2020-06-08, 11:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
Det finns inte en chans att LW skulle ha haft samröre med honom. De tillhör helt olika delar av frikyrkan. Dessutom får du nog läsa igenom tråden om LW och skaffa dig en uppfattning om den teologi och människosyn hon stod för (utöver det sexuella). Det är svårt att komma längre från TD i dessa frågor än hon.

Hon var ju kär i en ateist så det verkar ju inte
ha varit så viktigt för henne. Hon såg ner på
människor som var svaga och sjuka. Föraktade
t.o.m. Precis som de gör i Trosrörelsen.
Så så långt ifrån varandra kanske de inte stod?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-08 kl. 11:43.
Citera
2020-06-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är ingen mänsklig rättighet att sända tv-program.
Ha ha ha intelligent svar...
Citera
2020-06-08, 15:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Första gången jag slumpmässigt råkade förväxla kanal 10 med 10 tappade jag hakan helt. Förutom en massa predikanter av olika grad av hjärntvättat troende var där mängder av kommersiell kristen reklam. Böcker, skivor och videos. Säkert ett och annat exklusivt guldkors också. Kom då osökt att tänka på när Jesus drev ”månglarna” ur templet. Jag tror att en månglare är gammelsvenska för försäljare. Ungefär som nasare kommer av Nasare’.
Att Tommy D blev chef där var som att låta Bert Karlsson få inflytande i KD.... host host, ja visst ja... Som om Hans Scheike skulle ta över söndagsskolan? Djävulens huggormar!
Ha ha. Ja så sant! Var väl si så där 6-8 år sen vi hade massa kanaler och då tydligen även den där kanal 10. Jag reagerade också på det sättet du beskriver, vad Jesus gjorde med månglarna i Templet. Jag vet även från andra sammanhang vem denna Dahlman är. Han är en riktigt sliskig typ, som tycker att folk ska lägga 10:e och offer som HAN skall konsumera. Han uttrycker det inte på det sättet, men han är precis om dessa falska pengakåta predikanter! De brukar låta som att vanligt folk skall stå i tro, men detta verkar ej gälla predikanterna och pastorerna. Dessa pastorer drar sig inte för att lura av fattiga ensamma morsor deras sista slantar.
Citera
2020-06-08, 20:46
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns många inom Equmeniakyrkan som
tillhör trosrörelsen.

Tyvärr finns trosrörelsen i många frikyrkor i små "klungor". Men det är inte det vanliga. Tror jag.Och så kan jag gott tänka mej just det att medlemmar i olika frikytkor åker till trosrörelsen. Som förresten numera är införlivad i pingsrörelsen
Senast redigerad av Stina-Lina 2020-06-08 kl. 20:51.
Citera
2020-06-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
...trosrörelsen. Som förresten numera är införlivad i pingsrörelsen

Vad har du för belägg för det påståendet?
Citera
2020-06-09, 10:50
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Tyvärr finns trosrörelsen i många frikyrkor i små "klungor". Men det är inte det vanliga. Tror jag.Och så kan jag gott tänka mej just det att medlemmar i olika frikytkor åker till trosrörelsen. Som förresten numera är införlivad i pingsrörelsen

Nej, inte officiellt. Historiskt är det ganska stor skillnad teologiskt då trosrörelsen varit kraftigt påverkad av framgångsteologin. Idag tar man dock avstånd från det officiellt. Trosrörelsen är ett fristående samfund som endast har observatörsstatus i Sveriges Kristna Råd. Sen när det kommer till Dahlman som tillhört pingströrelsen kan man tydligt se influenser från framgångsteologin men ett slimmat yttre men som han har visat gång på gång en tveksamt inre, som han framför allt inte är ärlig med. Paolo Roberto stod åtminstone för sina misstag TD gör allt för att tystna ner sina.
Citera
2020-06-09, 15:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Från TDs Facebook:
Citat:
Hejsan ”vänner”!

Jag har idag bildat en privat grupp vid namn ”Hjärtat på vid gavel” .

Du får gärna söka in på den.

I takt med DFM’s ( Divine Favour Mission) ledning (en mission som grundades och leds av Mattias Lekardal) kommer jag bjuda på alptoppar såväl som djupa bergskrevor i människoriket.

”Hjärtat på vid gavel”

Från kommentarerna:

NN
Citat:
Hőrde nyss att du inte va delaktig med Mattas arbete länger??

TD
Citat:
Antingen ljuger de som har sagt det eller så har du hört fel. Det jag skriver ovan är det som gäller! 😊
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-09 kl. 15:30.
Citera
2020-06-09, 15:47
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Förut hade han två personliga konton på FB och ett författarkonto. Nu verkar det ena personliga vara borta.
Citera
2020-06-09, 16:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Varje gång något sådant här sker skapar det smärta i Kristi kropp och människor utanför kyrkan anklagar oss för hyckleri

Citat:
Ett av skälen till att vi faktiskt har kristna ledare världen över som missbrukar både makt, sex och pengar, beror på att vi som kristna valt att se mellan fingrarna på karaktärsbrister i vårt betonande av resultat och yta.

https://www.dagen.se/debatt/magnus-lindeman-sa-undviker-vi-fler-kristna-profiler-som-koper-sex-1.1726158
Citera
2020-06-09, 16:29
Medlem
gloriouslifes avatar
På DFMs Facebook ligger TDs inlägg från
29 maj fortfarande kvar.

Tar de avstånd eller inte?

https://www.facebook.com/102117557875276/posts/246605740093123/
Citera
2020-06-09, 19:38
Medlem
HomoHitlers avatar