2020-06-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varberg bara kör och kör 0-3 nu. Är Varberg en fräck nykomling eller är Helsingborg förbaskat svaga?

Skrev detta i matchtråden:

Ja känns lite som många gör det(underskattar) som inte hade koll på dem i superettan, vilket jag inte klandrar någon över då de var bottentippade i superettan förra året OCH en mini-klubb i sammanhanget.

Men det var samma förra säsongen. Varberg spelar en bolltrygg snabb fotboll där men pressar skitmycket, samtidigt som man hade bland de bästa, om inte bästa, defensiven i superettan då. Chanser skapar man alltid. Kolla bara cupmatchen mot Hammarby. Var väl över 20 avslut, varav många på mål?

Problemet är om man får skador på nyckelspelare eller har tätt spelschema då man saknar truppdjup (kanske är bättre nu, har ingen superkoll på nyförvärven men de såg pigga ut i inhoppen).

Nu säger jag inte att man är ett superlag. Men klart underskattade.

Jocke Persson gillar klopp-boll, vilket syns.

EDIT: Sidnot: Stor eloge till Seljmani som valde att stanna trots andra erbjudanden. Varav ett sägs vara från helsingborg hehe
Senast redigerad av znorlax 2020-06-15 kl. 21:03.
Citera
2020-06-15, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
https://www.hammarbyfotboll.se/wp-content/uploads/2016/03/%C3%85rsredovisningen-2019.pdf
https://www.hammarbyfotboll.se/wp-content/uploads/2018/03/%C3%85rsredovising-2017.pdf
vart fick du informationen om att det egna kapitalet tredubblats? gått från cirka 33 miljoner till cirka 50, men det kanske är tredubblat i din lilla värld.

2017: Det egna kapitalet vid årets slut uppgår nu till 15 995 tkr

Är du bitter för att Kacaniklic, Bojanic, Djurdjic, A Khalili, I Khalili och Jeppe spelar i Bajen medans ni har Erik Figueroa, så att du måste försöka få det till att Bajen är körd i botten på något sätt?
Senast redigerad av se_där... 2020-06-15 kl. 21:05.
Citera
2020-06-15, 21:02
Medlem
Ingen har ens nämnt Astrit Seljmani som ev. toppspelare poängmässigt.

Jag har väl också köpt devisen att AS-försvar ej går jämföra med S1, och att anfallare som tar steget upp sällan är ett stort hot redan under debutsäsongen.

Men han ser fan ut att hålla hög klass alltså, det måste man slå fast.
Citera
2020-06-15, 21:03
Avslutad
Mix Diskerud måste vara världens skönaste människa: https://twitter.com/MixDiskerud/status/1272602601167749125

Vad fan tänker man när man skriver något sådant här efter att ens lag fått pisk med 3 mål.
Citera
2020-06-15, 21:04
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
2017: Det egna kapitalet vid årets slut uppgår nu till 15 995 tkr

Är du bitter för att Kacaniklic, Bojanic, Djurdjic, A Khalili, I Khalili och Jeppe spelar i Bajen medans ni har Erik Figueroa så att du måste försöka få det till att Bajen är körd i botten på något sätt?
idiot du ska kolla koncernen i sin helhet, koncernbidrag ska inte kunna påverka, se sida 9, alternativt bara i balansräkningen. vart de själv hittat siffran är en annan fråga. om duu senare jämför detta med årsredovisningen 2019 så skriver de att det egna kapitalet uppgår till 19miljoner kronor, så återigen, hur stryker du påstående om din egna klubb att JJ tredubblat det egna kapitalet?
Senast redigerad av girigfan 2020-06-15 kl. 21:25.
Citera
2020-06-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varberg bara kör och kör 0-3 nu. Är Varberg en fräck nykomling eller är Helsingborg förbaskat svaga?

Citerar från ett HIF-forum.
Citat:
Vi får sansa oss, det är ju trots allt serieledarna vi möter.
Citera
2020-06-15, 21:08
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Mix Diskerud måste vara världens skönaste människa: https://twitter.com/MixDiskerud/status/1272602601167749125

När man inte trodde att Helsingborgs Svenska fans-forum kunde explodera mer. Kul! Tror jag får flexa imorgon, det blir en lång natt.
Citera
2020-06-15, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
När man inte trodde att Helsingborgs Svenska fans-forum kunde explodera mer. Kul! Tror jag får flexa imorgon, det blir en lång natt.

Verkligen. Något av det bästa som kommit ur den första omgången. Undrar om kontraktet ryker imorgon.
Citera
2020-06-15, 21:16
Medlem
junazs avatar
Citat:
Undrar hur Billborn gör nu med Paulinho, var ganska tydligt igår att han inte funkar i den rollen som han fick igår.
Tror mycket där hänger på om Tankovic förlänger eller ej. Sticker han så blir ju den positionen mer öppen för Paulinho, och där trivs han ju naturligt bättre än som nia.

Min gissning är att man istället plockar tillbaka någon av ungdomarna från Frej för att fylla trupplatsen och sedan låter övriga spelare (Paulinho främst) ersätta på Tankens position. Har svårt att se att JJ kan motivera för styrelsen att i detta ekonomiskt ansträngda läge värva in en ersättare för dyra pengar.
Citera
2020-06-15, 21:16
Medlem
Wads avatar
Citat:
Verkligen. Något av det bästa som kommit ur den första omgången. Undrar om kontraktet ryker imorgon.
Tror mer att Mellberg ryker, och att Henke kommer in och styr upp.
Citera
2020-06-15, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Tror mycket där hänger på om Tankovic förlänger eller ej. Sticker han så blir ju den positionen mer öppen för Paulinho, och där trivs han ju naturligt bättre än som nia.

Min gissning är att man istället plockar tillbaka någon av ungdomarna från Frej för att fylla trupplatsen och sedan låter övriga spelare (Paulinho främst) ersätta på Tankens position. Har svårt att se att JJ kan motivera för styrelsen att i detta ekonomiskt ansträngda läge värva in en ersättare för dyra pengar.

Jo men så blir det nog. Frågan är ifall Tankovic ändå inte är sugen på att vara kvar. Känns som att Hammarby passar honom väldigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Tror mer att Mellberg ryker, och att Henke kommer in och styr upp.

Kärnan kommer ha kvartssamtal med Mellberg och Diskerud på träning imorgon.
Citera
2020-06-15, 21:23
Medlem
Citat:

Vad fan tänker man när man skriver något sådant här efter att ens lag fått pisk med 3 mål.
Fan, tweeten togs precis bort. Var där när jag öppnade länken första gången, men inte när jag öppnade igen.
Var det någon som sparade den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in