2020-06-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, da er det avklart. Det er en annen familie og pårørende som har fått svar.

Nei, leder for drapsavsnittet i Oslo, Anne Alræk Solem, sier at de ikke har identifisert personen enda. Hun sier imidlertid mye rart, motsier seg selv hele tiden, hensikten er å få media til å prioritere vekk saken, enda det åpenbart er en drapssak når man finner en person i en kum.
Citera
2020-06-18, 11:12
Medlem
Citat:
Torsdag opplyser leder for drapsavsnittet i Oslo, Anne Alræk Solem, at de ikke har identifisert personen enda. - Det kan ta noe tid, sier hun til VG.

Så da vet vi vel ikke idag, men VG skriver at ikke noe tyder på at det er AEH.
Citera
2020-06-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har påpekt dette før lenge siden.
Når det gjelder kritikk av politiet, så har det ikke fremkommet noe kritikkverdig, før etter pågripelsen av TH.
Men det er korrekt at jeg tilhører en minoritet.
Saken etter pågripelsen har jo ført til mange nye svar og lekkasjer for oss som ikke sitter med opplysninger og jeg må virkelig si Politiet har gjort en forferdelig jobb i denne saken. Mer ensporet syn i saken som de har hatt er under enhver kritikk og samtlige her inne forsvarer politiarbeidet.

Helt enig med Holden at tips kan gå gjennom dem slik det er presentert, godt mulig andre saker også kan få løsning på denne måten.

Tydelig det er flere her inne som har god kjennskap til familien Hagen, du verden det regelrett oser sjalusi som de spyr ut bever og galle om familien!

PS:Jeg ante ikke hvem TH eller familien var før saken kom i media.
Citera
2020-06-18, 11:18
Medlem
Da kan det altså ikke utelukkes at det er AEH, selv om det er lite sannsynlig.
Citera
2020-06-18, 11:29
Medlem
Nå skal det utelukkes at funnet igår har noe med Hagen-saken å gjøre.

Så ikke denne før nå:
Funnet av en død person på Vår frelsers gravlund i Oslo i går har ikke med Hagen-saken å gjøre. Det bekrefter Anne Alræk Solem, ved seksjon for etterforskning av alvorlige voldshendelser.
Citera
2020-06-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurklendeSevje
Og det kan forklare et bensinlokk som er utelatt å fjerne coatingen på. Ikke vet jeg hvor lett det er å fjerne en costing. Høres ikke ut som noe man spyler av i en vaskehall?

Men jeg syntes denne damen som observerte bilen var litt for sikker på observasjonene. Veldig detaljert. Over et normalt nivå, med mindre fantasien har blandet seg med virkeligheten. Det er ikke lett å huske slike detaljer eller beskrive en gjerningsmann. Hun beskriver klær på personer i fremsetet, nasjonalitet på skilter, tanklokk osv. I tillegg har hun fokuset på damen i baksetet. Syntes dette blir litt for detaljert.

Men detta är intressant. Men bilens färg var alltså först "sölvgrå" och vid tidpunkten för vittnets iakttagelse senare på dagen, röd!?
Någon skrev att just den röda färgen inte finns på den aktuella BMW-modellen.
Har man sprutlackerat bilen mellan 10.30 - i början på eftermiddagen?
Teoretiskt möjligt är det ju.

Om vittnet och detaljerna. Om jag läst rätt:
Vittnet fick en känsla av att något inte stod rätt till i den där bilen hon såg i Ås. När man känner så blir man extra observant. Hon försökte kanske se allt hon hann
med att se på den korta stunden hennes bil och BMW:n stod nära varandra.
Hon kunde inte släppa händelsen efteråt och läste i media efter något med kidnapping.
Man har olika sinne för detaljer. Jag tror på henne. Men hon var inte helt säker på att damen i baksätet var AEH.
Polisen säger att man undersökt detta spår men avfärdat det. Vi kanske behöver veta mer om hur polisen hanterat detta! Polisen har inte sagt "Det var inte AEH i bilen utan en annan person".
Citera
2020-06-18, 11:58
Medlem
Kanskje i overkant hypotetisk, men hvis det var liket av AEH som ble funnet i kummen - ville politiet gått ut med det nå?
Eller ville de holdt kortene tett til brystet for å kunne jobbe i fred noen dager?
Citera
2020-06-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men detta är intressant. Men bilens färg var alltså först "sölvgrå" och vid tidpunkten för vittnets iakttagelse senare på dagen, röd!?
Någon skrev att just den röda färgen inte finns på den aktuella BMW-modellen.
Har man sprutlackerat bilen mellan 10.30 - i början på eftermiddagen?
Teoretiskt möjligt är det ju.

Om vittnet och detaljerna. Om jag läst rätt:
Vittnet fick en känsla av att något inte stod rätt till i den där bilen hon såg i Ås. När man känner så blir man extra observant. Hon försökte kanske se allt hon hann
med att se på den korta stunden hennes bil och BMW:n stod nära varandra.
Hon kunde inte släppa händelsen efteråt och läste i media efter något med kidnapping.
Man har olika sinne för detaljer. Jag tror på henne. Men hon var inte helt säker på att damen i baksätet var AEH.
Polisen säger att man undersökt detta spår men avfärdat det. Vi kanske behöver veta mer om hur polisen hanterat detta! Polisen har inte sagt "Det var inte AEH i bilen utan en annan person".

Jeg kom i skade for å påstå at X3 ikke har blitt levert i denne fargen, det så jeg i ettertid var feil. I alle fall noe årsmodeller kunne leveres i dyp rød. Og jeg tviler heller ikke på at det var dette damen så. At det var AEH hun så i baksetet, ser jeg på som lite sannsynlig.

OG omlakkere en bil, hvor det i minste må maskeres først, er en krevende jobb. Selv om det ikke skal bli perfekt, vil det ta lang tid. Akkurat den teorien kan gjerne legges bort.
Senast redigerad av Alsagio 2020-06-18 kl. 12:24.
Citera
2020-06-18, 12:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ny opplysning på VGs krimpod idag. Skal ha vært en tlf samtale mellom AE sin mobil og til datter på kun 3 sek......kl 0906. Deretter SMS 0910 til samme person.

Samtalen fra AE sin mobil og til annet familiemedlem kl 0914, som antagelig er til sønn, varte bare 1min og 30 sek.
Tre sekunder.... Kunne det tyde på at hun ble forstyrret av noe i det hun ringte? Så sendte hun melding for å oppklare hva hun skulle si til datteren?
Citera
2020-06-18, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Saken etter pågripelsen har jo ført til mange nye svar og lekkasjer for oss som ikke sitter med opplysninger og jeg må virkelig si Politiet har gjort en forferdelig jobb i denne saken. Mer ensporet syn i saken som de har hatt er under enhver kritikk og samtlige her inne forsvarer politiarbeidet.

Helt enig med Holden at tips kan gå gjennom dem slik det er presentert, godt mulig andre saker også kan få løsning på denne måten.

Tydelig det er flere her inne som har god kjennskap til familien Hagen, du verden det regelrett oser sjalusi som de spyr ut bever og galle om familien!

PS:Jeg ante ikke hvem TH eller familien var før saken kom i media.
Ja, det er skremmende å tenke på at man kan bli utsatt for slik behandling i offentligheten - ordkrig mellom politi og pårørende til offeret - uten skjellig grunn til mistanke.
Noen kalte det primitive holdninger i offentligheten (husker ikke helt ordrett), det var slik jeg forsto det, og det er jeg helt enig i. Derfor må det være lov å kritisere politiet også.

Jeg synes også det er bra at TH nå har gått ut med dusør, og jeg har full tillit til at Holden og advokatkontoret Hjort behandler tipsene rett.
Dette øker sjansene for at politiet kan løse saken. Jeg ser ikke helt at problemet, med at TH får innsyn (til en viss grad) i opplysningene som kommer inn - at det skal bety mer - enn at evt viktige opplysninger, som kan oppklare saken, ikke kommer frem.
Hvis politiet ikke har nok bevis til å holde TH i varetekt, nettopp fordi han ikke skal kunne påvirke etterforskningen (bevisforspillelse o.l.), så må det bety at dusør og tips via Holden er innafor.

Jeg synes problematikken som blir fremstilt i media ifm dusør er overdrevet.
Citera
2020-06-18, 12:35
Medlem
Den samtalen på 3 sekunder var inngående eller?

Så ringte hun opp igjen 09.14 fordi sønnen forstyrret henne antar jeg (spising, dusjing etc)

Ble ikke noe klokere av krimpodden i dag. Har for øvrig hørt at barna har vært ganske frekke mot politiet. Mer enn hva som har kommet frem i media. Litt arrogante. Milliardærbarn vet dere.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-06-18 kl. 12:37.
Citera
2020-06-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Selvsagt.

Vi kan anta at den hovedsiktede i saken har planlagt dette så godt at:

- Det vil ikke bli funnet et lik
- Han har alibi for drapstidspunktet
- Det er ingen vitner til noe kriminell handling (som vil snakke)
- Politiet kan gjerne peke på mulig motiv, men han kan ikke dømmes på det alene, det må stå sammen
med bevis - som ikke
finnes (ref. punktene over)
Kan dessverre se slik ut... dette er verket til en person som virkelig kan planlegge og ha kontroll på fremtidige hendelsesforløp. Alibiet er «timet og tilrettelagt» på millimeteren... tidsvinduet er så perfekt at bare det er mistenkelig i seg selv. Men man blir som kjent ikke bura inne pga mange svake indisier. F eks helprofesjonell planlegging og utførelse vs komisk norsk og tam pengeinnkreving. Henger ikke på greip; det er jo mer risky det den antatte motparten har gjort med skifte til ny kommunikasjonsplattform enn om de bare leverte en videosnutt av AEH like etter «kidnappingen». Det er mange måter en videosnutt kan leveres anonymt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in