2020-06-16, 08:30
Medlem
simonvps avatar
Hahahaha vad ÄR det för ursäkt Mix levererar på Twitter? Nästan bättre än originaltweeten ju.

Trots Bajens vinst är nog han min favorit från första omgången
Citera
2020-06-16, 10:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hahahaha vad ÄR det för ursäkt Mix levererar på Twitter? Nästan bättre än originaltweeten ju.

Trots Bajens vinst är nog han min favorit från första omgången
Citat:
@MixDiskerud
For meg er Helsingborg starten av vestkysten. Jeg beklager sterkt om tweeten ble misoppfattet. Den var IKKE sarkastisk ment. No ill intentions
Citera
2020-06-16, 11:09
Avslutad
Diskerud är ett jävla geni. Det är nästan Cratz-nivå på detta.
Citera
2020-06-16, 11:23
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Problemet är om man får skador på nyckelspelare eller har tätt spelschema då man saknar truppdjup (kanske är bättre nu, har ingen superkoll på nyförvärven men de såg pigga ut i inhoppen).

Jag har inte heller superkoll på truppen, men i fjol gick de ju som tåget första halvan av säsongen, ledde serien stort och ansågs klara för Allsvenskan. Sen tappade de allt (nästan) och höll på att sjabbla bort avancemanget. Nu tror jag iofs inte att de kommer att leda Allsvenskan efter halva serien, men kul iaf att de fick en bra början. Skapar alltid skön buzz när nykomlingar inleder starkt.

Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Citerar från ett HIF-forum.
Citat:
Vi får sansa oss, det är ju trots allt serieledarna vi möter.

Humor
Citera
2020-06-16, 12:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nu vet jag inte vart du jobbar, men när jag kom tillbaka från permitionen hade jag precis samma krav på mig som precis innan. Jag gissar även att de flesta som varit frånvarande från sina jobb hade samma krav.

Krav är en sak det har jag aldrig förnekat är detsamma, hur alla presterar en annan. Det tar alltid lite tid att sätta sig in i det igen efter längre frånvaro.
Sedan är det klart att det går snabbare för en som hamnar och ska sortera samma skruvar på precis samma sätt efter ha gjort samma sak i 10 år än en annan som måste läsa in sig på en massa och där felbeslut får betydligt större konsekvenser.

Samma för spelarna, det tar alltid några matcher innan det sitter.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jo visst funkade det oftare när resten av laget funkade. Visst måste medspelarna göra sitt med, men tycker att han igår visade att han inte har jättemycket annat i sin repertoar.
Men ingen var särskilt bra igår.
Om resten av laget kan lyfta sig tills nästa match så gör han nog det med!

Det räckte för Johnny att ha överstegsfinten, så nog räcker det Aiesh har i sin arsenal med.
Sedan lär som redan skrivits många ytterbackar få kort när han lurar bort dom, borde varit betydligt fler kort och utvisningar redan för hans motståndare på kanten sedan han anslöt ifjol.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Mix Diskerud måste vara världens skönaste människa: https://twitter.com/MixDiskerud/status/1272602601167749125

Vad fan tänker man när man skriver något sådant här efter att ens lag fått pisk med 3 mål.

Mix är en hjälte, han skrev ju också att han inte vill möta "sitt älskade Göteborg"

Man undrar ju vilka alternativ som fanns och hur "tvingad" han blev att gå till Helsingörs granne.
Citera
2020-06-16, 12:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Krav är en sak det har jag aldrig förnekat är detsamma, hur alla presterar en annan. Det tar alltid lite tid att sätta sig in i det igen efter längre frånvaro.
Sedan är det klart att det går snabbare för en som hamnar och ska sortera samma skruvar på precis samma sätt efter ha gjort samma sak i 10 år än en annan som måste läsa in sig på en massa och där felbeslut får betydligt större konsekvenser.

Det räckte för Johnny att ha överstegsfinten, så nog räcker det Aiesh har i sin arsenal med.
Sedan lär som redan skrivits många ytterbackar få kort när han lurar bort dom, borde varit betydligt fler kort och utvisningar redan för hans motståndare på kanten sedan han anslöt ifjol.

Mix är en hjälte, han skrev ju också att han inte vill möta "sitt älskade Göteborg"

Man undrar ju vilka alternativ som fanns och hur "tvingad" han blev att gå till Helsingörs granne.
Vad har du på hans kontrakt med City? Jävligt skumt. Han är ju helskön.
Citera
2020-06-16, 12:59
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Han ägs av ägarna till City typ. City tog ju bara formellt över kontraktet när det gamla med NY City gick ut. Samma ägare. Vet inte riktigt vad Mix får ut av det som gör att han inte vill lämna permanent. Troligtvis pengar iofs. Han kommer aldrig få spela för City och tränar med deras akademi om han är där. Men nåt måste ju fått City att skriva ett 4.5 års kontrakt.
Hamnar väl i Melbourne City sen.
Citera
2020-06-16, 13:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

City lär ju i princip bara veta att han existerar på ett kontrakt där, knappast så att han är aktuell för spel hos dom utan dom vill garanterat bara få iväg honom.
Rimligen bör han ändå haft några alternativ men det ska ju accepteras av City med. Han har ju kastats runt en del.

Han är galet skön, var riktigt bra att ha hos oss när han var här.
Citera
2020-06-16, 16:13
Medlem
Ovcharkas avatar
1. Klart som fan man kan prata skandinaviska med AC, som dessutom lärt sig svensk dialekt efter år i Sverige.

Dplay...

2. Mix uttalande på Twitter förstår jag inte debatten om. Han sitter på läktaren och ser sitt lag torska i en match de ska vinna. Han utrycker sig syrligt och ironiskt i frustration och hopplöshet.

Vad är problemet? Han borde såklart tänkt det själv och inte lagt ut på Twitter, men vore det inte värre om han skrev typ "Äh fan, vi var bra ändå! Såg bra ut - nästa match är det 3 enkla!"?
Citera
2020-06-16, 16:54
Medlem
Vilka bedömmer ni gynnas mest av att fem byten tillåts? Klubbar med "små" trupper (en stark elva, men svagare bänk) som kan rotera så att de starka blir mindre slitna eller stora trupper (säg 15 starkare spelare) som kan vila ngr men ändå ha rn stark 11 på plan.

Jag har tidigare tänkt att de fem bytena är för lagen med små truppers skull - så att de håller för ett tätt matchande, men börjar luta mot att det är storlagen som gynnas mest av fem byten istället för tre.
Citera
2020-06-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Således är fotbollsspelare en yrkesgrupp med ganska bra förmåner, bra lön + man får egentligen vara urusel på sitt jobb då och då, utan att det händer något. Ta hela Helsingborgs lag i helgen + Örebros avslutare i deras match mot AIK.
Citera
2020-06-16, 17:14
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vilka bedömmer ni gynnas mest av att fem byten tillåts? Klubbar med "små" trupper (en stark elva, men svagare bänk) som kan rotera så att de starka blir mindre slitna eller stora trupper (säg 15 starkare spelare) som kan vila ngr men ändå ha rn stark 11 på plan.

Jag har tidigare tänkt att de fem bytena är för lagen med små truppers skull - så att de håller för ett tätt matchande, men börjar luta mot att det är storlagen som gynnas mest av fem byten istället för tre.
Definitivt stora trupper.
Tror vi i DIF gynnas av 5 byten pga vi har ganska jämn trupp. Inte så många spelare som är extremt bra (Berg, Une, Witry, Ulvestad. Är väl dom enda 4 som inte går att ersätta ungefär likvärdigt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in