

Var det Protrain själva som sa nästa vecka?
Citera
2020-06-18, 14:05
Medlem
Japp dem sa det
Citera
2020-06-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3seretwords
Var det Protrain själva som sa nästa vecka?

Japp det var dem som sa det
Citera
2020-06-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroul
Japp det var dem som sa det

Okej, för efter varje test och intervju har dom sagt "de tar någon vecka" till mig, men har alltid fått svar efter 2-5 dagar.
Citera
2020-06-19, 10:25
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3seretwords
Okej, för efter varje test och intervju har dom sagt "de tar någon vecka" till mig, men har alltid fått svar efter 2-5 dagar.

ProTrain har kommunicerat till mig att att antagningen är klar nästa vecka och att resultaten därefter skickas ut.
Citera
2020-06-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
ProTrain har kommunicerat till mig att att antagningen är klar nästa vecka och att resultaten därefter skickas ut.

Härligt, då slipper jag gå in och rota i skräpposten i helgen 😁
Citera
2020-06-22, 09:56
Medlem
strutensloks avatar
Hej, tänkte försöka låna tråden lite. Har tänkt söka lokförare, skulle igentligen vilja veta hur upplägget är med alla steg 1,2,3 på exempelvis TCC & Protrain..

De verkar vara ett par som har kommit in genom de 2 nämnda.

Rada upp vilka olika typer de är på de olika stegen. Vet om att de testa simultanförmåga, reaktion osv men tänker mer, om de är talserie och vilket steg osv 🤔

Har såklart läst tråden men vissa svar verkar toppen men känns som de ändras från ex 2007..

Tack på förhand och grattis till er som kom in 🤩
Citera
2020-06-23, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strutenslok
Hej, tänkte försöka låna tråden lite. Har tänkt söka lokförare, skulle igentligen vilja veta hur upplägget är med alla steg 1,2,3 på exempelvis TCC & Protrain..

De verkar vara ett par som har kommit in genom de 2 nämnda.

Rada upp vilka olika typer de är på de olika stegen. Vet om att de testa simultanförmåga, reaktion osv men tänker mer, om de är talserie och vilket steg osv 🤔

Har såklart läst tråden men vissa svar verkar toppen men känns som de ändras från ex 2007..

Tack på förhand och grattis till er som kom in 🤩
Kul att du tänkt söka! Jag tycker att du verkar ha tillräcklig koll på ungefär vad som kommer. Det är ingen idé att försöka förbereda sig genom att folk ska säga exakt vad de gjorde vilket steg. Det ändras som sagt lite från år till år och du kommer inte ha större chans att klara det för att du eventuellt skulle veta vad som ska testas. Känns som att risken är större att du skulle kunna komma av dig lite om det skulle komma ett helt annat test än vad du trodde. Öva lite talserier, matriser och sånt för att hålla huvudet skarpt men när du väl ska dit är det nog bäst att ha ett öppet sinne.
Citera
2020-06-23, 10:52
Medlem
strutensloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson5035
Kul att du tänkt söka! Jag tycker att du verkar ha tillräcklig koll på ungefär vad som kommer. Det är ingen idé att försöka förbereda sig genom att folk ska säga exakt vad de gjorde vilket steg. Det ändras som sagt lite från år till år och du kommer inte ha större chans att klara det för att du eventuellt skulle veta vad som ska testas. Känns som att risken är större att du skulle kunna komma av dig lite om det skulle komma ett helt annat test än vad du trodde. Öva lite talserier, matriser och sånt för att hålla huvudet skarpt men när du väl ska dit är det nog bäst att ha ett öppet sinne.

Okej, det låter sunt ☺️ Har du gått på tcc/protrain och när isf? Tänker på hur skoldagarna är uppbyggda, när börjar, slutar man? Full dag fredagar eller hur funkar de??
Citera
2020-06-23, 12:39
Medlem
Fick precis besked om att jag blivit antagen till utbildningen! Riktigt härligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in