2020-06-15, 21:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ni kommer absolut hålla er kvar i år. En riktigt bra insats från ert håll och jag ser framemot att följa er resa resten av säsongen. Nilsson är en riktig guldklimp.
Den första biten tänker jag inte hålla med om än på ett tag.
Men jag var lite sur att han inte utmanade mer. Det kändes som att han enkelt kom förbi sin back varje gång han försökte.
Citera
2020-06-15, 21:42
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
har de råd med detta då?

Såg inte matchen men blev förvånad över resultatet.

Man har ändå tyckt att Mellberg känns spännande, han gjorde ju det bra i Brommapojkarna faktiskt. Han känns också som en "stark" ledare.
Citera
2020-06-15, 21:44
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Inte riktigt vad man förväntat sig av Tankovic. Ser fortfarande honom som en ganska självisk spelare. Men skenet kan bedra antar jag.
Precis vad jag också alltid trott, men tydligen inte.
Citat:
Mix Diskerud var glad över att ett lag från västkusten vann ikväll.
Hehe, jo jag såg tweeten, magiskt! Han lär väl jagas med högafflar innan kvällen är slut.
Citera
2020-06-15, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Den första biten tänker jag inte hålla med om än på ett tag.
Men jag var lite sur att han inte utmanade mer. Det kändes som att han enkelt kom förbi sin back varje gång han försökte.

Mjo, fast han kommer nog bli bättre på att värdera lägen när han väl kommer till insikt att han faktiskt håller i allsvenskan. Tror även att det kommer se ännu bättre ut när ni får lira mer offensivt. Ska faktiskt bli intressant att se er mot Falkenberg och hur man tar sig an den matchen.
Citera
2020-06-15, 22:39
Medlem
Haha att se nån jeppe sekunder innan matchen Helsingborg - Varberg stå och se till att spelarna går in med två meters avstånd, när dom om nån minut kommer börja närkampa. Aldrig sett nåt så löjligt.

Fotbollen kämpar hårt för att det ska seee bra ut, även om det faktiskt inte är åtgärder som ger nåt.
Citera
2020-06-15, 23:03
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Men det var samma förra säsongen. Varberg spelar en bolltrygg snabb fotboll där men pressar skitmycket, samtidigt som man hade bland de bästa, om inte bästa, defensiven i superettan då. Chanser skapar man alltid. Kolla bara cupmatchen mot Hammarby. Var väl över 20 avslut, varav många på mål?

Ja, hatten av för det Jocke Persson gjort i Varberg. Vi spelade försvarsspel i cupen mot dem på samma sätt som Färjeläget gjorde ikväll, Varberg hade lätt kunnat ha gjort 3-4 mål på oss då på Söderstadion. Till skillnad mot Skåne-Dif har vi dock ett anfallsspel så trots en ganska tafflig match vann vi med 5-1.

Tror som du att Varberg kommer bli tuffa att tas med, särskilt den första delen av serien. Därefter borde det täta matchandet börja ta ut sin rätt.

Trots sin bakgrund i Äckelholm är Jocke Persson en fin krydda i fotbollssverige.
Citera
2020-06-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ja, hatten av för det Jocke Persson gjort i Varberg. Vi spelade försvarsspel i cupen mot dem på samma sätt som Färjeläget gjorde ikväll, Varberg hade lätt kunnat ha gjort 3-4 mål på oss då på Söderstadion. Till skillnad mot Skåne-Dif har vi dock ett anfallsspel så trots en ganska tafflig match vann vi med 5-1.

Tror som du att Varberg kommer bli tuffa att tas med, särskilt den första delen av serien. Därefter borde det täta matchandet börja ta ut sin rätt.

Trots sin bakgrund i Äckelholm är Jocke Persson en fin krydda i fotbollssverige.

