2020-06-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad var det mer som var ”förvrängt, vridet och vinklat, politiskt”..?
Allt de tar upp har mer eller mindre figurerat i svensk media och här i tråden.

Känsligt när nån petar på Sverigebilden?

Sverigebilden bör visas upp som den är - inge vidare.

Men detta känns patetiskt men inslag av vakter och ett "hemligt ställs i skogen där dödscontainrar gömts undan".

Vad håller ni på med alla som verkar vilja dra landet ner i gyttjan? Runkar ni till det?
Vad har ni att vinna på det??
Regeringen är verkligen skit, troligtvis den sämsta vi har haft.
Men att som SVENSK pissa på sitt eget land dag in och dag ut är ett sjukligt beteende. Och i synnerhet när ni tom hyllar diktaturer som Kina, manjana-länderna i sydeuropa och målar upp asiatiska shithole-länder som föredömen.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-06-16 kl. 19:46.
Citera
2020-06-16, 19:45
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Väldigt dålig och förvriden video. Och jag undrar till vilket syfte man producerar sån skit?

Sverige har inte världens högsta dödstal. Italien själv ligger högre än Sverige så de borde knipa käft.

När filmteamet tränger sig in på Karolinska påstår de att de möts av "beväpnade vakter". Lögn igen. Vakten ber dem att gå och konstaterar att han kommer att kalla på polis om de inte slutar filma.

I Italien däremot fanns de beväpnade carabinieri som vaktade när folk gick för att handla.

Sverige kritiseras först kraftigt för att ingen bär munskydd. Men de utlänningar som intervjuas bär inte heller munskydd - trots att de är helchockade över slappheten i Sverige.

Emanuele Del Giudise, psykiatrikern, inget munskydd
Tai Hun Kim, Sydkoreansk geopolitisk analytiker, bär munskydd när han promenerar i stan - men inte under intervjun
Keith Begg, irländsk bög som har bott i Sverige i 7 år med sin svenska äkta man, han bär inte munskydd överhuvudtaget, men är så chockad över Sveriges agerande att han vill flytta tillbaka till Irland (by by).

Sen ojar man sig över kylcontainrar där döda människor har förvarats - som om inte detta hade hänt såväl i Italien som i Spanien.

Fruktansvärt skräp.

Reagerade också på det med munskydden precis som du nämner det,

men sen tänkte jag efter, WHO rekommendationen ser ut såhär

"WHO advises that governments should encourage the general public to wear masks where there is widespread transmission and physical distancing is difficult, such as on public transport, in shops or in other confined or crowded environments. "
https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---5-june-2020
Citera
2020-06-16, 19:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Konstigt det där.. att så många vill ge igen på Sverige...

Nu var det Rai Uno, italiensk tv.

Tidigare idag var det Campbell, och han hade väl fått sitt hat ifrån British Medical Journal.

Innan dess var det ju Trump.

Och så Bill Gates.

Och så de 22 forskarna.

Och så de 2.000 svenska forskarna i sitt upprop.

Och så de dumma ekonomerna som skrev på ledarsidorna.

Och så svenska professorn som skrev om döden på äldreboendena.

Och så anser svenska professorn som skrev att Tegnell och Löfvén borde bytas ut.

Och så Financial Times som skrev att vi gjorde fel.

Och så var det ju Jimmie också. Och Ebba.

Och sen var det visst hela Norden också.

Och några andra länder i EU.

Nej, jag är beredd att hålla med faktiskt.

Det verkar som att precis ALLA har en agenda mot Sverige!

They're all in on it!

10 poäng av 10! 🙋🏼‍♀️
Citera
2020-06-16, 19:46
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Mja ... Hmmm ...
Jag vet inte det, ja’.
I början så pratades det från svenska säkerhetsexperter om ökad aktivitet på nätet från ryssar, kineser och nordkoreaner i syfte att desinformera.

Den italienska dokumentären är producerad i Kina (du såg väl kulisserna), Kim ”Bill” Gates är nordkorean, och Campbell heter egentligen Campelskij.
Kom ihåg var du läste det först!

Kim Gates?
Citera
2020-06-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och stödet för sossarna har höjts - medan det har minskat för liberalerna och SD.. KD har också satt sin sista potatis i och med "brått mod"..

