2020-06-18, 12:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Hoppas att jag inte dubbelpostar nu.

Citat:
«Frykt eller tillit, Tom Hagens forhold til politiet»: Hør femte episode i Krimpodden om Lørenskog-saken

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/frykt-eller-tillit-tom-hagens-forhold-til-politiet-hoer-femte-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-sak en

Glad Midsommarhelg till alla!

Utom AEH. Hoppas hon blir funnen snart och att skyldig/skyldiga åtalas.
Citera
2020-06-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Har for øvrig hørt at barna har vært ganske frekke mot politiet. Mer enn hva som har kommet frem i media. Litt arrogante. Milliardærbarn vet dere.

Lest brevet fra barna? Greier du å sette deg i samme situasjon? Hvem som helst ville eventuelt svart syrlig å frekt på ting som overhode ikke stemmer. "Rykter går" og du er en av dem som sprer dem...
Citera
2020-06-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Kanskje i overkant hypotetisk, men hvis det var liket av AEH som ble funnet i kummen - ville politiet gått ut med det nå?
Eller ville de holdt kortene tett til brystet for å kunne jobbe i fred noen dager?

Nei, det er vanskelig å si.

Etter å ha fulgt med på politiets mediestrategi i denne saken, så prøver jeg å ta de fleste detaljer som har blitt offentliggjort med en klype salt. Eller to.

Politiet sier at funnet ikke har noe med Hagen-saken å gjøre. Da tror jeg det. Inntil politiet eventuelt sier noe annet.
Citera
2020-06-18, 12:58
Medlem
Synes krimpodden av Milli var bra i dag, litt mer balansert . Mulig han også har innsett at TH ikke har noe med dette å gjøre.
Heller ikke noe nytt fra politi , de virker ikke særlig interessert i han som de har siktet for bortføring ? Jeg tipper politiet frafaller siktelsene.
Citera
2020-06-18, 13:04
Medlem
Legokatts avatar
Hvis jeg ser hele saken under ett og mulige gjerningsmenn:
TH
TEH
TH/TEH
TH/DT1/DT2/TEH
TH/UM (ukjent medhjelper)
KN (kidnappere)
TH/RU

/= samarbeid mellom seg

-TH alene mener jeg kan strykes pga alibi, krypto-opplegg. Totalt sett usannsynlig.
-Kidnappere strykes pga politiet mener det er et drap
-TH/ukjent medhjelper strykes pga at det virker som TH ikke ville gi fra seg kontroll til noen han ikke kjente. For risikabelt.
-TH/RU er med pga at politiet har siktet RU. Klarer ikke å se RU sitt motiv for drap enda

Da står det igjen kun løsninger der TEH er innblandet. For meg virker det som TEH er en nøkkelperson i denne saken. Han bodde i nærheten og var i området den dagen.
Citera
2020-06-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
TH
TEH
TH/TEH
TH/DT1/DT2/TEH
KN (kidnappere)
TH/RU

/= samarbeid mellom seg

-TH alene mener jeg kan strykes pga alibi, krypto-opplegg. Totalt sett usannsynlig.
-TH/ukjent medhjelper strykes pga at det virker som TH ikke ville gi fra seg kontroll til noen han ikke kjente. For risikabelt.
-TH/RU er med pga at politiet har siktet RU. Klarer ikke å se RU sitt motiv for drap enda

Da står det igjen kun løsninger der TEH er innblandet. For meg virker det som TEH er en nøkkelperson i denne saken. Han bodde i nærheten og var i området den dagen.

Ja, TH kan ha hatt et tak på TEH i lengre tid, psykologisk og økonomisk, og kan ha bearbeidet og manipulert han. Sånn sett passer RU også inn i bildet, kanskje noe perifert, TEH er jo linken mellom RU og TH. Så en mulighet er :

TH/TEH/(RU)
Citera
2020-06-18, 13:14
Medlem
Citat:
TH
TEH
TH/TEH
TH/DT1/DT2/TEH
KN (kidnappere)
TH/RU

/= samarbeid mellom seg

TH har ansatte som jobber for han, han hyrer også inn folk for oppdrag stadig vekk.
Operasjonen er så grundig planlagt at en person i familien som henger rundt der uten alibi er for usannsynlig at er GM.
Citera
2020-06-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
TH har ansatte som jobber for han, han hyrer også inn folk for oppdrag stadig vekk.
Operasjonen er så grundig planlagt at en person i familien som henger rundt der uten alibi er for usannsynlig at er GM.

Er en mulighet det, men jeg har lenge hatt en mistanke om at familiens merkelig oppførsel i denne saken, har skyldtes at døtrene vet eller mistenker at TEH er involvert, og at det er han de ønsker å skjerme/beskytte. Ikke sin far, primært
Citera
2020-06-18, 13:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, TH kan ha hatt et tak på TEH i lengre tid, psykologisk og økonomisk, og kan ha bearbeidet og manipulert han. Sånn sett passer RU også inn i bildet, kanskje noe perifert, TEH er jo linken mellom RU og TH. Så en mulighet er :

TH/TEH/(RU)
Men kunne også RU være en person de planla å introdusere for å villede politiet? En med krypto-kompetanse.

Kanskje litt påfallende at RU kom inn i bildet rett før "kidnappingen" og at TH nevner han for politiet helt i starten..
Citera
2020-06-18, 13:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Men hvem kan da være mest sannsynlig?
Hvorfor ikke en i familien?

Kunne TH virkelig stole på noen andre enn noen av de nærmeste, sett ut fra alvorlighetsgraden av et mord der det er essensielt å holde informasjon vanntett.
Citera
2020-06-18, 13:36
Medlem
Citat:
Men hvem kan da være mest sannsynlig?
Hvorfor ikke en i familien?

Kunne TH virkelig stole på noen andre enn noen av de nærmeste, sett ut fra alvorlighetsgraden av et mord der det er essensielt å holde informasjon vanntett.
Profesjonelle kriminelle er vanntette, hvis ikke hadde de ikke vært profesjonelle.
Citera
2020-06-18, 13:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Profesjonelle kriminelle er vanntette, hvis ikke hadde de ikke vært profesjonelle.
Men kriminelle medhjelpere måtte samtidig få betalt. Det måtte være deres eneste motiv - penger. At krypto-opplegget skulle være betaling til dem virker usannsynlig da TH ikke ville betale løsepenger i utgangspunktet.

TH måtte ha betalt dem på en annen måte i så fall. Ville ikke det være risikabelt, også sett i sammenheng med at han måtte gi fra seg kontroll til noen kriminelle? De kunne presset han i all fremtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in