2020-06-08, 14:28
Medlem
Bor på västkusten, inte en jävel bryr sig här, om viruset inte blivit mildare så kommer många att stryka med : )
Citera
2020-06-08, 14:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Utspringen nu är ju organiserade på ett annat sätt så att olika klasser inte är med varandra. De har ju delat upp det på flera dagar, åtminstone här i Stockholm. Bra ordnat, tycker jag.
Ja, de har organiserat det bra. Jag tänkte mest på efteråt då studenterna sprang runt på stan blåsandes i skna visselpipor.
Citera
2020-06-08, 14:29
Medlem
Hur många i vårdpersonalen har avlidit i corona i Sverige?
Va 4 sist jag kollade. Någon som har färska siffror?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Ja, klart det är så. Och denna epidemi har ändå inte tagit kål på Sveriges ungdomar, som tur var!

Och självklart att de ska få fira sin student.

Ungdomarna var aldrig i fara, det var ett totalt misslyckande att dom stängde skolorna. Det kommer bli väldigt många som hade fått godkända betyg som nu inte kommer få något betyg från gymnasiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Om du tog studenten minns du nog mycket väl var man umgicks till största del sista månaden, inte var det på skolan iaf
Den ena festen efter den andra, har jag en tydlig minneslucka av.
Citera
2020-06-08, 14:30
Medlem
35 döda en måndag är ganska mycket. Väldigt ryckig rapportering. Jag räknar kallt med c:a 35 döda i morgon igen och sedan smäller man till med att ta in eftersläpningar eller klumpredovisning, troligen på onsdag. 5000 döda kan vi räkna med den 17:e men jag begär lite anstånd för att se över beräkningarna lite bättre. Detta är segt, detta är deprimerande men jag lever på hoppet att viruset anpassar sig och blir snällare.
Citera
2020-06-08, 14:31
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Om du tog studenten minns du nog mycket väl var man umgicks till största del sista månaden, inte var det på skolan iaf

Det kan vara så att många inte tog studenten eller inte var inbjudna på festerna månader innan och efter studenten. Året jag tog studenten så gick man ju på alla sina polares studentfester runt om i hela stan eftersom alla inte gick i samma skolor. Ibland var man på 2-3 studenter om dagen för att sedan stråla ihop på kvällen hos någon eller i någon park och supa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det blir allt mer uppenbart för varje dag som går att det råder en partiell immunitet i Stockholm. Tyckte maj var som vilken majmånad som helst i staden. Vi borde verkligen fått ny omgång av IVA inläggningar nu men icke. Kanske har viruset blivit snällare.

Jupp jag förstår mig inte på detta virus det minsta.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ungdomarna var aldrig i fara, det var ett totalt misslyckande att dom stängde skolorna. Det kommer bli väldigt många som hade fått godkända betyg som nu inte kommer få något betyg från gymnasiet.

De borde låtit sista års-eleverna fått gå kvar.
Citera
2020-06-08, 14:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Högstadiet utanför mig

Framför byggnaden står en förälder och ett mindre gäng studenter springer ut, dom kramas och dricker lite skumpa. Vid sidan av skolan på parkeringen står resten av alla familjemedlemmar och vänner och möter upp utanför skolan för att sedan dra till stadsparken för lite supa och ha kul..

Sluta vara så naiva, ungdommar har hängt under hela denna pandemi vare sig dom varit i skolan eller ej.

Jag pratade om studenter som går ut gymnasiet, inte högstadieelever.
Citera
2020-06-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
Bor på västkusten, inte en jävel bryr sig här, om viruset inte blivit mildare så kommer många att stryka med : )

Samma överallt. Överdriver inte när jag säger att det är exakt som vanligt nu. Ett mycket underligt virus på min ära.
Citera
2020-06-08, 14:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag pratade om studenter som går ut gymnasiet, inte högstadieelever.

Jag menade såklart Gymnasiet eftersom jag pratar om studenter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in