2020-06-16, 19:35
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Konstigt det där.. att så många vill ge igen på Sverige...

Nu var det Rai Uno, italiensk tv.

Tidigare idag var det Campbell, och han hade väl fått sitt hat ifrån British Medical Journal.

Innan dess var det ju Trump.

Och så Bill Gates.

Och så de 22 forskarna.

Och så de 2.000 svenska forskarna i sitt upprop.

Och så de dumma ekonomerna som skrev på ledarsidorna.

Och så svenska professorn som skrev om döden på äldreboendena.

Och så anser svenska professorn som skrev att Tegnell och Löfvén borde bytas ut.

Och så Financial Times som skrev att vi gjorde fel.

Och så var det ju Jimmie också. Och Ebba.

Och sen var det visst hela Norden också.

Och några andra länder i EU.

Nej, jag är beredd att hålla med faktiskt.

Det verkar som att precis ALLA har en agenda mot Sverige!

They're all in on it!

Det är ett forskare-terror-alarmist nätverk som ligger bakom,

jag fick det igår från säker källa.

Schhh säg det inte till nån.
Citera
2020-06-16, 19:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Hjälper gin och tonic mot corona?

Nej, men det blir i alla fall roligare så här i coronatider!
Citera
2020-06-16, 19:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
LOL Har sällan sett något så förvrängt, vridet och vinklat, politiskt som denna.
Och man skyfflade lik till en undangömd plats i skogen för att dölja något....

Sådana specialcontainrar har visats öppet i svensk press men vad jag vet så kom inte någon till användning. Möjligt någon i Stockholm.

Sen är väl "dokumentär" knappast rätt ord. Ett inslag i ett 1 tim o 18 min långt program snarare.
http://www.tg1.rai.it/dl/tg1/2010/rubriche/ContentItem-27790a2d-e71f-4655-a8eb-da13b315ca4a.html
Vad var det mer som var ”förvrängt, vridet och vinklat, politiskt”..?
Allt de tar upp har mer eller mindre figurerat i svensk media och här i tråden.

Känsligt när nån petar på Sverigebilden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Lite överdrivet att kalla det massmord. Det är 5000 som dött med Corona, inte AV.
Hittills har 2020 inte varit dödligare totalt sett än 2013.
Alla år mellan 1980-2010 dog det fler i Sverige från Januari-31a Maj.

Vad skönt att du verkar vara läkare och kan glida in här och bara lite casual droppa din diagnos, att de som dog så där plötsligt inom 3 veckor, absolut skulle ha dött annars också. Att det bara råkade skvalpa runt lite covid i deras kroppar liksom.

Att den helt vansinniga överdödligheten vi ser på euromomo i Sverige under pandemi-tiden är heeelt normal. Skönt att vi har såna laidback experter som du i tråden, som kan vifta bort allt detta snabbare än Tegnell kan säga: vi är i en annan fas...

🙄
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Vilka tider vi lever. "Beklagar" trendar på twitter.

Citera
2020-06-16, 19:39
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Dr John Tallinger och Dr Campbell i en medicinsk och etisk diskussion.

"En enkel syrgas-mask kan rädda liv men istället ges morfin till de COVID-sjuka på äldreboenden i Sverige."

https://www.youtube.com/watch?v=xk0TK_Syn9I

Helt sjukt. Våra regerande kan inte kallas för annat än mördare hädanefter. Varför blir det uppror för en mans död i Amerika pga en enskild galen polis men när våra egna äldre mördas på äldreboenden är det tyst? Var är taggen #oldlifematters. Sjuka jävla PK-samhälle...det har gått i helsikes för långt nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mja ... Här i Sverige har vi en tradition av samförstånd, som grundlades i Saltsjöbladsavtalet (Saltsjöbladsandan).
Det som är bra för näringslivet är också bra för Sverige. Arbetslinjen är inget som Alliansen kommit på, utan den har gällt länge.

”Gör din plikt, kräv din rätt” var ett uttryck som användes ofta under arbetarrörelsens barndom.

Under 30-talet började folkhemsbygget och det ledde också till ett socialt och instrumentellt ingenjörsarbete. Vi har klarat oss från krig och katastrofer och har lyckats bygga upp ett välstånd som även innehöll ett socialt skyddsnät. Vi är dock väldigt mekaniskt rationella: dagis - arbetsliv - ålderdomshem och överlåter vårt ”familjeliv” till samhället.

I takt med tidens gång har vi fortsatt på trygghetsspåret (cykelhjälm, kvoterad föräldrapenning, Volvos säkra bilar, håll naturen ren) och vi har setts som ett föregångsland, den s k Sverigebilden.

