2020-09-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Vad har man för skyldigheter vid misstanke om smitta? SKA man testa sig? SKA man stanna hemma?

Och man har ju hört om massa olika symptom.

Själv skulle jag tro att jag kunde ha det utan att inse det.. Jag är kroniskt snorig ändå.

Nu har jag åkt på ett klassiskt ryggskott, men det strålar ut i hela högerbenet några gånger i timmen och även runt midjan ner i ljumsken. Men det kanske bara är ischias?

Om man är liite klippsk, så vet man vilka symtom som gäller för att stanna hemma och därefter testa sig..🙄.
Som du skriver” vid misstanke om smitta” . Kan ju inte vara svårt att räkna ut sådär 6-7 månader efter all info..
Citera
2020-09-02, 20:41
Medlem
GodModes avatar
Ja jag har tagit ett PCR test och där stod det klart och tydligt att man skulle hålla sig hemma under utredning. De hänvisade till smittskyddslagen.
Citera
2020-09-02, 21:55
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Om man är liite klippsk, så vet man vilka symtom som gäller för att stanna hemma och därefter testa sig..🙄.
Som du skriver” vid misstanke om smitta” . Kan ju inte vara svårt att räkna ut sådär 6-7 månader efter all info..

följer inte några nyheter...all mainstreammedia är borta ur mitt liv...dels att alla har olika bud och allt är dränkt i propaganda ... så jag vet ärligt talat inte vad som gäller
Citera
2020-09-03, 00:02
Medlem
BossModes avatar
Hur vanligt är det med halsont?

Har jävligt ont i halsen som aldrig förr. Och hostar jätte lite med slem. Alla dessa symptom började dock när vädret blev kall för mig (typisk mig och bli förkyld/sjuk då) samt när jag sov dåligt (för lite).
Citera
2020-09-03, 07:45
Medlem
slutbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
följer inte några nyheter...all mainstreammedia är borta ur mitt liv...dels att alla har olika bud och allt är dränkt i propaganda ... så jag vet ärligt talat inte vad som gäller

Haha,
Fräsig livssyn. Du har ju potential att dra hem darwin awards om det går riktigt illa.
Citera
2020-09-06, 14:41
Medlem
Ålder: 36 / man / 180 cm / 80 kg.

Bakgrund: Jag bor i en liten stad och jobbar för det mesta hemifrån men rör mig sporadiskt i stan och besöker min arbetsplats någon gång i veckan. Handlar i affären osv. Barnen är i skola/förskola och frun jobbar som vanligt på plats. Jag är en friskus och tränar i stort sett lite varje dag. Styrketräning (olika muskelgrupper) och cardio. Blir sällan sjuk. Barnen har nyligen varit förkylda med hosta som gick över på några dagar.

Sjukdomsförlopp I onsdags fick jag snuva och började nysa. Tappade lukt och smak men inte aptit. Blev jättetrött på eftermiddagen och sov flera timmar. La mig tidigt på kvällen. Vaknade på torsdagen och kände mig bra förutom lätt snuva och nysningar. Under dagen blev jag sämre och fick fick feber. La mig tidigt på kvällen. Under lördagen kände jag mig allmänt dålig fast utan feber men med rethosta och yrsel. På kvällen blev jag sämre och fick en hemsk hosta som satt långt ner i lungorna. Lät inge vidare. Vakande tidigt imorse och den hemska hostan hade då gått över men ersatts av rethosta igen. Nu har halva söndagen gått och jag känner mig rätt bra. Ingen rethosta men lite smått slö. Tog precis en dusch och efter den så inbillar jag mig att det bränns lite i huden på olika ställen.

Känns som jag övervunnit detta nu. Är lite smått sugen på att styrketräna men får försöka hålla mig lite till. Är väldigt orolig att den djupa hostan ska komma tillbaka.

För att lindra har jag druckit te och tagit någon alvedon och halstablett under hela förloppet och så halstabletter. Har käkat som vanligt med god aptit.

Vad tror ni? Har jag haft min vanliga årliga förkylning eller Covid-19?

Får bli ett test i veckan och så fortsatt jobb hemma tills jag har varit symptomfri några dagar.
Citera
2020-09-06, 18:26
Medlem
Är det någon som har utfört ett "drive through"-test i Stockholm? Har personalen kommit fram med ett med namnet förmärkt provtagningskit (eftersom man bokar tid)? Eller sätt de på namnetikett efter att provet är genomfört?
Citera
2020-09-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormors-pelargon

Bakgrund: Jag bor i en liten stad och jobbar för det mesta hemifrån men rör mig sporadiskt i stan och besöker min arbetsplats någon gång i veckan. Handlar i affären osv. Barnen är i skola/förskola och frun jobbar som vanligt på plats. Jag är en friskus och tränar i stort sett lite varje dag. Styrketräning (olika muskelgrupper) och cardio. Blir sällan sjuk. Barnen har nyligen varit förkylda med hosta som gick över på några dagar.

Sjukdomsförlopp I onsdags fick jag snuva och började nysa. Tappade lukt och smak men inte aptit. Blev jättetrött på eftermiddagen och sov flera timmar. La mig tidigt på kvällen. Vaknade på torsdagen och kände mig bra förutom lätt snuva och nysningar. Under dagen blev jag sämre och fick fick feber. La mig tidigt på kvällen. Under lördagen kände jag mig allmänt dålig fast utan feber men med rethosta och yrsel. På kvällen blev jag sämre och fick en hemsk hosta som satt långt ner i lungorna. Lät inge vidare. Vakande tidigt imorse och den hemska hostan hade då gått över men ersatts av rethosta igen. Nu har halva söndagen gått och jag känner mig rätt bra. Ingen rethosta men lite smått slö. Tog precis en dusch och efter den så inbillar jag mig att det bränns lite i huden på olika ställen.

Känns som jag övervunnit detta nu. Är lite smått sugen på att styrketräna men får försöka hålla mig lite till. Är väldigt orolig att den djupa hostan ska komma tillbaka.

För att lindra har jag druckit te och tagit någon alvedon och halstablett under hela förloppet och så halstabletter. Har käkat som vanligt med god aptit.

Får bli ett test i veckan och så fortsatt jobb hemma tills jag har varit symptomfri några dagar.

Svårt att säga. Lite för kortvarigt för att vara corona, kan man tro. Det där med att det bränner i huden är intressant, själv får jag det av stress, ångest och sömnbrist.
Citera
2020-09-07, 18:37
Medlem
Ni som fick nedsatt smak och luktsinne, Hur har det gått? Tillbaka som vanligt eller förändringar?
Citera
2020-09-07, 21:02
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En släkting blev sjuk i våras dennes partner likaså. Var dåliga i månader. Testade sig för antikroppar i Augusti och var positiv. Dock inte partnern som delar säng. Än idag är de inte riktigt friska. Min hemkokta diagnos är att bägge haft Corona och att antikropparna lämnat den enes kropp på bara 4 månader. De är bägge fortfarande dåliga. + 60 år är dom.

De har säkert haft det bägge två. Jag och min bebis blev dåliga först. Vi testades aldrig för virus men har tagit antikroppstest som blev negativt. Min man blev sjuk efter oss och blev testad då han blev inlagd på sjukhus och fick positivt test. Han har också positivt på antikroppar. Jävligt märkligt Att vi Andra inte fick Antikroppar men är 100% säkra på att jag och bebisen också hade det. Vi hade varit på BVC innan vi blev sjuka men han hade bara jobbar hemifrån och inte mött nån utanför hushållet på över en vecka när han blev sjuk. Vi hade alla symptom men mildt, han hade samma symptom men kraftigare plus extremt hög feber (42 grader och därför han blev inlagd). Så kanske därför han fick antikroppar och inte vi
Citera
2020-09-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayuamarca
Är det någon som har utfört ett "drive through"-test i Stockholm? Har personalen kommit fram med ett med namnet förmärkt provtagningskit (eftersom man bokar tid)? Eller sätt de på namnetikett efter att provet är genomfört?

Gjorde i fredags på en Lidlparkering.

Personalen kommer fram till bilen.
Där får du lägga körkortet i en plastficka.

Under tiden dom registrerar ditt besök med hjälp av körkortet och skriver ut etiketten med ditt namn och personnummer på plaströret, så får du läsa instruktionerna på vilket sätt du ska göra testet.

Sen kommer dom ut med två påsar.
En med ditt körkort, förseglad tops och provröret med en vätska i sig.
Den andra påsen är den du sen lägger provröret i.

Man tar fram topsen och skrapar längst bak i svalget (inte via näsan alltså). Får man en kräkreflex så är man rätt, står det på instruktionen. 😁

Sen skruvar man av locket på provröret och lägger i topsen. Lägger sen provröret i den andra påsen man fick och förseglar den.
Påsen kommer dom sen och hämtar vid bilen.

Man behöver dock bryta av pinnen till hälften för att den ska få plats i provröret.
Det är oxå lite klurigt att öppna provröret och inte välta den så att vätskan rinner ut samtidigt som man behöver hålla topsen så att den inte kommer åt något efter att man haft den i munnen.
Citera
2020-09-07, 21:38
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormors-pelargon

Du har med största sannolikhet haft corona. Just smak -och luktbortfall är en dead giveaway. Ditt inlägg hade lika gärna kunnat ha skrivits av min vän, då hans förlopp var identiskt med ditt, symptom för symptom, tid för tid. Även hans var relativt kort. Och han blev testad positivt.
Troligen är det över och du kan andas ut åt att du varit en av de lyckosamma med väldigt mild corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in