Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-22, 10:52
  #36289
Medlem
Lonnrots avatar
Hela tråden ryggar, för det verkar plötsligt vara bara alltför många indikationer på att hon är i livet där kring 9:00. Och allt handlar om det. Joväl. Det handlar om medhjälpare då, och det handlar om att MGM inte utfört själva handlingen. Joväl. Jag är skeptisk jag o är öppen för att samtalet med Meg (”Lønn”) och delfin-sœnnen kan visa sig trilla bort, när polisen känner sig redo. Samtalen riktar ju också faktiskt misstankar mot alla som omtalas, särskilt när man har med en miljardersman att göra. De misstänkta måste svara för sig. Eller det faller på sin orimlighet. Sonen verkar inte vara the murdering kind. Och går nog inte tysta. Löneavdelningen är opraktiskt att muta. Har TH vetat säkert att gångvägen defacto kunnat gå att färdas på med bil så att han har planerat för detta så i ett halvår? Så var AEH i livet? Njae. Så mycket besvär, så mycket som ska klaffa, så mycket att oroa sig för när allt blir enklare om AEH redan är död. Har han slagit ihjäl henne i affekt så kunde man förstå oredan. Men det är det han inte gjort. Snarare är oredan planlagd. Och sonen vill ha ngt mer än valpen i kompensation...

Visst, har THs exsvärson ryggat upp där med en Australienresa i potten men åtminstone ena dottern är präst i rikets försvar, inte fiskhandlare. Vad den andra gör o vem som är gift med vem får vårt grannland gärna själva hålla reda på.

MGM har gjort det här alldeles själv. Allt talar för det. Har han vänt hem eller fördröjt avresan till jobbet eller nåt så visst. Men jag sätter mina sista strömmingar på natta i forkant.
Citera
2020-06-22, 11:17
  #36290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regalstett
Jeg har lenge hatt en sterk følelse av at TH er GM, og jeg har delt mange av kornblomst sine vurderinger og tanker. Jeg tror politiet sitter på sterkere bevis enn det kan synes som, og at de nå bygger opp dette sterkt nok så det ihvertfall skal holde ved neste fremstilling for retten.

Men samtidig så fortjener andre alternativer en grundig vurdering også.
Derfor håper jeg spesielt at alle "vi" som mener TH er GM kan reflektere litt rundt disse tingene:

Uansett motiv - hvis TH ville ta sin hustru gjennom så mange år av dage: Hvorfor velge en så utrolig komplisert og risikabel måte å gjøre det på? Hvorfor ikke velge en kule i panna i nattemørket, for å si det litt flåsete. Hvis TH uansett har klart å skjule kontakt og kommunikasjon med medhjelpere så ville ikke en slik enkel fremgangsmåte gitt noe sterkere mistanke mot TH, det kunne jo fort bli linket til en type hevnaksjon i forbindelse med businessen hans, for eksempel.
TH virker jo heller ikke som en fyr som liker oppmerksomhet særlig godt. Så hvorfor planlegge for tiårets kriminalsak med tilhørende mediedekning?

Hvis TH skulle gjort dette så er det åpenbart at han må ha medhjelpere. Både for selve handlingen og krypto-opplegget. Det er en fyr på 70 år, skal han ha klart å ta fruen av dage, frakte henne vekk, skaffe seg alibi, produsere trusselbrev, håndtere krypto-kommunikasjon og alt med minimalt av spor lagt igjen? Neppe. Slik jeg ser det må han hatt hjelp. Medhjelpere betyr sterkt forhøyet risiko for lekkasjer og tabber. Hvorfor velge dette fremfor f.eks. en "ulykke" på fjelltur?

Hvis TH ikke er GM så blir saken nesten enda mer spektakulær. Da snakker vi et helt nytt nivå av planlegging som er nødvendig. En tanke jeg ikke klarer å fri meg helt fra er at, hvis jeg har forstått det rett, GM må ha en utrolig stor selvtillit på krypto-delen. Selv med verdensomspennende politikompetanse på kryptovaluta har vedkommende vært sikker på at kommunikasjonen har vært umulig å spore.

Hva slags datageni, som i tillegg er tungt kriminell, kapabel til å gjennomføre spektakulære operasjoner, og har solide kontakter i den kriminelle underverdenen kan ha hatt store nok baller til å gjennomføre dette? Navnet har blitt nevnt i tråden noen ganger siden starten; D*vid To*ka. Tanker rundt dette?

