2020-06-20, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Allt om ansvarskänslan och benägenheten att följa lagar och regler, hos dem som satt i bilen...
Jag har inte sett något som bryter mot lagar och regler noll!
Citera
2020-06-20, 12:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser

Jag hoppas att du inte har tillgång till ett fordon...
Citera
2020-06-20, 12:44
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tänk större.

Handlar säkert om inkomstbortfall för mosan som vakat vid sjuksängen hela tiden.

Vård av nära anhörig eller så sjukskrives föräldern när sånt här händer.
Citera
2020-06-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
De senaste sidorna är det mycket spekulationer om hastigheter, om huruvida tonåringar ska vara hemma på nätterna osv..

Men hur har det gått för de 2 som överlevde? Är det någon som vet om dom är i vaket tillstånd?

Läs tråden!!! Du behöver inte bläddra så många sidor bakåt för att hitta full uppdatering.
Citera
2020-06-20, 12:47
Medlem
Höj kraven för att få ta körkort! Den senaste tidens allvarliga krascher med unga inblandade visar att det finns väldigt många som inte borde ha körkort.
Inför personutredningar, där man gräver djupt och tar reda på om den här individen verkligen är lämplig att ha bakom ratten.
Citera
2020-06-20, 12:51
Medlem
Lollowss avatar
Citat:

Över hastighetsgränsen är olagligt.
Citera
2020-06-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Rörande olyckan och dess efterspel med en skadad 14-årig tjej...
Varför vill någon hjälpa familjen ekonomiskt? Kostar operationerna m m dem pengar?
Varför belöna henne med en ny iPhone?

Självklart kostar sjukvården ingenting och resor för familjen för att hälsa på kommer försäkringen på bilen att täcka. Men klubben skriver att de vill kunna erbjuda familjen "lite extra", dvs att de ska ha lite mer att röra sig med än vad de vanligen har (även om man kan tro att de har det gott ställt med tanke på vad ögonfransförlängning mm kostar per person). Helt enkelt att de skulle kunna sätta lite guldkant på tillvaron som tröst. Det finns ju andra barn i familjen som kan behöva lite extra uppmärksamhet just nu.

Men i princip är jag helt emot den typen av "välgörenhet".
Citera
2020-06-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
19-åringen är fortfarande sövd (och har därför inte kunnat höras). Hon har varit det så länge nu, att man börjar undra om det blir möjligt att väcka henne igen. Men jag är förstås ingen läkare.

En närstående till mig hölls nedsövd i ett par månader efter en operation och när hen till sist väcktes var inte huvudet riktigt med. Det går trögt och hen har dessutom tappat hela känseln och mycket av kraften i ena benet (som var fullt fungerande innan och inte var orsaken till operationen).

När man ligger still och nedsövd så länge ökar risken för att personen ska få blodproppar både här och där och hjärnan är inget undantag. Kvarstående skador är beroende på strokens "storlek".
Citera
2020-06-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -roathan-
Dessutom kommer det komma en faktura från sjukhusen dottern befunnit sig.

Nix, det gör det inte för sjukhusvård för barn under 18 år är gratis.
Citera
2020-06-20, 13:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Vård av nära anhörig eller så sjukskrives föräldern när sånt här händer.

Nej, det är inte alltid så sker. Jag vet själv om flera fall och det brukar också slås upp i media.

Och även om det sjukskrivs så är ersättningen lägre så det förloras fortfarande inkomst.
Senast redigerad av tempeZZt 2020-06-20 kl. 13:36.
Citera
2020-06-20, 13:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Men bilen körde enligt polisen i hela 150-160 km i timmen strax innan olyckan, här ser man vikten av att hålla sig till de trafikregler och den hastighetsbegränsning som råder i Sverige. 120 km/h är väl maxfart i Sverige?

Den där 19-åriga bruden som körde bilen riskerar väl ett åtal för vållande till annans död?

https://www.expressen.se/nyheter/fyr...-i-160-kmtim-/
Citera
2020-06-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Självklart kostar sjukvården ingenting...

Självklart kostar vården något. I detta fallet multum.
Men, den drabbade behöver inte betala.
Det gör vi andra i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in