Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Mente du at avisene ikke har publisert noe om kritikk av politiet i denne saken (som bl.a. det brevet som den ene datteren skrev) før etter pågripelsen av TH?
Nja, brevet ble ikke publisert før etter pågripelsen, så det er opplagt at det ikke ble kritisert før da. Publiseringen var jo en form for kritikk fra medias side, kan man kanskje si.
Ellers har flere kritisert bruken av beredskapstroppen åpent i media (og her). Samme med uniformert politi på Shell-stasjonen.
Det jeg mener er at vi ikke har hatt grunnlag til å kritisere politiet, før vi fikk høre om kjennelsen i Eidsivating lagmannsrett.
Jeg synes ikke at vi kan kritisere politiet, bare på grunnlag av at de ikke klarer å løse en sak. Hvis de ikke finner bevis, så må vi akseptere det, for det betyr ikke nødvendigvis at politiet har gjort noe feil.
I denne saken så virker det som at politiet har fått tunnelsyn, og at de klamrer seg til halmstrå.
Hvis det i tillegg blir forsøkt å dekke over feil, fra politiets side, så er det veldig alvorlig og selvsagt svært kritikkverdig.
Forhåndsdømmingen av TH bekymrer meg på den måten at det kan påvirke retten ifm en evt rettsak.
Ordkrigen mellom familien og politiet, synes jeg politiet har større skyld og ansvar for, enn det som kommer frem i media. Denne ordkrigen er veldig ødeleggende for både familien og politiet, og siden både politiet og media spiller en profosjonell rolle, så burde dette blitt håndtert på en annen måte.
Familien er fornærmede denne saken, og TH er siktet uten skjellig grunn til mistanke - på den måten har det oppstått et skjevt maktforhold.
Dette har offentligheten blitt vitne til, og det er vår rett og plikt til å reagere.
Generelt synes jeg at det trekkes altfor enkle konklusjoner i diskusjoner ift skyldspørsmål, alternativer som peker på
uskyld blir altfor lite lagt vekt på. Ønsket om at TH er den skyldige, ødelegger for vurderingsgrunnlaget som blir lagt frem.