Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-14, 14:07
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Nej inte alls.... En församling kan utse dig till det. Du behöver ingen utbildning alls. Speciellt i pingst osv behövs verkligen utbildning....
Nu har jag googlat lite. Du har helt rätt. Vem som helst kan bli pastor, faktiskt. Dock krävs det att en församling kallar en person för att denne ska få tjänsten som pastor. Där ställs personlighet och värderingar högre än utbildning.
Jag kan tycka det är rätt sorgligt. Om man befinner sig i en livskris och så måste man ha själavård med en Tommy Dahlman... Allting går inte att lösa med ett bibelord. Å andra sidan finns det säkert oerhört välutbildade pastorer som är värdelösa som medmänniskor.
Citera
2020-06-15, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På DFMs Facebook ligger TDs inlägg från
29 maj fortfarande kvar.

Tar de avstånd eller inte?

https://www.facebook.com/102117557875276/posts/246605740093123/
Han är "raderad" från deras sida nu vad jag kan se, däremot är ledningen för DFM med i hans nya grupp "Hjärtat på vid gavel". Samma modell som Kanal10 körde tidigare, med känt resultat.
Citera
2020-06-15, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Han är "raderad" från deras sida nu vad jag kan se, däremot är ledningen för DFM med i hans nya grupp "Hjärtat på vid gavel". Samma modell som Kanal10 körde tidigare, med känt resultat.

Jag har aldrig klarat av att titta på Kanal10.
När jag har försökt sä har jag bara blivit
upprörd. Det är ingen kristendom jag känner
mig hemma i. Framgångsteologer brukar
tystna när de själva drabbas av olycka.

Så kan du utveckla "Samma modell som Kanal10 körde tidigare, med känt resultat"?

"däremot är ledningen för DFM med i hans nya grupp "Hjärtat på vid gavel""
Vilka hycklare! Bra att de visar vad de går för.
Citera
2020-06-15, 17:14
Medlem
Citat:
Så kan du utveckla "Samma modell som Kanal10 körde tidigare, med känt resultat"?
Kanal10 tog, som arbetsgivare, sitt ansvar för att han fick hjälp med rehabilitering. Däremot var man inte helt förtjusta i att han skulle återkomma i sin gamla roll (som jag uppfattade det), vilket resulterade i en gigantisk konflikt varefter TD lämnade. Sedan hamnade han på tidningen Inblick, men blev inte långlivad där heller (återigen konflikter av något slag, har dock inte fördjupat mig närmare i det).
Så det jag menar med "samma modell" är att DFM går in och "rehabiliterar" honom (hur det nu ska gå till), för att sedan låta honom återvända (vilket kan fungera så länge de inte ställer krav på att han ska underordna sig någon).
Märk väl att det här är en kortfattad personlig tolkning av hur det gått till och kan komma att utveckla sig, men sådana vimlar det ju av här på FB.
Citera
2020-06-16, 00:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kanal10 tog, som arbetsgivare, sitt ansvar för att han fick hjälp med rehabilitering. Däremot var man inte helt förtjusta i att han skulle återkomma i sin gamla roll (som jag uppfattade det), vilket resulterade i en gigantisk konflikt varefter TD lämnade. Sedan hamnade han på tidningen Inblick, men blev inte långlivad där heller (återigen konflikter av något slag, har dock inte fördjupat mig närmare i det).
Så det jag menar med "samma modell" är att DFM går in och "rehabiliterar" honom (hur det nu ska gå till), för att sedan låta honom återvända (vilket kan fungera så länge de inte ställer krav på att han ska underordna sig någon).
Märk väl att det här är en kortfattad personlig tolkning av hur det gått till och kan komma att utveckla sig, men sådana vimlar det ju av här på FB.

Tack. Jag känner bara till TD till namnet. Jag
har aldrig lyssnat på honom ellet läst något
han skrivit. Skulle du säga att han har narcissistiska drag?
Jag får lite sådana vibbar när jag tittar på hans
Facebook.
Citera
2020-06-16, 10:14
Medlem
Citat:
Tack. Jag känner bara till TD till namnet. Jag
har aldrig lyssnat på honom ellet läst något
han skrivit. Skulle du säga att han har narcissistiska drag?
Jag får lite sådana vibbar när jag tittar på hans
Facebook.
Nu är jag ingen psykiatriker, men jag instämmer helt med dig vad gäller narcissistiska drag. En del vill få det till att han skulle vara närmast psykopat, men narcissist ligger betydligt närmare. Enligt min högst amatörmässiga tolkning av två diagnoser som inte längre finns.
Citera
2020-06-16, 10:18
Medlem
Citat:
Senaste inlägget, som han gjort på sin egna sida och delat i gruppen, är filmat på något hotellrum någonstans. Att avgöra var det är låter sig inte göras, men som jag skrev tidigare så finns det anledning tro att han på något vis är engagerad i DFM och får någon slags ersättning därifrån trots att han officiellt är avklippt.
Inger inget större förtroende för DFM och Lekardal direkt, men det hade jag å andra sidan inte innan heller.
Citera
2020-06-16, 15:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nu är jag ingen psykiatriker, men jag instämmer helt med dig vad gäller narcissistiska drag. En del vill få det till att han skulle vara närmast psykopat, men narcissist ligger betydligt närmare. Enligt min högst amatörmässiga tolkning av två diagnoser som inte längre finns.

Tack. Om han är narcissist så kommer han
aldrig att ångra sig eller be om ursäkt eftersom
narcissister är övertygade om att de aldrig gör
fel.
Citera
2020-06-16, 15:55
Medlem
HomoHitlers avatar
Såg nyss TD video... Jösses..... Inte ett ord om vad han gjort.... Den mannen är genomkorumperad... Och så många fans han har.. fan vad folk är blinda...

Äcklas av religion och speciellt frikyrklig sådan när jag ser detta.
Citera
2020-06-16, 18:14
Medlem
Citat:
Såg nyss TD video... Jösses..... Inte ett ord om vad han gjort.... Den mannen är genomkorumperad... Och så många fans han har.. fan vad folk är blinda...

Nej han har inga som helst planer på att "göra avbön" vad jag förstått, den senaste "fadäsen" tänker han uppenbarligen tiga ihjäl. Om det lyckas återstår att se, men hans supporterskara minskar trots allt.
Tyvärr har snällismen brett ut sig allt för mycket, inte minst bland de som finns i hans fanclub, och det borgar för att han kan lyckas den här gången också. Tyvärr.
Citera
2020-06-16, 18:47
Medlem
Citat:

Vad pratar TD om nuförtiden på fb?
Citera
2020-06-16, 20:08
Medlem
De tog ju ifrån honom alla förtroendeuppdrag han hade. Han VAR anställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in