2020-06-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Bra at du bekrefter at du har tunellsyn.

Jeg har absolutt ikke noe tunnelsyn.
Jeg er tvert imot åpen for alle mulige løsninger på denne saken.

Jeg har fokus på det som skjer. Og for tiden skjer det i praksis ingenting. Om to uker er det fellesferie. Og ingenting kommer til å skje i denne saken før etter sommeren. I praksis utpå høsten.

Jeg reagerer på noen ting:
Politiets manglende evne til å løse saken.
Politiets manglende interesse for tips som peker på andre løsninger enn at det er TH.
Jeg vet INGENTING om hva som ligger i tipsbunken deres,
men jeg vet at de ikke kalte inn håndverkere som hadde vært i kontakt med AEH i forbindelse med at de hadde lagt ut oppussingsjobber på Mitt Anbud.
Samt at de ikke interesserte seg nevneverdig for et tips som kom fra et vitne som hadde sett en dame som lignet på AEH, som tilsynelatende ba om hjelp i en bil på Ås.
I tillegg til synes jeg det er merkelig så få av alle smarte og nysgjerrige mennesker som det er inne på denne tråden til de grader heier på et politi som ikke greier å løse saken.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-21 kl. 01:00.
Citera
2020-06-21, 00:56
Medlem
Citat:
Poenget ditt er altså at GM har sneket seg inn i huset mens TH var på bensinstasjonen og skrudd opp igjen volumet, beklager men jeg tar deg ikke seriøst.
Nei det var absolutt ikke poenget. Jeg har aldri tenkt på eller foreslått det som du skrev her.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-21 kl. 00:59.
Citera
2020-06-21, 00:58
Medlem
Basert på grundige lydundersøkelser og en rekonstruksjon kunne politiet konkludere med at mobilen til AEH kunne høres fra der den lå. Det ble gjort undersøkelser fra rom til rom for å bekrefte hvordan lyden til AEHs mobil ville slå ut i boligen.
Citera
2020-06-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg har absolutt ikke noe tunnelsyn.
Jeg er tvert imot åpen for alle mulige løsninger på denne saken.

Jeg har fokus på det som skjer. Og for tiden skjer det i praksis ingenting. Om to uker er det fellesferie. Og ingenting kommer til å skje i denne saken før etter sommeren. I praksis utpå høsten.

Jeg reagerer på noen ting:
Politiets manglende evne til å løse saken.
Politiets manglende interesse for tips som peker på andre løsninger enn at det er TH.
Jeg vet INGENTING om hva som ligger i tipsbunken deres,
men jeg vet at de ikke kalte inn håndverkere som hadde vært i kontakt med AEH i forbindelse med at de hadde lagt ut oppussingsjobben på mittanbud.
Samt at de ikke interesserte seg nevneverdig for et tips som kom fra et vitne som hadde sett en dame som lignet på AEH, som tilsynelatende ba om hjelp i en bil på Ås.
I tillegg til synes jeg det er merkelig så få av alle smarte og nysgjerrige mennesker som det er inne på denne tråden til de grader heier på et politi som ikke greier å løse saken.

Det er ikke all etterforskning som fører til noe, finnes det ikke info å hente noe sted så må man på ett eller anned tidspunkt slutte å bruke tid på tips som ikke fører en videre.

Og ang håndverkere, fordi om politiet ikke innkalte alle til avhør så betyr ikke det at de ikke har sjekket dem ut.
Citera
2020-06-21, 01:04
Medlem
Forresten damen fra Ås
Prater bare vås
Hun går på sobril
Og fikk en bra deal
Citera
2020-06-21, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Basert på grundige lydundersøkelser og en rekonstruksjon kunne politiet konkludere med at mobilen til AEH kunne høres fra der den lå. Det ble gjort undersøkelser fra rom til rom for å bekrefte hvordan lyden til AEHs mobil ville slå ut i boligen.
Jeg forstår. Men hva hvis telefonen ikke lå på det stedet akkurat da TH ringte til AEs telefon fra fasttelefonen (noen skrev en teori om at noen kan ha lagt telefonen på det lille bordet etter at TH ringte og før han var på vei ut (da han oppdaget telefonen på vei ut av huset)?
Citera
2020-06-21, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei det var absolutt ikke poenget. Jeg har aldri tenkt på eller foreslått det som du skrev her.

Du vil iallefall fram til at politiet har gjort en feil, at de ikke kan jobben sin.
Citera
2020-06-21, 01:11
Medlem
Citat:
Det er ikke all etterforskning som fører til noe, finnes det ikke info å hente noe sted så må man på ett eller anned tidspunkt slutte å bruke tid på tips som ikke fører en videre.

Nei, men kan vi ikke være enige om at politiet i ett år nå har brukt alle ressurser på å bevise at det er TH.
De har til og med brukt skjult etterforskning. Det vil si at de har romavlyttet, telefonavlyttet og overvåket alle elektronisk kommunikasjon.
I to måneder nå, har de i tillegg saumfart alle skuffer og lommer i Sloraveien. De har til og med gredd plenen hans.
I tillegg har de vært på hyttene hans, nede i kummen hans og også plukket med seg det de fant av interesse på kontoret.
Hvis de hadde funnet nye bevis, ville TH vært tiltalt nå. Det er han ikke.
I stedet for å henlegge saken i oktober, foreslår jeg at man setter på helt nye folk, som kan gå gjennom tipsbunken på nytt og i det minste undersøke om noen av de tipsene som er der kan føre til at saken blir oppklart.
Citera
2020-06-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Men hva hvis telefonen ikke lå på det stedet akkurat da TH ringte til AEs telefon fra fasttelefonen (noen skrev en teori om at noen kan ha lagt telefonen på det lille bordet etter at TH ringte og før han var på vei ut (da han oppdaget telefonen på vei ut av huset)?

Hva mener du egentlig ? At en fremmed GM var i huset samtidig med TH ?
Citera
2020-06-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei, men kan vi ikke være enige om at politiet i ett år nå har brukt alle ressurser på å bevise at det er TH.
De har til og med brukt skjult etterforskning. Det vil si at de har romavlyttet, telefonavlyttet og overvåket alle elektronisk kommunikasjon.
I to måneder nå, har de i tillegg saumfart alle skuffer og lommer i Sloraveien. De har til og med gredd plenen hans.
I tillegg har de vært på hyttene hans, nede i kummen hans og også plukket med seg det de fant av interesse på kontoret.
Hvis de hadde funnet nye bevis, ville TH vært tiltalt nå. Det er han ikke.
I stedet for å henlegge saken i oktober, foreslår jeg at man setter på helt nye folk, som kan gå gjennom tipsbunken på nytt og i det minste undersøke om noen av de tipsene som er der kan føre til at saken blir oppklart.

Hva mener du med det? Saken ble etterforsket som en kidnapping i lang tid før TH ble mistenkt.
Citera
2020-06-21, 01:13
Medlem
Citat:
Du vil iallefall fram til at politiet har gjort en feil, at de ikke kan jobben sin.
Absolutt ikke. Jeg spurte om visse ting var mulig å finne ut. Hvis du ikke har svarene, så kanskje noen andre har svarene på saklige spørsmål.
Citera
2020-06-21, 01:15
Medlem
Citat:
Hva mener du med det? Saken ble etterforsket som en kidnapping i lang tid før TH ble mistenkt.

Politiet fikk tillatelse til skjult etterforskning fra sommeren 2019. Det tyder vel på at de fra det tidspunktet har hatt som hovedhypotese at TH er skyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in