Jeg har tidligere i tråden nevnt D*vid To*ka. Han hadde svensker med seg på Nokas-ranet. Folk fra Albania og tidligere Jugoslavia. Disse er dominerende i de kriminelle bandene som regjerer i flere store svenske byer. Disse har også medvirket i flere ran her i landet, også i nyere tid. Dette er hyperkriminelle, se her https://www.dagsavisen.no/nyheter/in...ligan-1.882823
Citera
2020-06-22, 12:01
  #36291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg har tidligere i tråden nevnt D*vid To*ka. Han hadde svensker med seg på Nokas-ranet. Folk fra Albania og tidligere Jugoslavia. Disse er dominerende i de kriminelle bandene som regjerer i flere store svenske byer. Disse har også medvirket i flere ran her i landet, også i nyere tid. Dette er hyperkriminelle, se her https://www.dagsavisen.no/nyheter/in...ligan-1.882823
Hyperkriminelle som ikke vil ha penga levert i en fart? Dream on, det er jo nettopp dette som avslører villedningen mest. Det er og blir en villedningsmanøver vi er vitne til i denne saken. Godt planlagt sådan.
Citera
2020-06-22, 12:07
  #36292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Så Leif GW mistenkte TH fra begynnelsen likevel

https://www.youtube.com/watch?v=K_oG5f_JO-Q
Ok. men i Veckans brott 31.10 2019, mente han at det var kidnapping. Finner ikke igjen programmet på SVTPlay, eller på Youtube.
Det imidlertid stadig flere som stiller seg litt tvilende til GW, de mener han har blitt veldig rørete.
Jeg har fortsatt tillit til ham.
Citera
2020-06-22, 12:33
  #36293
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Ok. men i Veckans brott 31.10 2019, mente han at det var kidnapping. Finner ikke igjen programmet på SVTPlay, eller på Youtube.
Det imidlertid stadig flere som stiller seg litt tvilende til GW, de mener han har blitt veldig rørete.
Jeg har fortsatt tillit til ham.
..............
Citera
2020-06-22, 12:35
  #36294
Medlem
Legokatts avatar
Jeg har skjønt hele plottet.
Det er et puslespill. Når alle brikkene faller på plass åpenbarer det seg noe.
Alle detaljer kan forklares og de henger sammen.

Hyttetur, alle spor i Sl*raveien, motiv, alibi, hele tidslinjen, alle telefonsamtaler, Ru, kommunikasjon med politiet, TH's reaksjon, trusselbrev, på badet, slettede anrop, samt alt annet.
Citera
2020-06-22, 12:39
  #36295
Medlem
GG99Slayers avatar
1000kr spørsmålet blir vel hvem denne "økonomiske ansvarlige" AEH snakket med den morgenen var?

VE eller var det en sekretær?
Citera
2020-06-22, 12:43
  #36296
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag fick också en konstig känsla av exsvågerns framträdande, missunnsamhet kan kanske förklara en del av den känslan. Missunnsam mot att TH hade AEH, som exsvågern fann vacker och trevlig (det sa han minst två gånger - och att han "stod på AEH:s sida!), missunnsam mot de pengar TH hade, hur han än använde dem.
Kanske ville exsvågern själv ha AEH under skoltiden och senare ... och råkade bli tillsammans
med TH:s syster, som nr 2? Det tog slut för att känslorna för systern inte var riktigt genuina..?
Bara spekulationer kanske ..

At TH, svogeren og Anne, sammen bodde og studerte på Gjøvik? Og at TH snapset AE rett forran øynene på han? Og så skal svogeren ha gått å båret på dette i 50 år? Langsint da altså , nei, det har jeg ingen tro på. Og at tilfeldighetene har gjort det slik at svogeren fant THs søster, og at det ble videre kontakt med AE og TH? Har mine tvil. Som sagt tidligere, tilfeldighetene har sine begrensninger. Det er nok mer sannsynelig at svogeren fant THs søster, og at han ble kjent med AE og TH på denne måten. Kanskje han syntes at hun var flott, men det er jo bare en beskrivelse. Å straffe TH p.ga. misunnelse, mens AE var i live kunne gått ann hvis han var singel, men å straffe TH etter at AE er død, fordi han var misunnelig, det nekter jeg å tro. Etter all sannsynlighet hadde denne svogeren fått med seg hvordan TH var mot AE, og hadde opplevd flere episoder.
Mange langtrukne teorier, og spesielt fra Akershus og Havhest. Masse av dette høres bare rett og slett for dumt ut.
__________________
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-22 kl. 13:15.
Citera
2020-06-22, 12:50
  #36297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan de ekstra siffrene være interne viktige beskjeder mellom GM1 og GM2 (som de begge kan gå inn og lese)? Og kan det være slik at de ikke kommuniserer med hverandre på andre måter (som feks på telefon) for å unngå å bli sporet el.l.?

