2020-06-14, 18:14
Medlem
Mitt test vat positivt och jag undrar om ni andra som varit pos o fått andnöd vilken dag kom det på ? Mitt lukt o smaksinne är helt borta.. läskigt aldrig varit med om liknande förut
Citera
2020-06-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffiss
Mitt test vat positivt och jag undrar om ni andra som varit pos o fått andnöd vilken dag kom det på ? Mitt lukt o smaksinne är helt borta.. läskigt aldrig varit med om liknande förut

Dag 10 började mitt. Fick dock inte testa mig förrän v7 och då var det negativt.
Citera
2020-06-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivi234
Dag 10 började mitt. Fick dock inte testa mig förrän v7 och då var det negativt.

Tack för svar. Hur märkte du av det? Fick du åka till sjykhuset o få hjälp?
Citera
2020-06-14, 23:39
Medlem
Imirons avatar
Fick för ett fåtal dagar sedan ont i bihålorna och halsen, men jag var inte hostig eller snorig. En kompis föreslog att jag, trots att jag inte var täppt i näsan, skulle ta nässpray med kortison, så man förebygger eventuell bihåleinflammation. Sagt och gjort, problemet var som borta dagen efter. Kanske bara allergi tänkt jag. Ännu en dag senare blev jag dock täppt i näsan och kortison hjälpte inte. Använde vanlig nässpray istället, en gång, och har sedan dess inte blivit täppt igen. Men har inte haft något luktsinne på tre dagar. I övrigt känner jag mig frisk. Men luktsinnet är helt bortblåst. Tagit allergipiller, kortison etc vilket ju borde funkat om det var allergi tänkte jag. Ingen rinnande eller kliande näsa eller kliande ögon som jag kan få vid allergi.

Inget snor. Inget halsont längre. Bihålorna är fine. Ingen hosta. Ingenting. Men luktsinnet är väck... Nojjar fan över att det kan va mild covid.
Citera
2020-06-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Fick för ett fåtal dagar sedan ont i bihålorna och halsen, men jag var inte hostig eller snorig. En kompis föreslog att jag, trots att jag inte var täppt i näsan, skulle ta nässpray med kortison, så man förebygger eventuell bihåleinflammation. Sagt och gjort, problemet var som borta dagen efter. Kanske bara allergi tänkt jag. Ännu en dag senare blev jag dock täppt i näsan och kortison hjälpte inte. Använde vanlig nässpray istället, en gång, och har sedan dess inte blivit täppt igen. Men har inte haft något luktsinne på tre dagar. I övrigt känner jag mig frisk. Men luktsinnet är helt bortblåst. Tagit allergipiller, kortison etc vilket ju borde funkat om det var allergi tänkte jag. Ingen rinnande eller kliande näsa eller kliande ögon som jag kan få vid allergi.

Inget snor. Inget halsont längre. Bihålorna är fine. Ingen hosta. Ingenting. Men luktsinnet är väck... Nojjar fan över att det kan va mild covid.

Jag har covid o mitt lukt o smaksinne är totalt bortblåst. Helt sjukt. Känner ingenting av nägonting .. lite läskigt då jag aldrig drabbats av det förut vid förkylning.influensor
Citera
2020-06-15, 00:01
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffiss
Jag har covid o mitt lukt o smaksinne är totalt bortblåst. Helt sjukt. Känner ingenting av nägonting .. lite läskigt då jag aldrig drabbats av det förut vid förkylning.influensor
Precis. Nog fan är det inte jättebra när man är förkyld och har täppt näsa, men jag kan inte komma på att det någonsin varit såhär bortblåst.

Men som sagt, ingen hosta, inte snorig, inte ens täppt i näsan. Så vette fan.
Citera
2020-06-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Precis. Nog fan är det inte jättebra när man är förkyld och har täppt näsa, men jag kan inte komma på att det någonsin varit såhär bortblåst.

Men som sagt, ingen hosta, inte snorig, inte ens täppt i näsan. Så vette fan.

Jag har inte heller hosta, minimalt snorig, inte täppt i näsan.. dock muskelvärk ont i ryggen vid lungorna, huvudvärk , förhöjd kroppstemp.
Är på dag 8
Citera
2020-06-15, 00:43
Medlem
Studsbolls avatar
Tidningen GP har tydligen en rejäl artikel om folk som blev långtidssjuka av Covid-19, men har den bakom betalvägg. Någon som har GP och kan ge lite info om vad som skrevs?
Citera
2020-06-15, 09:04
Medlem
Jane-Ks avatar
Är myrkrypningar i benen ett vanligt symtom vid Corona?
Citera
2020-06-15, 09:16
Avslutad
Ska gå och bli coronatestad idag eller imorgon. På vårdcentralens hemsida står det att man ska legitimera sig men det står inget om varför. Någon som vet?
Citera
2020-06-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ska gå och bli coronatestad idag eller imorgon. På vårdcentralens hemsida står det att man ska legitimera sig men det står inget om varför. Någon som vet?

Det är väl normalt förfarande vid kontakt med vården?
Citera
2020-06-15, 11:34
Medlem
simonvps avatar
Fick tillbaka resultatet idag. Negativt! Min yes håller då fortfarande, dvs man blir smittad i grupp, flera stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in