2020-06-12, 18:22
Medlem
På tal om permitteringar...

https://www.sydsvenskan.se/2020-06-12/300-anstallda-pa-pagatagen-varslas-om-uppsagning?fbclid=IwAR2Y6sYP8Hkaj-UbuBsuHvVpOZ4YRMMZymZhvfDZij 97Y2tvKkl2JZcg0kM
Citera
2020-06-12, 19:19
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Ja, de som går utbildningen nu som började i vintras har inte ens fått LIA ännu, så de får verkligen vänta och visa tålamod. Inte för att verka negativ, men kolla innan ni hoppar på utbildningarna att det kommer finnas jobb där ni vill jobba efter examen, det går dåligt för en del företag och vissa har fortfarande permiterat personal.

Jo, jag har förstått att det finns en viss problematik i nuläget. Uppskattar också att du ger din bild av läget och inte bara berättar det som är positivt. OM jag blir antagen får jag tjänstledigt från nuvarande jobb inom transportsektorn så jag har iaf något att återgå till. Dessutom är jag flyttbar och kan jobba i princip var som helst ett tag och samtidigt vänta in en tjänst i rätt region
Citera
2020-06-13, 18:19
Medlem
Har också sökt in till lokförare i Hässleholm, hade mötet med psykologen i torsdags och nu väntar man med spänning!

Jag jobbar just nu på tågen och kan säga att det kommer inte bli 300 uppsagda på Pågatågen, det är bara en hög siffra så vi får "goda nyheter" när det blir färre än så.
Dom kommer hålla ett möte om detta nästa vecka.
Citera
2020-06-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Jo, jag har förstått att det finns en viss problematik i nuläget. Uppskattar också att du ger din bild av läget och inte bara berättar det som är positivt. OM jag blir antagen får jag tjänstledigt från nuvarande jobb inom transportsektorn så jag har iaf något att återgå till. Dessutom är jag flyttbar och kan jobba i princip var som helst ett tag och samtidigt vänta in en tjänst i rätt region

Då är det betydligt lättare, om man är flyttbar. Någonstans kommer det nog att finnas jobb, men kanske inte garanterat på hemorten just när man blir klar. Det var samma för mig när jag blev klar, fick flytta ett par år. Just i Stockholm t.ex. tror jag att det blir svårt närmaste tiden att få jobb, i.o.m att det är tre olika YH här samt emellanåt varit betald utbildning av MTRs regi.
Citera
2020-06-17, 11:32
Medlem
Någon som hunnit få sig ett svar från protrain än? Jag tycks minnas att hon sa runt midsommar och det är inte många dagar kvar nu.
Citera
2020-06-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stevexz
Någon som hunnit få sig ett svar från protrain än? Jag tycks minnas att hon sa runt midsommar och det är inte många dagar kvar nu.

Jag fick mitt på tisdag eftermiddag midsommarveckan förra året så det borde komma idag.
Citera
2020-06-17, 13:41
Medlem
Jag väntar fortfarande jag med....både protrain och MTR.
Citera
2020-06-17, 14:58
Medlem
Skickar dom ut alla antagna först, sen om de inte svarar i tid, till nästa reserv, innan dom skickar ut till alla resterande reserver? Eller får alla ut mail direkt oavsett?
Citera
2020-06-17, 15:16
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrekalabaj
Jag fick mitt på tisdag eftermiddag midsommarveckan förra året så det borde komma idag.
Ja, jag fick mitt antagningsbesked 20 juni förra året.
Och skrivit de sista proven idag. (blir garanterat nåt omprov har jag en känsla av, men har gott om tid till oktober att tenta av det)
Citera
2020-06-17, 17:09
Medlem
Svar kommit idag från mtr , från protrain nästa vecka fick jag svar på..
Citera
2020-06-17, 20:16
Medlem
Yes jag kom in. Fick svar från MTR idag! Bara hälsoundersökningen kvar då...
Citera
2020-06-17, 20:35
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stridsmas
Yes jag kom in. Fick svar från MTR idag! Bara hälsoundersökningen kvar då...

Grattis! Själv har jag inte fått besked av MTR än, får se om jag får någon klarhet under morgondagen. Hade varit skoj att veta inför helgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in