Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
De tog ju ifrån honom alla förtroendeuppdrag han hade. Han VAR anställd.
Han var inte anställd i en församling. Det var många år sedan isåfall.
Citera
2020-06-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Vad pratar TD om nuförtiden på fb?
Samma saker som tidigare, beroende på vad som "faller honom in".
Citera
2020-06-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Samma saker som tidigare, beroende på vad som "faller honom in".
Jag blev blockad från en av hans sidor och den andra har han slutat att uppdatera.
Citera
2020-06-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Såg nyss TD video... Jösses..... Inte ett ord om vad han gjort.... Den mannen är genomkorumperad... Och så många fans han har.. fan vad folk är blinda...

Äcklas av religion och speciellt frikyrklig sådan när jag ser detta.

En sak jag tidigt noterade då jag läste kommentarerna på TDs fb var att de allra flesta var kvinnor. Gick in på profilerna hos några av följarna och många verkar vara singlar och jobba inom typ vård/skola. Jag utgår från att hans personlighet får större genomslagskraft (eg. lättare att påverka/manipulera) dessa grupper(?) Det finns givetvis en och annan manlig följare också och dessa verkar i huvudsak vara som TD själv i åsikterna. Han börjar liksom varje inslag med en analys av ett mänskligt beteende därefter vinklar det mot ett andligt ”kristet” tillrättalagt perspektiv ur hans synvinkel. Rätt paketerat går det säkert att göra sig pengar på detta sätt med böcker, föreläsningar osv. Det vidriga i hela denna historia är ändå att han inte lever som han lär med ständigt återkommande felsteg. Bara att han under första halvåret 2020 nästan dagligen gjort moralpredikande inslag trots att han begick handlingen i november 2019 är nästan värre än att han köpt sex. Nu är det väl så att flertalet av TDs följare inte känner till sexköpet och ett sätt att behålla befintliga följare var väl att skapa en sluten fb grupp så att de inte kan informeras av andra. Karln är manipulativ och beräknande och vill nog gärna behålla sin inkomstkälla till varje pris.
Citera
2020-06-17, 09:40
Medlem
Citat:
Jag blev blockad från en av hans sidor och den andra har han slutat att uppdatera.
Antar att du menar en av hans två personliga profiler, det blev nämligen jag också då jag antydde att han borde ta bladet från munnen. Däremot släppte han in mig i gruppen trots det...
Citera
2020-06-17, 09:53
Medlem
Citat:
Antar att du menar en av hans två personliga profiler, det blev nämligen jag också då jag antydde att han borde ta bladet från munnen. Däremot släppte han in mig i gruppen trots det...
Då kan du va min spion där 😀
Citera
2020-06-17, 10:45
Medlem
Citat:
Då kan du va min spion där 😀
Finns tyvärr inte så mycket av intresse att rapportera därifrån, anledningen till att gruppen startades var att samla hans "fanclub", vilket verkar ha lyckats rätt bra. På hans personliga profiler finns det en del kommentarer som (av någon anledning) inte blivit raderade, vilket de blev med omedelbar verkan första veckan, men i övrigt är det "den som är utan synd kastar första stenen" och liknande. Precis som hr Dahlman vill ha det.
Citera
2020-06-18, 07:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Finns tyvärr inte så mycket av intresse att rapportera därifrån, anledningen till att gruppen startades var att samla hans "fanclub", vilket verkar ha lyckats rätt bra. På hans personliga profiler finns det en del kommentarer som (av någon anledning) inte blivit raderade, vilket de blev med omedelbar verkan första veckan, men i övrigt är det "den som är utan synd kastar första stenen" och liknande. Precis som hr Dahlman vill ha det.

Någon har lagt ut strafföreläggandet på hans
fb. För 5 dagar sedan. Ligger fortfarande kvar.
Ingen har kommenterat det.
Citera
2020-06-18, 07:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Fattar han inte hur töntig och patetisk han är?

Från Tommy Dahlmans fb:

"På väg till Midsommar 2020
...

För eller senare knäcker även vi ryggraden på våra Mount Everest.

Glad midsommar! ☀️🇸🇪:"

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156941208026829&id=67038182 8&sfnsn=mo

Massor med midsommarhälsningar tillbaka till
honom från hans flying monkeys.
Citera
2020-06-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Någon har lagt ut strafföreläggandet på hans
fb. För 5 dagar sedan. Ligger fortfarande kvar.
Ingen har kommenterat det.
Den profilen använder han bara för att dela vidare det han skriver på sin "rätta" d, där han slog i taket med 5.000 "vänner". Lite märkligt att han inte reagerat, men han har kanske fått någon form av utbildning i "krishantering".
Citera
2020-06-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fattar han inte hur töntig och patetisk han är?

Från Tommy Dahlmans fb:

"På väg till Midsommar 2020
...

För eller senare knäcker även vi ryggraden på våra Mount Everest.

Glad midsommar! ☀️🇸🇪:"

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156941208026829&id=67038182 8&sfnsn=mo

Massor med midsommarhälsningar tillbaka till
honom från hans flying monkeys.
Jo jag noterade den, han har delat den även i gruppen.
Antingen förstår han inte själv, eller så gör han det men hans fanclub saknar förmågan och han drar nytta av det.
Det finns nämligen bara en person i hans värld, om nu någon fortfarande tror något annat.
Citera
2020-06-18, 20:51
Medlem
Hur vet Du detta ? Hur skulle de annars ta ifrån honom hans uppgifter ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in