2020-06-21, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Spekulasjoner.
Kunne anskaffelsen av en valp tyde på at AEH ikke ville flytte alene til et nytt bosted, men ha en "gledesspreder" med seg og støtte seg til?

Har også tenkt på hvorfor datoen 31 oktober er valgt. Kan det ha noe med at klokka ble stilt dagen før?

Innspill mottas med takk.
En valp vil neppe slutte å spre glede om den flyttes til et annet sted, så lenge den blir godt ivaretatt av matmor.
At den 31 oktober ble valgt.. Helt tilfeldig, kanskje?
Citera
2020-06-21, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
En valp vil neppe slutte å spre glede om den flyttes til et annet sted, så lenge den blir godt ivaretatt av matmor.
At den 31 oktober ble valgt.. Helt tilfeldig, kanskje?

Hehe, en hund følger eieren sin til verdens ende om eieren vil. Det eneste hunden tenker på er å følge sin leder.
Citera
2020-06-21, 07:08
Medlem
Jeg forstår ikke helt hvordan en del her inne har vanskeligheter med å¨se T.H som GM. Mange ser ikke noe klart motiv. Selvfølgelig finnes det ikke motiv eller noen som helst mening i å ta livet av sin livspartner. Likevel skjer det planlagte drap på ektefeller Husker der Chris Watts? De fleste trodde han og konemor var lykkelige sammen. Ikke noe klart motiv i den saken. Bare en ektemann som man etterhvert forstod var skyldig. En klassisk psykopat som tror seg hevet over oss andre, som ser seg selv som umåtelig smart. Så smart faktisk at de kan tro de vil komme unna med alt. Mord inkludert. Svært høye tanker om seg selv og tilsvarende lave tanker om andre er et fellestrekk. Skal ikke gi TH noen diagnose, men etter å ha fulgt saken ser tett synes jeg å ane konturene av en kynisk mann med psykopatiske trekk.

Min personlige teori er at TEH er innblandet. Hvorfor? Jeg er sikkert farget av ting jeg har lest her inne. Dessuten blir jeg kvalm og får gåsehud når jeg leser enkelte innlegg der han nevnes. Årets svakeste argument.

Har skrevet i et tidligere innlegg at TEH passet hund og var den som snakket med AE sist. Jeg så en dansk nyhetsreportasje og der ble dette sagt. Har ikke link.
Citera
2020-06-21, 07:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg forstår ikke helt hvordan en del her inne har vanskeligheter med å¨se T.H som GM. Mange ser ikke noe klart motiv. Selvfølgelig finnes det ikke motiv eller noen som helst mening i å ta livet av sin livspartner. Likevel skjer det planlagte drap på ektefeller Husker der Chris Watts? De fleste trodde han og konemor var lykkelige sammen. Ikke noe klart motiv i den saken. Bare en ektemann som man etterhvert forstod var skyldig. En klassisk psykopat som tror seg hevet over oss andre, som ser seg selv som umåtelig smart. Så smart faktisk at de kan tro de vil komme unna med alt. Mord inkludert. Svært høye tanker om seg selv og tilsvarende lave tanker om andre er et fellestrekk. Skal ikke gi TH noen diagnose, men etter å ha fulgt saken ser tett synes jeg å ane konturene av en kynisk mann med psykopatiske trekk.

Min personlige teori er at TEH er innblandet. Hvorfor? Jeg er sikkert farget av ting jeg har lest her inne. Dessuten blir jeg kvalm og får gåsehud når jeg leser enkelte innlegg der han nevnes. Årets svakeste argument.

Har skrevet i et tidligere innlegg at TEH passet hund og var den som snakket med AE sist. Jeg så en dansk nyhetsreportasje og der ble dette sagt. Har ikke link.

Du setter fingeren på det mange av oss tenker og reagerer på.

Problemet er at det av en eller annen grunn er tabu å prøve å gjøre antagelser rundt dette.
Citera
2020-06-21, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, troligt är att mordet blir olöst. Även om det polisiärt kan sägas vara klart.

Ja man kommer nog inte längre nu som det ser ut.
Men inte säkert domstol skulle säga samma som polisen.
Visst verkar det peka åt TH.
Men kan inte uteslutas att GM känner till skilsmässopappren,
lägenhetskoll och andra antydningar om skilsmässa och vill
sätta dit TH.
Citera
2020-06-21, 07:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja man kommer nog inte längre nu som det ser ut.
Men inte säkert domstol skulle säga samma som polisen.
Visst verkar det peka åt TH.
Men kan inte uteslutas att GM känner till skilsmässopappren,
lägenhetskoll och andra antydningar om skilsmässa och vill
sätta dit TH.

Da står man uansett igjen med et veldig personlig motiv, enten noen som ville drepe AEH, eller noen som ville drepe AEH for "at sätta dit TH".

Hva er mest sannsynlig?
Senast redigerad av Niffy 2020-06-21 kl. 07:56.
Citera
2020-06-21, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Husk at pskykopater er patologiske løgnere! Det er søvndyssende å stadig lese at du vet så mye inside info. om saken,som ingen andre her på forumet vet. Kun for å gjøre deg så viktig i forhold til andre her ..gjesp puhhh

Man har noen brukere her som vet litt mer enn det som skrives i media, og så har man noen som er sint/misunnelig for at de ikke vet eller får vite mer enn det som skrives i media
Citera
2020-06-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Hva er en uekte eks svoger egentlig ? Han er vel i aller høyeste grad reell, og han har opplevd minst en hendelse som TH er involvert i ifølge hans eget utsagn.

Var veldig spent på hva denne eks-svogeren hadde å fortelle. Må si jeg ble veldig skuffet. Hadde forventet noe ala dette: "Ved en anledning ble jeg truet på livet. Dette skjedde på Gjøvik i 1970. TH truet med kniv. Han var helt rabiat! Det var ingen/flere vitner til opptrinnet"
Men nei, alt var veldig diffust. Hvorfor dra den eks-svogeren inn i podcasten? Hva var eks-svogerens motivasjon for å delta? Var det kun for å hevne seg på TH? Det har tidligere versert rykter om AEHs utroskap. Dette skal angivelig ha vært mellom AEH og THs bror. Dette er kun basert på rykter, men jeg begynner å lure på om AEH kan ha vært utro med denne eks-svogeren, ikke med THs bror. Hvis TH i såfall har oppdaget dette, så kan vel TH ha truet eks-svogeren med juling.
Citera
2020-06-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei, men kan vi ikke være enige om at politiet i ett år nå har brukt alle ressurser på å bevise at det er TH.
De har til og med brukt skjult etterforskning. Det vil si at de har romavlyttet, telefonavlyttet og overvåket alle elektronisk kommunikasjon.
I to måneder nå, har de i tillegg saumfart alle skuffer og lommer i Sloraveien. De har til og med gredd plenen hans.
I tillegg har de vært på hyttene hans, nede i kummen hans og også plukket med seg det de fant av interesse på kontoret.
Hvis de hadde funnet nye bevis, ville TH vært tiltalt nå. Det er han ikke.
I stedet for å henlegge saken i oktober, foreslår jeg at man setter på helt nye folk, som kan gå gjennom tipsbunken på nytt og i det minste undersøke om noen av de tipsene som er der kan føre til at saken blir oppklart.

Du argumenterer godt. I motsetning til de som er overbevist om at TH er skyldig. Deres tillit til politiet er grenseløs! Deres argumentasjon er sterkt preget av tunnellsyn, og de har forlengst gått i bekreftelsesfella. Ikke ulikt politiet.
Iristo01 prøver nå å latterliggjøre vitnet i Ås. Finnes det ikke grenser? Nei, det gjør tydeligvis ikke det!
Senast redigerad av Akershus 2020-06-21 kl. 09:40.
Citera
2020-06-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Du vil iallefall fram til at politiet har gjort en feil, at de ikke kan jobben sin.