Ja det är ju inget snack om saken att Hammarby vann rättvist i slutändan

Precis. Gillade det lilla jag såg av de Varberg bytte in idag. Snabba pigga tekniska spelare som kunde fortsätta där de avbyta avslutade. Men sen såg ju HIF katastrof ut med så man får se hur det blir. OM man inte är för trötta nu mot GBG redan på torsdag så tror jag fan man kan skrälla , med hur dem såg ut i sin premiär.

Håller med. Har tjötat om Jocke ett tag nu. Går under radarn men kommer nog få en del kredd iår. Hans interevju i Lundhs pod bekräftar istortsett det du ser och hör om honom. Han är enkel, ovårdad(PR mässigt) och tydlig. Riktigt go gubbe. Gillar Billborn jäääävligt mycket med på så sätt. De är rätt "osvenska" om man jämnför med deras generation i övrigt.
Citera
2020-06-15, 23:40
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Glöm inte att det är 2020 nu...

Vad gäller det egna kapitalet ökade det från 41,7 miljoner SEK 2018, till att vid årsskiftet 2019/20 ligga på ca 50 miljoner SEK. Detta ger Hammarby Fotboll en trygg och stabil ekonomisk situation, en plattform som vi kan satsa vidare från.
https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/positivt-ekonomiskt-resultat-for-hammarby-fotboll/

Tack för det Jesper Jansson.
Girigfan, tillbaka till skolbänken...
du bara fortsätter att göra bort dig.

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/positivt-ekonomiskt-resultat-for-hammarby-fotboll/
Vad gäller det egna kapitalet ökade det från 41,7 miljoner SEK 2018, till att vid årsskiftet 2019/20 ligga på ca 50 miljoner SEK.
https://www.hammarbyfotboll.se/wp-content/uploads/2016/03/%C3%85rsredovisning-Hammarby-2018.pdf
via årsredovisningen här skriver de att det egna kapitalet uppgår till cirka 14miljoner kronor så det är inte samma referenssiffra som du nämner från första början.

inte första gången en bajare för bort sig. om du ska använda dig av siffror så får du se till att du använder dig av jämförbar data, pajas!
det är ingen idé att du sak försöka sätta dig in siffror om du inte förstår svenska koncernbegreppen eller ekonomiska nyckeltal överhuvudtaget för den delen.
Senast redigerad av girigfan 2020-06-15 kl. 23:42.
Citera
2020-06-15, 23:59
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
2017: Det egna kapitalet vid årets slut uppgår nu till 15 995 tkr

Är du bitter för att Kacaniklic, Bojanic, Djurdjic, A Khalili, I Khalili och Jeppe spelar i Bajen medans ni har Erik Figueroa, så att du måste försöka få det till att Bajen är körd i botten på något sätt?
Får se hur många bittra bajare som dyker upp sen här efter att rackat ner på öfks överinvesteringar i en växande klubb, när verkligheten kommer ikapp
Citera
2020-06-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Han lär väl jagas med högafflar innan kvällen är slut.

E6 norrut, vi möter han på vägen och håller dom på rätt sida landsgränsen.

Mix är en rolig snubbe och har egentligen varit lite twittergalen hela tiden. Gör sig bra i intervjuer också! Det blir en del humoristiska inslag.

Hade det funnits möjlighet(ekonomiskt) hade det varit en spelare jag gärna hade sett hos oss igen, jag gillar framförallt hans långa passningsspel, 40 meters passar som sitter på läppen, kan helsingborgarna köpa hans personlighet kommer han nog göra rätt mycket nytta för dom.
Citera
2020-06-16, 06:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
I Helsingborg är allt sig likt verkar det som.

Varberg får gärna stanna kvar i Allsvenskan.
Varberg kommer bli svåra för många lag. Får se hur de klarar av det täta matchande under sommaren bara.
Citera
2020-06-16, 08:26
Medlem
Får väl ta och tacka Diskerud för underhållningen han bjuder på i form utav bensin på elden. Vilket jävla troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in