Vi har dock fortsatt in absurdum (liksom delar av resten av världen) och under resans gång mer och mer kommit att se oss som ”Den moraliska stormakten”.

De ”formella” protester (svenska) ”privatpersoner” kommit med under pandemin har handlat om arbetsvillkoren (vilket jag lyft tidigare). Facken har bl a hojtat till.
Den italienska dokumentären visar t ex (främst) personer med invandrarbakgrund som protesterar mot massdöden på äldreboendena, och som en kontrast till det så går svenskarna däremot ut och har ”corona party” när de likt posörer demonstrerar för BLM (PK så det smäller om det, även om jag ”sympatiserar” med BLM) och skiter i sina egna, typ.

Vi har blivit mer och mer ”individuella” här (statsindividualism) och man vurmar för allt vad minoriteter heter. Det finns dock något egofixerat vid den här individualismen som inte känns vänster, men den har till en viss del sina rötter i vänsterpolitik.
Under 80-talet fick marknadstänket ett stort genomslag och den sammanblandades med den sociala och ideologiska utveckling som skett (antirasism, kvinnosaksfrågan, miljön, fred etc) - och det är där vi är nu.

Så, ja, att det som sker med de äldre kan faktiskt ses som ett uttryck för en svensk (nationalistisk) vänsterståndpunkt. Och: ”Sverige är fantastiskt” (en slogan från 60-70-talet).
Det finns givetvis mer saker som hänt under åren, t ex sekulariseringen (vi har dock ett religiöst förhållningssätt till Värdegrunden).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Saltsjöbadsavtalet

Patetiskt när italienska journalister kommer till Sverige för att kritisera svenskarna för att de har stor tillit till staten och myndigheterna. Och samtidigt befinner sig deras eget land i kaos just pga att folk skiter i staten och myndigheterna och istället tänker alltid på sig själva och sin familj och försöker kringgå alla regler så gott det går.

Men italienarna har ju maffian de kan ty sig till när det kniper..

Och än mer patetiskt att kritisera folk för att inte använda munskydd - för att sen inte använda det själva.

Om dessa människor inte vill fortsätta att bo här – by by..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej, men det blir i alla fall roligare så här i coronatider!

JO, gin & tonic hjälper. För de stackare som känner ångest.

Det gör inte jag, men jag dricker gin & tonic ändå. Gärna tillsammans med en fet cigarr.
Citera
2020-06-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Märker att du tog åt dig av dokumentären ... ... förstod att du skulle gå i taket.

De glidningar du gör i din ”kommentar” undviker jag att kommentera - eller jo, förresten:
Sverige har under nån vecka nyligen haft de högsta antalet dödsfall i relation till befolkningen. Har tagits upp i svenska (och internationella) medier - och här i tråden!
Hur kan du ha missat det..?

Det var ingen dokumentär.
Citera
2020-06-16, 19:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
JO, gin & tonic hjälper. För de stackare som känner ångest.

Det gör inte jag, men jag dricker gin & tonic ändå. Gärna tillsammans med en fet cigarr.

Ja men inte mot corona.
Citera
2020-06-16, 19:43
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
LOL Har sällan sett något så förvrängt, vridet och vinklat, politiskt som denna.
Och man skyfflade lik till en undangömd plats i skogen för att dölja något....

Sådana specialcontainrar har visats öppet i svensk press men vad jag vet så kom inte någon till användning. Möjligt någon i Stockholm.

Sen är väl "dokumentär" knappast rätt ord. Ett inslag i ett 1 tim o 18 min långt program snarare.
http://www.tg1.rai.it/dl/tg1/2010/rubriche/ContentItem-27790a2d-e71f-4655-a8eb-da13b315ca4a.html

Varför skulle man behöva skyffla lik till en undangömd plats i skogen?
Senaste 40 åren har det dött fler i Sverige Januari-Maj under 32 av dessa än 2020.
Citera
2020-06-16, 19:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Det är ett forskare-terror-alarmist nätverk som ligger bakom,

jag fick det igår från säker källa.

Schhh säg det inte till nån.
Mja ... Hmmm ...
Jag vet inte det, ja’.
I början så pratades det från svenska säkerhetsexperter om ökad aktivitet på nätet från ryssar, kineser och nordkoreaner i syfte att desinformera.

Den italienska dokumentären är producerad i Kina (du såg väl kulisserna), Kim ”Bill” Gates är nordkorean, och Campbell heter egentligen Campelskij.
Kom ihåg var du läste det först!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in