Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-22, 13:13
  #36301
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
1000kr spørsmålet blir vel hvem denne "økonomiske ansvarlige" AEH snakket med den morgenen var?

VE eller var det en sekretær?
Ikke VE. En kontordame. M*rit B*e. (*=a, *=y) Middelaldrende kvinne.
Citera
2020-06-22, 13:16
  #36302
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har skjønt hele plottet.
Det er et puslespill. Når alle brikkene faller på plass åpenbarer det seg noe.
Alle detaljer kan forklares og de henger sammen.

Hyttetur, alle spor i Sl*raveien, motiv, alibi, hele tidslinjen, alle telefonsamtaler, Ru, kommunikasjon med politiet, TH's reaksjon, trusselbrev, på badet, slettede anrop, samt alt annet.

Var det ondskap eller galskap AE så i speilet?
Citera
2020-06-22, 13:27
  #36303
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Var det ondskap eller galskap AE så i speilet?
Her skjønte jeg ikke spørsmålet.
Citera
2020-06-22, 13:28
  #36304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag fick också en konstig känsla av exsvågerns framträdande, missunnsamhet kan kanske förklara en del av den känslan. Missunnsam mot att TH hade AEH, som exsvågern fann vacker och trevlig (det sa han minst två gånger - och att han "stod på AEH:s sida!), missunnsam mot de pengar TH hade, hur han än använde dem.
Kanske ville exsvågern själv ha AEH under skoltiden och senare ... och råkade bli tillsammans
med TH:s syster, som nr 2? Det tog slut för att känslorna för systern inte var riktigt genuina..?
Bara spekulationer kanske ..
Jag blir också misstänksam emot x-svågern.
Det sätt han uttalar sig i poden, verkar kallt och beräknande. Han verkar mycket självupptagen.
Jag förstår att han kontaktar polisen om han har viktig information, men i intervjun i poden verkar motivationen vara att påverka allmänheten psykologiskt, utan att ge någon verklig information.
I mina öron verkar han vara manipulativ, kall och att han har ett stort uppmärksamhetsbehov - en typisk konfliktskapare.
Det är inte osannolikt att x-svågern har ett personligt hämndmotiv.
Citera
2020-06-22, 13:43
  #36305
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Her skjønte jeg ikke spørsmålet.

AE står foran speilet på badet. Døren bak henne åpnes og hun ser gjerningspersonen i speilet. Ser hun noen hun kjenner, en ond person, en gal person eller en helt likegyldig person?
Citera
2020-06-22, 13:45
  #36306
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ikke VE. En kontordame. M*rit B*e. (*=a, *=y) Middelaldrende kvinne.
Her har vi både kontordamen (som gir TH alibi) og GHH som har vært mye omtalt på tråden:

https://web.archive.org/web/20160722...hp/kontakt-oss

Kornblomst har interessante tanker om hvordan TH - evt - kunne ha gjort alt selv. Men da må bl a tlf samtalen kl.08.45 med M*rit B*e være forfalsket. Denne samtalen fremgår f eks av Minniemus sin instruktive oversikt over tidslinjen om morgenen 31 10 2018. Jeg har vanskelig for å forestille meg hvordan tlf samtalen med MB om et lønnsreltert spm kan ha blitt forfalsket.
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-22 kl. 13:49.
Citera
2020-06-22, 13:48
  #36307
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Denne tidslinjen fra Minnimus er så sentral at jeg tillater meg å reposte den.
Citera
2020-06-22, 13:51
  #36308
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
AE står foran speilet på badet. Døren bak henne åpnes og hun ser gjerningspersonen i speilet. Ser hun noen hun kjenner, en ond person, en gal person eller en helt likegyldig person?
Tror det er best at jeg bare sier at det er disse kidnapperne fra Øst-Europa.
Enten så er politiet på sporet eller så er de det ikke.
Citera
2020-06-22, 13:58
  #36309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Her har vi både kontordamen (som gir TH alibi) og GHH som har vært mye omtalt på tråden:

https://web.archive.org/web/20160722...hp/kontakt-oss

Kornblomst har interessante tanker om hvordan TH - evt - kunne ha gjort alt selv. Men da må bl a tlf samtalen kl.08.45 med M*rit B*e være forfalsket. Denne samtalen fremgår f eks av Minniemus sin instruktive oversikt over tidslinjen om morgenen 31 10 2018. Jeg har vanskelig for å forestille meg hvordan tlf samtalen med MB om et lønnsreltert spm kan ha blitt forfalsket.

Det er mange gode, og noen ganger også moralsk riktige og nærmest høyverdige, grunner for å lyve for politiet.

Hvis det var MB som var lønningsansvarlig denne dagen. Det kommer an på hva hun tror har skjedd, og hvem hun tror hun beskytter.
Citera
2020-06-22, 14:08
  #36310
Medlem
Slettsnokens avatar
09:05 - 09:06 - 09:07

Her tror jeg løsningen ligger:

• 05 den ryggende bilen
• 06 den avbrutte samtalen
• 07 TH drar på jobb (senest)

TH har ikke alibi, men fikk hjelp av familien til alibi, fjerning og staging.
Citera
2020-06-22, 14:39
  #36311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har skjønt hele plottet.
Det er et puslespill. Når alle brikkene faller på plass åpenbarer det seg noe.
Alle detaljer kan forklares og de henger sammen.

Hyttetur, alle spor i Sl*raveien, motiv, alibi, hele tidslinjen, alle telefonsamtaler, Ru, kommunikasjon med politiet, TH's reaksjon, trusselbrev, på badet, slettede anrop, samt alt annet.
Nå ble jeg veldig nysgjerrig! Kan du forklare hva du mener har skjedd?
Citera
2020-06-22, 14:57
  #36312
Medlem
Nyvaakens avatar
Er nysgjerrig på denne eks svogeren,etter alt han sa og ikke sa i den VG podcasten.
Litt underlig at ikke noen gravende journalister,har stilt mer kritiske oppfølgnings spørsmål til han synes jeg?
Hvorfor var det så viktig å fortelle noe til politiet og VG? Sterke personlige følelser bruker å ligge bak en så sterk handling,med eksponering av seg selv m.m.
Vet noen hvem han er? Navnet? Andre ifra TH familie ,særlig en svigerinne har jo stått fram med fullt navn.
__________________
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-22 kl. 15:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback