2020-06-21, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Står i tidningarna annars, Om ni orkar läsa den.
Vilka tidningar?

Men om du vet kanske du kan vara snäll och berätta?
Citera
2020-06-21, 21:19
Finns det några bra bilder på bilvraket?
Citera
2020-06-21, 21:21
Medlem
Såg att i Australien är det förbjudet att ha passagerare under första åren med körkort, något att ta efter, det hade varit lättare om hon kört själv
Citera
2020-06-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Över hastighetsgränsen är olagligt.

4 i baksätet likaså, förarens ansvar.....
Citera
2020-06-21, 21:35
Hur länge innan rättegång och fängelsestraff påbörjas för föraren av bilen, förutsatt att denne fått lämna sjukhuset?
Citera
2020-06-21, 21:37
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmama
Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom.

Fast Julias mamma har ju sitt barn kvar i någorlunda skick. Det går inte ens att jämföra med föräldrarna till killarna.
Citera
2020-06-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ännu ingen info om hur det går för L och om dom har testat väcka henne än?
Båda flickorna är så svårt skadade att det är ett under att dom lever vad de verkar, även om läkarna tror att dom inte ska få några framtida men har jag väldigt svårt att tro de blir så men under kan ske och man får hoppas de sker för tjejerna.
Båda tjejerna ligger på samma sjukhus nu väl?
Man har bara uttalats sig om den 14-åriga tjejen. De skador man nämnt i media för henne kan man mycket väl läka utan men från, även om det tar tid och kräver rehab under en tid.

Den andra tjejen vet vi inte mycket om. Förhoppningsvis är hon eller kan snart väckas ur narkosen och påbörja sin rehab.
Citera
2020-06-21, 22:58
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Hur kan du sitta önska livet av henne

För att hon är ansvarig för fyra barns död.
Citera
2020-06-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pararescueman
Man har bara uttalats sig om den 14-åriga tjejen. De skador man nämnt i media för henne kan man mycket väl läka utan men från, även om det tar tid och kräver rehab under en tid.

Den andra tjejen vet vi inte mycket om. Förhoppningsvis är hon eller kan snart väckas ur narkosen och påbörja sin rehab.

Jo visst kan man men skallskador/nacke/rygg/krossat bäcken är fan riktigt läskiga skador och risken för men är ändå stora, jag vet iaf att det är riktigt jobbiga dagar med men från liknande skador.
Citera
2020-06-21, 23:21
Medlem
Hon är 14 år, skelettskador har bra förutsättningar att läka så länge man har klart för sig vilka resttillstånd som riskerar att uppstå.
"Skallskada" i form av frakturer på skallbenet utan påverkan på CNS läker även det bra.
Hon har bra förutsättningar att klara sig utan men utifrån den information som finns i media. Det tar dock tid.
Hon är fortfarande barn ortopediskt (lite till) och det är väldigt annorlunda från vuxna.
Citera
2020-06-21, 23:50
Medlem
Det sägs att L har frakturer i nacken och att hjärnan svullnat så mycket så de behövt öppna upp skallen..
Så hon verkar mycket skadad och ha tveksam framtid..

(Men det är bara vad jag hört av folk så ta det med en nypa salt tills något är bekräftat.. )
Citera
2020-06-22, 00:39
Medlem
ceciliastenbocks avatar
När skall pojkarna gravsättas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in