2020-06-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Var det någon som har insyn i kryptokontot som kan hänga med om det sker något där. Det kanske bara var bitcoin kontot som man kunde följa transaktionerna och inte Monero kontot?

Korrekt. Det er -- fortsatt -- helt stille på alle berørte btc kontoer. Som forventet.

Selv om visste monero kontoen (dvs adresse) ville det ikke hjelpe noe som helst, umulig å sjekke.
Senast redigerad av goingsomewhere 2020-06-21 kl. 23:33.
Citera
2020-06-21, 23:37
Medlem
Jeg har lenge hatt en sterk følelse av at TH er GM, og jeg har delt mange av kornblomst sine vurderinger og tanker. Jeg tror politiet sitter på sterkere bevis enn det kan synes som, og at de nå bygger opp dette sterkt nok så det ihvertfall skal holde ved neste fremstilling for retten.

Men samtidig så fortjener andre alternativer en grundig vurdering også.
Derfor håper jeg spesielt at alle "vi" som mener TH er GM kan reflektere litt rundt disse tingene:

Uansett motiv - hvis TH ville ta sin hustru gjennom så mange år av dage: Hvorfor velge en så utrolig komplisert og risikabel måte å gjøre det på? Hvorfor ikke velge en kule i panna i nattemørket, for å si det litt flåsete. Hvis TH uansett har klart å skjule kontakt og kommunikasjon med medhjelpere så ville ikke en slik enkel fremgangsmåte gitt noe sterkere mistanke mot TH, det kunne jo fort bli linket til en type hevnaksjon i forbindelse med businessen hans, for eksempel.
TH virker jo heller ikke som en fyr som liker oppmerksomhet særlig godt. Så hvorfor planlegge for tiårets kriminalsak med tilhørende mediedekning?

Hvis TH skulle gjort dette så er det åpenbart at han må ha medhjelpere. Både for selve handlingen og krypto-opplegget. Det er en fyr på 70 år, skal han ha klart å ta fruen av dage, frakte henne vekk, skaffe seg alibi, produsere trusselbrev, håndtere krypto-kommunikasjon og alt med minimalt av spor lagt igjen? Neppe. Slik jeg ser det må han hatt hjelp. Medhjelpere betyr sterkt forhøyet risiko for lekkasjer og tabber. Hvorfor velge dette fremfor f.eks. en "ulykke" på fjelltur?

Hvis TH ikke er GM så blir saken nesten enda mer spektakulær. Da snakker vi et helt nytt nivå av planlegging som er nødvendig. En tanke jeg ikke klarer å fri meg helt fra er at, hvis jeg har forstått det rett, GM må ha en utrolig stor selvtillit på krypto-delen. Selv med verdensomspennende politikompetanse på kryptovaluta har vedkommende vært sikker på at kommunikasjonen har vært umulig å spore.

Hva slags datageni, som i tillegg er tungt kriminell, kapabel til å gjennomføre spektakulære operasjoner, og har solide kontakter i den kriminelle underverdenen kan ha hatt store nok baller til å gjennomføre dette? Navnet har blitt nevnt i tråden noen ganger siden starten; D*vid To*ka. Tanker rundt dette?
Citera
2020-06-21, 23:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis TH visste at hytteturen var avlyst, hvorfor begynte han å ringe til AEH allerede i 10-tiden?

Jeg tror det var en annen i familien som sendte sms’en etter at AE ble avbrutt da hun ringte 09:06. For at datteren ikke skulle bli urolig og komme over dit, måtte de følge opp med en sms 09:10 etter at AE var død/satt ut av spill.
Citera
2020-06-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Dere som har litt inside info... Er det intet nytt? Er TH i slag igjen, eller er han fortsatt pjusk?

Dette var kun en hersketeknikk fra politiet og det burde være åpenbart for alle.
Citera
2020-06-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror det var en annen i familien som sendte sms’en etter at AE ble avbrutt da hun ringte 09:06. For at datteren ikke skulle bli urolig og komme over dit, måtte de følge opp med en sms 09:10 etter at AE var død/satt ut av spill.
Hvilken av døtrene var det? Er det det samme familiemedlemmet som er omtalt her (som ringte til TH)? Eller er det sønnen som her omtales som et annet/det andre familiemedlem som ringte til TH?
Jeg mister oversikten litt.

Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

Oversikt over anrop m.m.:

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-22 kl. 00:11.
Citera
2020-06-22, 00:09
Medlem
Så Leif GW mistenkte TH fra begynnelsen likevel

https://www.youtube.com/watch?v=K_oG5f_JO-Q
Citera
2020-06-22, 00:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvilken av døtrene var det? Er det det samme familiemedlemmet som er omtalt her (som ringte til TH)?

Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182
Så vidt jeg vet handler det bare om eldstedatter, derfor tror jeg nå den yngste og sønnen er med på dette, men jeg har ingen info om disse har alibi eller ei.
Citera
2020-06-22, 00:13
Medlem
Citat:
Så vidt jeg vet handler det bare om eldstedatter, derfor tror jeg nå den yngste og sønnen er med på dette, men jeg har ingen info om disse har alibi eller ei.
Jeg forstår. Kan du se på mitt tillegg i forrige innlegg? Kan det være TH og sønnen som ringte til hverandre?
Citera
2020-06-22, 00:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hvilken av døtrene var det? Er det det samme familiemedlemmet som er omtalt her (som ringte til TH)? Eller er det sønnen som her omtales som et annet/det andre familiemedlem som ringte til TH?

Oversikt over anrop m.m.:
En rettelse som ikke er ubetydelig: 09:14 antatt siste livstegn operer politiet med.
Citera
2020-06-22, 00:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg forstår. Kan du se på mitt tillegg i forrige innlegg? Kan det være TH og sønnen som ringte til hverandre?
Ikke 09:14, da var TH på jobb.
Citera
2020-06-22, 00:25
Medlem
Det at TH "glemte" bryllupsdagen tyder vel også på at forholdet var på bunnivå og at noe var i gjære ?
Citera
2020-06-22, 00:34
Medlem
Citat:
En rettelse som ikke er ubetydelig: 09:14 antatt siste livstegn operer politiet med.
Du har rett. Og i fjor høst sa Brøske for første gang siste kjente livstegn om det som før ble omtalt som siste sikre livstegn om 9.14-samtalen.

Journalisten skrev: Hun skal ha vært alene hjemme under siste sikre livstegn klokken 09.14.
Brøske uttalte: – I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, sier Brøske til avisen.
https://www.hadeland.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/hadeland/vg-elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-21-643929
Citat:
Ikke 09:14, da var TH på jobb.

Takk! Jeg tenkte på de samtalene som Nrk ikke oppga noe tidspunkt for (i sitatet under). I den oversikten som Minnimus postet, står det at sønnen hadde både ringt og sendt sms til AE som ikke ble besvart av AE. Derfor tenkte jeg at det kan ha vært sønnen og TH som ringte til hverandre senere på dagen. Men det kan kanskje ha vært enda flere oppringninger og sms til AE enn de som har blitt offentliggjort i media og som Minnimus la til i oversikten her (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien

De var to som var bekymret. Hvis en av de hadde hatt anledning til å reise til Sloraveien for å undersøke om noe var galt, så tenker jeg at det hadde vært naturlig om en av de gjorde det før TH reiste hjem den dagen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-22 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in