Ja, "Rally around the flag"- effekten kan som bekant tyvärr sitta i en bra stund efter krisen avklingat, till och med. Men den bleknar ju vartefter. Fanns nån undersökning nyligen som t.o.m. visade grav sänkning i stödet för regeringen. Uppmuntrande.
Citera
2020-06-16, 19:49
Avstängd
Dessa sjuka opinionsundersökningar säger verkligen INGENTING. Hitler vann också i allmänna val. Gjorde populariteten honom bättre? Lite samma sak med Löfven. Sämsta och vidrigaste någonsin. Skulle välkomna en militärkupp eller en invasion utifrån, gärna då från Ryssland. Skulle kännas som en befrielse från denna mördarregim som med berått mod mördar sina gamla.
Citera
2020-06-16, 19:51
Medlem
gloffgloffs avatar
Brännvin och små grodorna,

inga masker och ingen info om Covid-19 i den filmen,

Midsummer in Sweden
https://www.youtube.com/watch?v=6SC8ccxX-44
Citera
2020-06-16, 19:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Märker att du tog åt dig av dokumentären ... ... förstod att du skulle gå i taket.

De glidningar du gör i din ”kommentar” undviker jag att kommentera - eller jo, förresten:
Sverige har under nån vecka nyligen haft de högsta antalet dödsfall i relation till befolkningen. Har tagits upp i svenska (och internationella) medier - och här i tråden!
Hur kan du ha missat det..?
Det var t om två veckor som Sverige låg högst per capita.
Citera
2020-06-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Dessa sjuka opinionsundersökningar säger verkligen INGENTING. Hitler vann också i allmänna val. Gjorde populariteten honom bättre? Lite samma sak med Löfven. Sämsta och vidrigaste någonsin. Skulle välkomna en militärkupp eller en invasion utifrån, gärna då från Ryssland. Skulle kännas som en befrielse från denna mördarregim som med berått mod mördar sina gamla.

Varför ska du vänta på en invasion? Du är inte en ryss. Du kan flytta. Du är inte en korean heller. Du är en fri människa som kan välja - till skillnad från dem som du vill bli invaderad av.
Citera
2020-06-16, 19:54
Medlem
.Dostoj.s avatar
För några veckor sedan besvarades man av mothugg hela tiden i den här tråden. Sossepacket m.fl som försvarar Sveriges strategi, Löfven och Tegnell..är ni kvar?? Så himla tyst nu. Poletten kanske har trillat ner tillslut?
Citera
2020-06-16, 19:55
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Pythia - jag lånar här det utmärkta svaret ifrån användaren Urgt och använder skamlöst det som mitt eget svar.

Samtidigt svarar jag på ditt andra inlägg om att jag är en stor tänkare. Tack! Det är jag verkligen inte så klart och har aldrig hävdat, därav att jag använder mig av Urgts svar här ovan. Ibland är det bra att ödmjukt inse att andra har sagt det bättre än en själv.

Skönt att man lyckades svamla ur sig nåt citerbart. Uppenbart hur folks tankebanor går: "Dödssiffrorna ser fortfarande lite tråkiga ut... får kika på de där alternativa dödssiffrorna för att se om man kan dra till med dom istället".

Sen kan dödligheten vara intressant ändå. Projekt i still med EuroMOMO håller koll på den för att det kan hjälpa en upptäcka grejer som driver upp den och göra uppskattningar när alla relaterade dödsfall inte kan upptäckas. Det är ett statistiskt komplement till bekräftade dödsfall.

Folk här verkar mest använda det för att rationalisera dock. Det dog inte fler under vecka 23 jämfört med 1995, så det kanske inte är en så stor grej egentligen att vi lobbade lite granater in i folksamlingar, typ. Blir extra fånigt när man cherry-pickar perioder hejvilt.

Det viktiga är hur många dödsfall som kan undvikas snarare än hur många som dör totalt sett av alla orsaker, som sagt.
Citera
2020-06-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Reagerade också på det med munskydden precis som du nämner det,

men sen tänkte jag efter, WHO rekommendationen ser ut såhär

"WHO advises that governments should encourage the general public to wear masks where there is widespread transmission and physical distancing is difficult, such as on public transport, in shops or in other confined or crowded environments. "
https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---5-june-2020

Så återigen: man kan kritisera svenskarna för slappheten men om WHO inte rekommenderar munskydd VID INTERVJUER då kan man inte använda hjärnan själv. Man t o m ta AV det munskyddet man annars använder (sydkoreanen)..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in