Citat:
Ursprungligen postat av
Bangladesh
Jag betvivlar inte att det blir gott. Men det blir ju inte pasta carbonara. Det blir en vegetarisk pasta.
Eller varför vill du bestämt kalla din vegetariska pasta för carbonara?
Det är ungefär som att köpa en Volvo och envisas med att det är en Opel. Säkert bra bilar bägge två. Men varför inte kalla Volvo för Volvo och Opel för Opel.
Är vi överens?
Meh... jag menar smakar TYP som carbonara är tio resor att enkla upp till "carbonara". Jag menar säger nån "Du ska vi laga carbonara ikväll" så gissar man att dom antagligen vill göra en "normal" carbonara (vad det betyder e ju också litet annorlunda) och då blir det en sån. Om nån säger "vi gör en sjuuuuukt traditionell carbonara" då vet man att det kommer bli tjaffs om grädde eller inte, vilken ost, vilken sorts rökt kött i osv.
E ju litet annorlunda med att köpa bil (nu äger jag ju inte en bil, har faktiskt aldrig köpt en så det kan vara att jag missar liknelsen) men hajjar vad du siktar på. Håller inte med dock - MEN om du och jag skulle käka hade jag antagligen fyllt i med "vegetarisk fejk carbonara typ - ha inga höga förhoppningar"