Kan ikke de første av disse 0.000706 være sendt av GM? Og kan politiet senere har hermet etter ved å sende samme kode? Dette kan ha forvirret GM og kan kanskje også fått alvorlige følger (dersom den koden betyr noe spesielt for GM1 og GM2 og en av GM kan ha trodd at den andre GM sendte den koden)? Kanskje de ekstra siffrene i kodene sendt fra GM1 og/eller GM2 var for å avtale møtetid på et bestemt sted?

27.12 0.000706 btc med vilje
14.12 0.000706 = 0.0009 btc - fee = politiet
10.12 0.0007001 btc (2x) med vilje
10.12 0.000706 = 0.0010 btc - fee (2x) = politiet
30.11 0.000706 btc med vilje (2x), via-via binance.com

Med vilje: det jeg mener er det er ikke en tilfeldighet at det ble 0.000706 btc isteden for 0.0007 btc
De meldinger fra politiet: hver gang bruker de en veldig avrundet beløp som input. Dvs: satt inn 0.001 btc på 'konto', overførte 0.000706 og resten er fee'en.

Da begynner man -- som du sier! -- å lure hva som foregår. Jeg er enig at 0.00706/0.0007001 må ha en betydning som for utenforstående (TH/fam) virker liksom "det haster", men i praksis kan bety noe helt annet for GM imellom.

Når det er sagt så kunne GM imellom seg ha brukt enn annen btc kommunikasjons adresse og dermed ville de være usporbar, så det hele er litt ulogisk med det samme det også! Men kanskje de trodde at dette var sikkert nok. Hadde det vært MYE meldinger med 0.0007xxx btc hadde saken vært annerledes.

Enig, veldig interessant.
Citera
2020-06-22, 12:51
  #36298
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har skjønt hele plottet.
Det er et puslespill. Når alle brikkene faller på plass åpenbarer det seg noe.
Alle detaljer kan forklares og de henger sammen.

Hyttetur, alle spor i Sl*raveien, motiv, alibi, hele tidslinjen, alle telefonsamtaler, Ru, kommunikasjon med politiet, TH's reaksjon, trusselbrev, på badet, slettede anrop, samt alt annet.

Hvor mange puslespillbiter mangler tror du?
Citera
2020-06-22, 13:00
  #36299
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Hvor mange puslespillbiter mangler tror du?
Ingen
Citera
2020-06-22, 13:10
  #36300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hva er det som feiler deg egentlig? alle har vel hørt om den ryggende grå bilen? https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...il-hagen-huset

Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det er så vidt jeg skjønner dårlig kvalitet på videoen, men at bilen rygger har de vel kunne se ved at det er forskjellige farger på frontlys og bak - /ryggelys.

Politiet har en mediestrategi, både for å unngå å avsløre for mye fra etterforskningen, og for å unngå å bidra til forhåndsdømming av TH.

Nyheten om bilen som rygger opp gangveien mot huset i Sloraveien kl 09:05 forsvinningsdagen, ble sluppet fordi politiet ønsket vitneobservasjoner fra gangveien ved nitiden på morgenen. De ønsket at alle som hadde kjørt langs gangveien skulle ta kontakt med politiet.

Ved å etterlyse en bil som "rygger opp gangveien" håpet politiet kanskje at alle som hadde kjørt "rettveien" opp og ned gangveien lettere skulle tørre å ta kontakt, de hadde ihvertfall ikke rygget og de kunne ta kontakt uten å frykte at de skulle bli mistenkte på en eller annen måte. At den "ryggende bilen" ble funnet opp for å psykologisk senke terskelen for å kontakte politiet. For eventuelle vitner.

I tillegg kommer at om politiet mistenkte at det var TH selv som kjørte fra Sloraveien og ned langs gangveien da han dro på jobb "like over ni", så kunne ikke politiet har offentliggjort denne informasjonen uten å røpe for mye fra etterforskningen, eller uten å øke risikoen for at TH kunne bli forhåndsdømt.

Derfor etterlyste politiet i stedet en fiktiv "ryggende bil", og håpet at alle øyenvitner som befant seg i området tok kontakt, slik at politiet fikk spørre de ut om hva de hadde sett denne morgenen.

Den ryggende bilen passer inn i et slags kidnappingsscenario, men den treffer ikke helt timingen for en lynrask og proff bortføring like etter 09:16.

Jeg synes dette passer, faktisk. Det er ikke offentliggjort hverken bilder av ryggende bil, eller farge eller andre detaljer om bilen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback