Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Du skriver saker som att föraren har gjort sig skyldig till vållande till annans död, att denne har begått ett vansinnesdåd och att du tycker att det är viktigt att föraren straffas. Sedan har du mage att skriva till en anhörig att du tycker att det är fel att andra personer skriver skit i tråden trots att du backar upp dina åsikter om föraren på spekulationer och egna påhittade lögner om trafikrisker.
Vid tragiska olyckor så bör man visa mer respekt, det är inte så att föraren ville att olyckan skulle inträffa. Du får mer än gärna prata om hur du tror att olyckan gått till, det jag vänder mig emot är ditt fokus på att straffa en flicka som ligger allvarlig skadad utan hänsyn till henne eller hennes anhöriga.
Helt klart skall man visa respekt för varandra även vid denna typ av olyckor.
Men samtidigt bör man få diskutera ev. staff och orsak till olyckan.
I det här fallet har det framkommit fakta som starkt pekar på att olyckan orsakades av att föraren grovt överskred vägens högsta tillåtna hastighet och likaså sin förmåga att framföra fordonet. Detta bör resultera i en dom för vårdslöshet i trafik ochvållande till annans död.
Sen att utgången för pojkarna blev som den blev fanns nog det faktum att de satt obältade, nu kan jag bara ponera i det här fallet, men allmänt så bidrar ett bilbälte till att minska skador och dödsfall i samband med trafikolyckor.
Detta är en tragisk händelse och föraren ligger skadad, trots det visar alla framförda fakta att hon gjort sig skylldig till brott och i jämlikhetens tidsanda bör hon hanteras och dömmas på samma vilkor som en jämnårig pojke(Ung man) hade gjorts.
Dessutom det som jag ser skiljer sig i detta fall mot många andra dödsorlyckor med ungdommar att föraren faktiskt hade körkort och om man skall lita på inlägg här och media inte var påverkad av droger.
Då de flesta av dessa singelolyckor oftast verkar ha orsakats av påverkade personer utan körkort.