Politiet gjør selvfølgelig feil. I likhet med alle andre yrkesgrupper. Hva var dette for et resonnement?
Citera
2020-06-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Var veldig spent på hva denne eks-svogeren hadde å fortelle. Må si jeg ble veldig skuffet. Hadde forventet noe ala dette: "Ved en anledning ble jeg truet på livet. Dette skjedde på Gjøvik i 1970. TH truet med kniv. Han var helt rabiat! Det var ingen/flere vitner til opptrinnet"
Men nei, alt var veldig diffust. Hvorfor dra den eks-svogeren inn i podcasten? Hva var eks-svogerens motivasjon for å delta? Var det kun for å hevne seg på TH? Det har tidligere versert rykter om AEHs utroskap. Dette skal angivelig ha vært mellom AEH og THs bror. Dette er kun basert på rykter, men jeg begynner å lure på om AEH kan ha vært utro med denne eks-svogeren, ikke med THs bror. Hvis TH i såfall har oppdaget dette, så kan vel TH ha truet eks-svogeren med juling.

Det virker være opplysninger om misshandel mot AE , tror du ikke? Og at det viser seg et återkommande mønster når det gjelder dette.
Citera
2020-06-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Du må ikke hoppe over fredagsavisen. Ikke identifisert:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3JvL6L/mann-mistenkt-etter-likfunn-paa-kirkegaard

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
På forsvinningsdagen var det mye telefonaktiviet, både til og fra mobilen til AEH.

Allerede fra tidlig morgen og utover dagen ble det gjort flere oppringninger og sendt flere SMS.
Men akkurat i den halvtimen AEH angivelig skal ha forsvunnet, ble det helt stopp i anropene.

Mellom kl. 09:16 til 09:48 er det ingen kjente anrop, hverken ut eller inn.
Plutselig var det ingen som ringte, heller ikke til AEHs mobil.

Men etter den avgjørende halvtimen fortsatte anropene igjen.

Her er anropene som er gjort kjent:

08:xx - Kollega av TH ringte til AEHs mobil.
08:45 - Anrop fra AEHs mobil til THs kollega.
08:56 - Anropet fra AEHs mobil til THs kollega avsluttes.
09:06 - Anrop fra AEHs mobil til datter. Avsluttes etter 3 sekunder.
09:10 - SMS fra AEHs mobil til datter.
09:14 - Anrop fra AEHs mobil til sønn.
09:16 - Anropet fra AEHs mobil til sønn avsluttes.

Så ble det full stopp i anropene.
Men etter en halvtime fortsatte det.

09:48 - Anrop til AEHs mobil fra elektriker.
09:50 - Anrop til AEHs mobil fra sønn.
XX:XX - SMS til AEHs mobil fra sønn.
10:06 - Anrop til AEH fra TH (slettet fra THs mobillogg).
10:07 - Anrop til AEH fra TH (slettet fra THs mobillogg).

11:13 Anrop til AEH fra TH.
11:14 Anrop til AEH fra TH.
11:17 Anrop til AEH fra TH.

13:06 Anrop til AEH fra TH.
13:08 Anrop til AEH fra TH.
13:18 Anrop til AEH fra TH.

13:46 Anrop til AEH fra TH og fasttelefonen hjemme.

Hvis VE er delaktig i dette så kan faktisk det siste sikre livstegnet være gjort av taxisjåføren kvelden før, og det vil si at TH kan ha drept henne denne natta. VG skrev i sine første artikler at 09.14 samtalen var mellom TH og AEH. Da kan VE ha vært den i andre enden av samtalen med TH sin telefon som «alltid» ligger igjen på kontoret. Hvorfor skulle VE lyve til politiet om hvor han var denne dagen samt forsøk på å få en til å vitne falskt om at møtet på Kvitfjell var dagen etterpå? Hvorfor «glemmer» man at man hadde leiebil den dagen hun forsvant? Hvis man ser på VE sin Facebook profil så gratulerer AEH VE i alle år han med bursdagene, men ikke i 2018. På våren 2018 så kommer VE inn i selskapet til TH og AEH står ikke lenger oppført som vararepresentant i styre, men VE er nå inne. Hun er på papiret ute av alt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in