Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-26, 19:59
  #29749
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ettersom han ble siktet for drap eller medvirkning til drap, hvorfor ble da hans alibi vektlagt og hvorfor var hans alibi medvirkende årsak til at han ble løslatt? Ble det eventuelt gjort en feilvurdering i Lagmannsretten?

"Hvis man legger opptaket til grunn er han ikke i huset når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt, får VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...har-endret-seg
Fordi man ikke har klart å bevise bestilling av torpedo eller medhjelper, antagelig. Han kan ikke ha utført drapet egenhendig, fordi han har alibi. Når man så heller ikke kan bevise link til en torpedo så måtte han gå fri foreløpig.

Om TH står bak dette og har utført drapet selv så må det ha skjedd mens han angivelig var på arbeid. Jeg er tvilende til om det er mulig å komme seg usett hjem og tilbake.
Citera
2020-05-26, 20:05
  #29750
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du glemmer at jeg tenker at politiet sliter med tunnelsyn og bekreftelsestendenser.

Og du overser at han har langt bedre utveier, på alle tenkelige og utenkelige motiver han måtte ha for å få henne ut av sitt liv, enn drap.

Ja, jeg vet at du har tunnelsyn på dette. Du kan ikke vite hva politiet sitter på av funn med mindre du er del av etterforskningsteamet da.

Hvis TH står bak dette så var ikke motivet å få henne ut av livet sitt. Motivet var å straff og hevn, eventuelt også mot barna som støttet henne. Kun psykopater kan planlegge i månedsvis å drepe sin livspartner, og du kan ikke legge til grunn at deres tanker og adferd følger normal logikk.
Citera
2020-05-26, 20:10
  #29751
Medlem
Nå begynner jeg å bli grundig lei av alle her inne som skriver ting som at det ikke er noe mystisk eller mistenkelig ved å glemme bryllupsdagen, skrive en slik ektepakt, ha lav it-kompetanse, ha interesse for krypto, være semi-alkoholisert, være voldelig, være kontrollfrik etc etc. Nei nei, selvfølgelig behøver det ikke være det, og ingen av oss vet noe om hvem den skyldige er, men skal man noen sinne finne de(n) skyldige må man se på totalen, hele bildet. Det opplever jeg at mange vegrer seg for her inne og de samme ønsker å nedtone enhver opplysning som kan peke i retning av at TH har gjort dette. Det er som om noen av dere kun er her inne for å fnyse av politiets arbeid og siktelse(r). Det er ridderlig med all tvil som kommer (de) siktede til gode, men det er liten vits i å koste under teppet. Vi kan ikke avfeie potensielt viktige detaljer og stemple dem som betydningsløse. Vi behøver ikke være skråsikre på noe som helst. Samtidig bør vi samle inn informasjon. Sannheten vil komme for en dag, forhåpentligvis. (Faktisk er akkurat det svært viktig hvis TH ikke har gjort dette her. Da må det være i alles interesse å få fram så mye informasjon som mulig.)

Om jeg skulle etterlyst noe som ikke er blitt gjort, så er det en innsamling av diverse fakta og «fakta» som verserer i denne tråden, lage ei liste, og rett og slett bekrefte/avkrefte opplysningene. Er det noe vi kan gjøre for å bli mer sikre på sannhetsgehalten i den lista? Noen ganger har vi avisartikler å legge vår lit til, men: Det er flere av oss som kjenner detaljer i saken førstehånds, men de fleste vil måtte avsløre sin identitet her inne om de skal bevise hvorfor de sitter på informasjon.
Citera
2020-05-26, 20:25
  #29752
Medlem
Utsagn (som jeg ikke vet om inneholder sannhet eller ikke) om at TH skal ha vært utro, har vært postet flere steder:
Citat:
... ei russisk berte...
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...7049/#49407049

Hvis han var utro med en gift kvinne, er det da mulig at hennes mann eventuelt hevnet seg på TH ved å utføre den forbrytelsen mot AE?
__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 20:36.
Citera
2020-05-26, 20:41
  #29753
Medlem
(26.05.20) "den forsvunnede kvinnen hadde 21 anrop inn og ut fra telefonen sin den dagen hun forsvant, 31. oktober i 2018. De fleste av disse var ubesvarte. Den første samtalen fant sted klokken 08.45. Da ringte Anne-Elisabeth Hagen til en ansatt i ektemannens selskap. Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling"

"I tillegg til jobbrelaterte ting snakket de to om at ekteparet Hagen vurderte å reise til hytta på Kvitfjell senere på dagen"
https://www.tv2.no/nyheter/11467233/

Har det ikke tidligere vært opplyst om at dette var en inngående samtale til AEs telefon?

9:14-samtalen med et familiemedlem ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell.

AE snakket om hytteturen i 8:45-samtalen og i 9:14-samtalen, og i 9:10-smsen skrev hun at hytteturen var avlyst?
__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 20:54.
Citera
2020-05-26, 20:44
  #29754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Fordi man ikke har klart å bevise bestilling av torpedo eller medhjelper, antagelig. Han kan ikke ha utført drapet egenhendig, fordi han har alibi. Når man så heller ikke kan bevise link til en torpedo så måtte han gå fri foreløpig.

Om TH står bak dette og har utført drapet selv så må det ha skjedd mens han angivelig var på arbeid. Jeg er tvilende til om det er mulig å komme seg usett hjem og tilbake.
Spørsmålet jeg sitter med nå er om det har vært en eller to "torpedoer". Er begrenset hvor mange TH har klart å lure med på dette syke plottet, men er naturlig med to stykker logistisk. Men hadde det vært to ville nok ikke slepesporene vært så omfattende. Så jeg heller mot en.
Citera
2020-05-26, 20:48
  #29755
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror ikke det finnes noen annen forklaring på THs særeie på Sloraveien 4, enn

a) han ville ha makt over AEH og ha en evig trussel om at han kunne kaste henne ut av fellesboligen, anytime, om han fant det for godt

eller b) det finnes noe meget kompromitterende i Sloraveien 4, hemmelige rom eller innemurte lik eller lignende
Innemurte lik? virkelig?? Hemmelig rom kan det jo være,men har ikke fått det dokumentert.
Citera
2020-05-26, 20:48
  #29756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Nå begynner jeg å bli grundig lei av alle her inne som skriver ting som at det ikke er noe mystisk eller mistenkelig ved å glemme bryllupsdagen, skrive en slik ektepakt, ha lav it-kompetanse, ha interesse for krypto, være semi-alkoholisert, være voldelig, være kontrollfrik etc etc. Nei nei, selvfølgelig behøver det ikke være det, og ingen av oss vet noe om hvem den skyldige er, men skal man noen sinne finne de(n) skyldige må man se på totalen, hele bildet. Det opplever jeg at mange vegrer seg for her inne og de samme ønsker å nedtone enhver opplysning som kan peke i retning av at TH har gjort dette. Det er som om noen av dere kun er her inne for å fnyse av politiets arbeid og siktelse(r). Det er ridderlig med all tvil som kommer (de) siktede til gode, men det er liten vits i å koste under teppet. Vi kan ikke avfeie potensielt viktige detaljer og stemple dem som betydningsløse. Vi behøver ikke være skråsikre på noe som helst. Samtidig bør vi samle inn informasjon. Sannheten vil komme for en dag, forhåpentligvis. (Faktisk er akkurat det svært viktig hvis TH ikke har gjort dette her. Da må det være i alles interesse å få fram så mye informasjon som mulig.)

Om jeg skulle etterlyst noe som ikke er blitt gjort, så er det en innsamling av diverse fakta og «fakta» som verserer i denne tråden, lage ei liste, og rett og slett bekrefte/avkrefte opplysningene. Er det noe vi kan gjøre for å bli mer sikre på sannhetsgehalten i den lista? Noen ganger har vi avisartikler å legge vår lit til, men: Det er flere av oss som kjenner detaljer i saken førstehånds, men de fleste vil måtte avsløre sin identitet her inne om de skal bevise hvorfor de sitter på informasjon.

En god idé! Mye er bekreftet i media etterhvert, som før kun var påstander.
Minnimus er en bruker som stadig ser ut til å ligge i forkant, men også andre her inne. Det er tydelig folk som er i nær krets, eller som har god innsikt i saken. Det er spennende.
En liste over viktige påstander som vurderes etter sannhetsgehalt hadde vært på sin plass.
Citera
2020-05-26, 20:49
  #29757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Utsagn (som jeg ikke vet om inneholder sannhet eller ikke) om at TH skal ha vært utro, har vært postet flere steder:


Hvis han var utro med en gift kvinne, er det da mulig at hennes mann eventuelt hevnet seg på TH ved å utføre den forbrytelsen mot AE?

Du mener at den bedratte ektemannen "hevnet seg" på TH ved å gjøre TH en tjeneste.

TH ble da enkemann, og da ville det vel bli enklere for TH å fortsette utroskapen?
Citera
2020-05-26, 20:58
  #29758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du mener at den bedratte ektemannen "hevnet seg" på TH ved å gjøre TH en tjeneste.

TH ble da enkemann, og da ville det vel bli enklere for TH å fortsette utroskapen?
Det er virkelig ufattelig hvis du mener at å gjøre noe slikt er å gjøre en mann en tjeneste!
Citera
2020-05-26, 21:04
  #29759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Innemurte lik? virkelig?? Hemmelig rom kan det jo være,men har ikke fått det dokumentert.

Det måtte jo være noe veeeldig kompromitterende som er skjult i huset i Sloraveien 4, om det er årsaken til at AEH ble drept. Jeg kommer ikke på noe verre.

Det er jo ingenting som tyder på at det er skjulte hemmeligheter i Sloraveien. Selv om politiet ikke er ferdige med undersøkelsene ennå.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er virkelig ufattelig hvis du mener at å gjøre noe slikt er å gjøre en mann en tjeneste!

Hvis den bedratte ektemannen hadde til hensikt å få ha sin egen kone i fred, skulle han da myrde rivalens kone. Det er så sprø en idé at jeg har ikke ord.
Citera
2020-05-26, 21:08
  #29760
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror ikke det finnes noen annen forklaring på THs særeie på Sloraveien 4, enn

a) han ville ha makt over AEH og ha en evig trussel om at han kunne kaste henne ut av fellesboligen, anytime, om han fant det for godt

eller b) det finnes noe meget kompromitterende i Sloraveien 4, hemmelige rom eller innemurte lik eller lignende.

Nja, hvis det bokstavelig talt skulle finnes «skjeletter i skapet» i Sloraveien ville det vært nesten uvirkelig dumt å arrangere en kidnapping der, med alt det medfører. Tror vel nesten du må velge mellom at TH har gjort noe galt og at det finnes gamle innemurte lik der..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback