2020-06-21, 00:06
Medlem
På forsvinningsdagen var det mye telefonaktiviet, både til og fra mobilen til AEH.

Allerede fra tidlig morgen og utover dagen ble det gjort flere oppringninger og sendt flere SMS.
Men akkurat i den halvtimen AEH angivelig skal ha forsvunnet, ble det helt stopp i anropene.

Mellom kl. 09:16 til 09:48 er det ingen kjente anrop, hverken ut eller inn.
Plutselig var det ingen som ringte, heller ikke til AEHs mobil.

Men etter den avgjørende halvtimen fortsatte anropene igjen.

Her er anropene som er gjort kjent:

08:xx - Kollega av TH ringte til AEHs mobil.
08:45 - Anrop fra AEHs mobil til THs kollega.
08:56 - Anropet fra AEHs mobil til THs kollega avsluttes.
09:06 - Anrop fra AEHs mobil til datter. Avsluttes etter 3 sekunder.
09:10 - SMS fra AEHs mobil til datter.
09:14 - Anrop fra AEHs mobil til sønn.
09:16 - Anropet fra AEHs mobil til sønn avsluttes.

Så ble det full stopp i anropene.
Men etter en halvtime fortsatte det.

09:48 - Anrop til AEHs mobil fra elektriker.
09:50 - Anrop til AEHs mobil fra sønn.
XX:XX - SMS til AEHs mobil fra sønn.
10:06 - Anrop til AEH fra TH (slettet fra THs mobillogg).
10:07 - Anrop til AEH fra TH (slettet fra THs mobillogg).

11:13 Anrop til AEH fra TH.
11:14 Anrop til AEH fra TH.
11:17 Anrop til AEH fra TH.

13:06 Anrop til AEH fra TH.
13:08 Anrop til AEH fra TH.
13:18 Anrop til AEH fra TH.

13:46 Anrop til AEH fra TH og fasttelefonen hjemme.
Citera
2020-06-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hva om alle disse Agatha Christie-aktige resonnementene som stadig fyller sidene i denne tråden, kommer fordi alle har for stor tiltro til politiet, og at politiet, alle i etterforskningsgruppen, konkluderte litt for tidlig med at TH var GM, og deretter engasjerte seg for å finne bevis og forklaringer på hvordan og hvorfor, og dermed overså mange tips som kunne ledet til at man fant de som virkelig er skyldig?
Har mer tiltro til politiet enn til de som lager søppel opplegg her.
Citera
2020-06-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det finnes ingen tips som sier at TH er uskyldig og det finnes kanskje heller ikke noen som sier at han er skyldig men eks svogeren forlangte å bli avhørt da han satt på info om at TH kan ha drept sin kone.

Men alt som ikke går din vei velger du å overse av en eller annen grunn.

For det første, har jeg ikke utelukket at TH, kan være skyldig.

For det andre, finnes det ganske mye som tilsier at TH er uskyldig. Han mangler motiv (siden han ikke kan ha gjort det fordi han ble sint den kvelden, eller morgen). Han har dessuten alibi.

At en uekte-eks-svoger, som har sett THs mørkere sider, står frem og sier: Jeg er sikker på at dette er et konedrap, er omtrent like verdifullt som alle som i denne tråden sier at TH er en psykopat, eller en narsistisk psykopat. På samme måte, som det er like lite verdifullt at familien og gamle kollegaer sier de er sikre på at han er uskyldig.

Politiet har ikke vitner eller tekniske bevis som overbeviser retten, følgelig er han foreløpig per definisjon uskyldig.
Citera
2020-06-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01

Jeg også.
Citera
2020-06-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01

Spot on, jeg har også mer tiltro til politiet enn til Sandemose og TH S fan club.
Citera
2020-06-21, 00:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Alle her er nok klar over det, men det er mange klokker og systemer som må oppdateres manuelt og som sikkert ikke var oppdatert den onsdagen.
Kunne det uansett være mulig å stille klokka på overvåkningskameraet manuelt?
Slik at kameraet viste 09.10 når TH ankom men at han egentlig ankom kl 10.10 på jobben?
Hvis det hadde blitt oppdaget så kunne han skylde på at klokka ble stilt feil vei med en feiltagelse.
Men mulig politiet har vitne-observasjoner av TH på jobben den tiden, hvis de klarte å huske nøyaktig når han kom..
Citera
2020-06-21, 00:15
Medlem
Citat:
For det første, har jeg ikke utelukket at TH, kan være skyldig.

For det andre, finnes det ganske mye som tilsier at TH er uskyldig. Han mangler motiv (siden han ikke kan ha gjort det fordi han ble sint den kvelden, eller morgen). Han har dessuten alibi.

At en uekte-eks-svoger, som har sett THs mørkere sider, står frem og sier: Jeg er sikker på at dette er et konedrap, er omtrent like verdifullt som alle som i denne tråden sier at TH er en psykopat, eller en narsistisk psykopat. På samme måte, som det er like lite verdifullt at familien og gamle kollegaer sier de er sikre på at han er uskyldig.

Politiet har ikke vitner eller tekniske bevis som overbeviser retten, følgelig er han foreløpig per definisjon uskyldig.

Hva er en uekte eks svoger egentlig ? Han er vel i aller høyeste grad reell, og han har opplevd minst en hendelse som TH er involvert i ifølge hans eget utsagn.
Citera
2020-06-21, 00:16
Medlem
Citat:
Spot on, jeg har også mer tiltro til politiet enn til Sandemose og TH S fan club.

Poenget er at idet man bestemmer seg for at TH er skyldig, er det helt menneskelig å gjøre det man kan for å bevise at det stemmer. Og å overhøre og overse alt som ikke bygger opp under det man tror på.

Hvis politiet konkluderer for tidlig, risikerer man at feil person ender på tiltalebenken.
Citera
2020-06-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Slik at kameraet viste 09.10 når TH ankom men at han egentlig ankom kl 10.10 på jobben?
Hvis det hadde blitt oppdaget så kunne han skylde på at klokka ble stilt feil vei med en feiltagelse.
Men mulig politiet har vitne-observasjoner av TH på jobben den tiden, hvis de klarte å huske nøyaktig når han kom..
THs ankomst til Futurum ble bekreftet av flere vitner (lest i avisartikkel).
Ansatte på Futurum ble avhørt allerede den 1.11.2018 (leste jeg her i tråden).
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-21 kl. 00:19.
Citera
2020-06-21, 00:17
Medlem
Jofs avatar
Signaturen Sandemose har verkligen gått in i rollen som försvarare av Hagens oskuld. Så till den grad att hen skriver "Hvis jeg var TH..." och därefter utvecklar sitt försvar.
Citera
2020-06-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Klart det er mulig, jeg kan stille klokka på PC n min manuelt selv om det går automatisk.
Jeg gjør det av og til for å manipulere noen programmer som som forlanger penger fordi jeg har overgått en viss kvote pr måned
Citera
2020-06-21, 00:20
Medlem
Citat:
Poenget er at idet man bestemmer seg for at TH er skyldig, er det helt menneskelig å gjøre det man kan for å bevise at det stemmer. Og å overhøre og overse alt som ikke bygger opp under det man tror på.

Hvis politiet konkluderer for tidlig, risikerer man at feil person ender på tiltalebenken.

Du har ingen holdepunkter for å påstå at politiet ikke har etterforsket bredt nok eller noe annet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in