Fler godkända läkemedel finns nu och Läkemedelsverket har precis givit sitt godkännande. För alla er som fortfarande inte förstår, mestadels sossepacket, hade tidiga kraftfulla åtgärder sparat liv, lidande och ekonomi. Hur många tröghattar har vi kvar i Sverige eller börjar poletten trilla ner nu?
Brittiska forskare uppger att man upptäckt att ett vanligt kortison kan minska antalet coronadödsfall bland svårt sjuka patienter med en tredjedel.
Det är inte överdrivet med ordet massmord. Då Regeringen och Mupparna på Folkhälsomyndigheterna haft 100% fel så kan det inte ses på annat vis.
Hoppas du skämtar med din statistik. Snart 5000 döda i Covid-19 och en bra bit av hundratusen människor sörjer sin döda anhörig som dött en tuff död. Att sedan påstå att 2020 inte är ett år av överdödlighet när vi har den pandemi vi har tycker jag är magstarkt.
Ja, det är en viss överdödlighet hittills 2020. Färre hade dött om det inte var för Corona. Troligen kommer den överdödligheten börja minska ganska snart med tanke på att många på våra äldreboenden redan "dött av" så att säga, låter lite känslokallt men det är ändå ett faktum.
Per capita dog det dock fler senast 2013 och alla år från 1980-2010 i Sverige. Det är alltså nästan 5000 som dött i Sverige med tidigare konstaterad Covid-19 men det är inte 5000 fler som dött i Sverige i år.
Och stödet för sossarna har höjts - medan det har minskat för liberalerna och
SD.. KD har också satt sin sista potatis i och med "brått mod"..
Igen bevisar du hur korkad du är. Säg att sossarna får 35% i nästa val, berätta, vem ska de bilda regering med?
L som knappt kommer in?
Mp som åker ut?
C som inte gör samma misstag igen?
LOL Har sällan sett något så förvrängt, vridet och vinklat, politiskt som denna.
Och man skyfflade lik till en undangömd plats i skogen för att dölja något....
Sådana specialcontainrar har visats öppet i svensk press men vad jag vet så kom inte någon till användning. Möjligt någon i Stockholm.
Väldigt dålig och förvriden video. Och jag undrar till vilket syfte man producerar sån skit?
Sverige har inte världens högsta dödstal. Italien själv ligger högre än Sverige så de borde knipa käft.
När filmteamet tränger sig in på Karolinska påstår de att de möts av "beväpnade vakter". Lögn igen. Vakten ber dem att gå och konstaterar att han kommer att kalla på polis om de inte slutar filma.
I Italien däremot fanns de beväpnade carabinieri som vaktade när folk gick för att handla.
Sverige kritiseras först kraftigt för att ingen bär munskydd. Men de utlänningar som intervjuas bär inte heller munskydd - trots att de är helchockade över slappheten i Sverige.
Emanuele Del Giudise, psykiatrikern, inget munskydd
Tai Hun Kim, Sydkoreansk geopolitisk analytiker, bär munskydd när han promenerar i stan - men inte under intervjun
Keith Begg, irländsk bög som har bott i Sverige i 7 år med sin svenska äkta man, han bär inte munskydd överhuvudtaget, men är så chockad över Sveriges agerande att han vill flytta tillbaka till Irland (by by).
Sen ojar man sig över kylcontainrar där döda människor har förvarats - som om inte detta hade hänt såväl i Italien som i Spanien.
Fruktansvärt skräp.
Märker att du tog åt dig av dokumentären ... ... förstod att du skulle gå i taket.
De glidningar du gör i din ”kommentar” undviker jag att kommentera - eller jo, förresten:
Sverige har under nån vecka nyligen haft de högsta antalet dödsfall i relation till befolkningen. Har tagits upp i svenska (och internationella) medier - och här i tråden!
Hur kan du ha missat det..?
Tittat lite vad folk i våra grannländer håller på med. En del gör resplaner till närmaste grannar utom hit till Sverige. En del planerar åka söderut.
Om våra makthavare hade gjort som våra grannländer då hade man kunnat sitta planera en resa nu. Eller helst till hösten. Men vi kommer inte att vara välkomna ett år framåt skulle jag tro. Vi kommer att sitta fångna här.
Nästa gång det vankas pandemi eller epidemi då sitter jag nog hellre i karantän i något annat land än Sverige. Det finns en hel del att välja mellan som inte sumpar sina goda naturliga chanser på samma sätt som våra makthavare. Bara för att spara några spänn.
Finns många länder i södra Europa som är betydligt roligare att åka till än Europas kanske två tråkigaste länder, Finland och Norge.
SAS släppte biljetter för Juli idag så det är bara att boka på, Italien, Kroatien, Spanien väntar på dig.