Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Då har du varit en dålig förhandlare.

Din inkomst bryr jag mig inte om för ni är ju två om barnet + barnbidrag, bostadsbidrag, underhåll mm. Att ni inte har det fett begriper väl var och en. Om du ska vara ärlig så skrev jag faktiskt att insamlingen var tänkt att ge er något extra, en liten guldkant på tillvaron som annars just nu är svår för alla i familjen, även syskon. DET har jag ingenting alls emot. Däremot ska inte "välgörenhet" stå för ert dagliga liv, det är så nedvärderande, det ska vi alla tillsammans genom vår välfärd se till att alla har.

Kan säga att vi är jag och Julia bara för hennes pappa valde att strunta i oss när hon va 5 månader..... jag och Julia bor själv..... Julia har inga syskon eller något och nej välgörenhet går inte till våra vardagliga saker!!!
Citera
2020-06-21, 18:17
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jess87
Kan säga att vi är jag och Julia bara för hennes pappa valde att strunta i oss när hon va 5 månader..... jag och Julia bor själv..... Julia har inga syskon eller något och nej välgörenhet går inte till våra vardagliga saker!!!

Önskar Julia och dig allt gott. Ni har en tuff tid framför er och jag hoppas uppriktigt att allt kommer att lösa sig till det bästa. Både för er och för alla anhöriga som inte hade samma "tur" som er.
Citera
2020-06-21, 18:24
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Det är du som får hugg i dina inlägg som är problemet i de senaste sidorna så skriv vad du tycker och stå sedan för det så det blir en vettig diskussion, alla har åsikter , straff eller inte straff, vad tycker du ? du får min åsikt så kan du kasta skit på mig men jag står för den.. Först om hon vaknar och blir återställd så tycker jag att domstolen får avgöra om hon skall åtalas eller inte, detta är sekundärt för mig, hennes straff kommer sedan vara det psykiska hela livet att veta om att man kört en bil och 4 kompisar omkommit ,, det straffet måste vara nog svårt att hantera i den åldern, alla gör vi misstag och detta blev tragiskt.
Om hon däremot inte kommer tillbaka utan får hjärnskador så hon inte klarar vardagen så ser jag inte vitsen ens att rättssystemet tittar på detta fall...Sedan tycker många hon körde som en blådåre osv på aktuell väg och det är det många som gör även vuxna, jag har sett det ett antal gånger, tycker det är omdömeslöst och respektlöst mot andra människor speciellt i detta fall när hon har kompisar i bilen som är obältad, spelar ingen roll om hon blev påhejad osv,, har sett filmen från bilen och där ser föraren avslappnad ut när hon kör i höga hastigheter, det är min åsikt, jag kan ha fel, men ingen vet varför hon körde av vägen ännu, om det var något mer än bara för hög hastighet, det får utredningen visa och eventuellt åtal... Kom igen nu SittFint, ordet är ditt !!
Men herregud, har du någon diagnos eller? Ja, jag fick mothugg och jag svarade. Fan är problemet?

Fängelse tycker jag vore för hårt. Eventuellt lite böter som någon markering, men jag tycker nog att hon straffats nog som det är. Och som du säger så beror det även på hur mycket skador hon får när hon vaknar om hon nu gör det. Tydligt nog?
Citera
2020-06-21, 18:38
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Nä det handlar om att folk som tror sig veta något om olyckan ska få veta sanningen, men de hjälps inte när det finns dom som tror sig veta allt ändå som inte ens vart med eller känner någon som va med i bilen. Ni som inte vart i våran sits som förälder ska bara va tyst tycker jag. Onödiga kränkande kommentarer från folk som är några moralpoliser och måste trycka ner föräldrar i sorg och som försöker komma tillbaka till ett normalt liv. Vi har barn med känslor och även vi föräldrar har känslor men det finns folk som tror att vi inte har det.....
Det måste vara fruktansvärt, och jag lider verkligen med er. Dock så får du tänka på att det här är Flashback. Hur hemskt det här än är för er, så kan inte det få styra vad folk får skriva här. Jag tror det bästa för dig är att sluta hänga i den här tråden.

Men fy fan alltså. Jag beklagar verkligen. Stackars, stackars er.
Citera
2020-06-21, 18:39
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Skulle vara lite småskönt om den misslyckade rallykärringen får smaka rostigt galler om nu inte hon börjar dejta jorden i marken (vilket jag hoppas).

Hur kan du sitta önska livet av henne
Citera
2020-06-21, 18:54
Medlem
Citat:
Jag kan säga att jag får inte en enda krona från media för att ställa upp! Jag är oxå timvikarie inom vården och ensamstående så min inkomst är inte så jävla bra heller. Och insamlingen visste jag inte om förens det skrevs ut på facebook.....

Sådär nu har ni lite klarhet i det oxå.

Vem är du?
Citera
2020-06-21, 19:46
Bannlyst
Citat:

Kan du förklara hur deras relation var, vilka åkte med 19-åringen hemifrån och vilka träffades på plats, iallafall en kille hade egen Epa efter vad jag läst, åkte han ensam dit eller med en av de andra 3?

Och kände dom varandra innan eller träffades dom där?
Citera
2020-06-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz
Varför inte?
Att stötta nån ekonomiskt i en svår stund när föräldrarna förmodligen fått ta ledigt från sina arbeten för att finnas till hands för sin svårt skadade dotter är för vissa ett svårt ekonomiskt avbräck.

Varför belöna henne med en iPhone? Kanske lite som en tröst i en svår stund?
Hon har ju inte gjort nåt fel. Hon är ett olycksoffer. Inte nån som ska straffas..
Tack, precis så.
Citera
2020-06-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Men herregud, har du någon diagnos eller? Ja, jag fick mothugg och jag svarade. Fan är problemet?

Fängelse tycker jag vore för hårt. Eventuellt lite böter som någon markering, men jag tycker nog att hon straffats nog som det är. Och som du säger så beror det även på hur mycket skador hon får när hon vaknar om hon nu gör det. Tydligt nog?

Nä jag har ingen diagnos som din och det är en jävla tur... Det du svär om och undrar vad problemet är tänker jag inte svara på det blir bara patetiskt.. Nu har du svarat vad står för så då är det väl ok , ser ut som vi står rätt lika på den frågan.. Vissa vill ha långt fängelsestraff vissa inte , alla har olika åsikter..
Oavsett åsikt så är det svårt att påverka vad utgången blir det är andra som bestämmer det. Jag hoppas hon blir återställd och får all hjälp hon behöver...
Citera
2020-06-21, 21:00
Medlem
Ännu ingen info om hur det går för L och om dom har testat väcka henne än?
Båda flickorna är så svårt skadade att det är ett under att dom lever vad de verkar, även om läkarna tror att dom inte ska få några framtida men har jag väldigt svårt att tro de blir så men under kan ske och man får hoppas de sker för tjejerna.
Båda tjejerna ligger på samma sjukhus nu väl?
Citera
2020-06-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Vem är du?
Det är mamman till 14 åriga tjejen.
Citera
2020-06-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Kanske mamma Jess kan svara på det?

Står i tidningarna annars, Om ni orkar läsa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in