2020-12-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Min sambo har varit hängig i veckan med snuva och lite feber, men inte något tyngre eller jobbigt annat än att hon tvingats vara hemma i väntan på besked från sitt Covid-test.

Nu ikväll kom dock domen. Testet var positivt.

Jag själv känner mig pigg och har jobbat hela veckan, men är tyvärr livrädd att få detta och tänker tyvärr worst case scenario ifall man skulle få något. Sitter dock i en sits där man bor under samma tak och det känns nästan omöjligt att inte bli smittad.

Vad ska man ta sig till...

Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Är din oro befogad och bottnar i sjukdomen som sådan eller är du rädd att behöva vara borta från jobbet eller vad

Alltså du är förmodligen redan smittad. Virus smittar redan innan den sjuka fått symptom. Men det finns en liten chans du inte är smittad - så vidta alla åtgärder du kan. Kanske till och med fly hemmet för en tid! Bor du kvar ska ni båda ha andningsskydd så mycket det går - och sprita tvätta alla ytor och aldrig vistas i samma rum. Den sjuka ska isoleras.
Det är inte ofarligt eftersom du är man och kanske lite äldre. och har övervikt.
Citera
2020-12-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Alltså du är förmodligen redan smittad. Virus smittar redan innan den sjuka fått symptom. Men det finns en liten chans du inte är smittad - så vidta alla åtgärder du kan. Kanske till och med fly hemmet för en tid! Bor du kvar ska ni båda ha andningsskydd så mycket det går - och sprita tvätta alla ytor och aldrig vistas i samma rum. Den sjuka ska isoleras.
Det är inte ofarligt eftersom du är man och kanske lite äldre. och har övervikt.

Med största sannolikhet är jag redan smittad, ja. Haft ont i halsen senaste dagarna och varit snuvig, när man sedan bor så tätt inpå är det väldigt svårt att ducka för det.

Man, 33 och väger runt 85-90.
Citera
2020-12-03, 23:39
Medlem
Fick corona sen tillfrisknade jag, helt symtomfri några veckor, hur rimligt är det att jag fortfarande bär på viruset? Eller att jag återinsjuknar av samma virus kort tid efter första insjuknande?
Citera
2020-12-03, 23:40
Medlem
Citat:
Med största sannolikhet är jag redan smittad, ja. Haft ont i halsen senaste dagarna och varit snuvig, när man sedan bor så tätt inpå är det väldigt svårt att ducka för det.

Ett par grannar hade det - först hon som smittade sin man. Dom går omkring och är helt friska nu. Dom är i femtioårsåldern. Men ta hand om dig så gott du kan.

Vitaminer mineraler

D-vitamin
Selen + E
Zink + C
Magnesium
Omega 3

Det är sådant man ska ta - men det ska tas förebyggande.
Citera
2020-12-03, 23:47
Medlem
Citat:

Baserat på färsk statistik från folkhälsomyndigheten från idag samt din ålder är sannolikheten 0.045%
att du skulle dö om du blev smittad.

Men såklart, har du någon underliggande sjukdom kan ju denna vara högre.
Citera
2020-12-04, 00:04
Medlem
heffaheffas avatar
Många verkar förringa det hela med att chansen för att dö är väldigt liten och att vissa att han inte skall gnälla. Visst, chansen att dö är liten men många yngre och friska får långtids skada på lungorna (alveoli) och många förlorar smak o lukt för väldigt lång tid, samt andra skador på lungorna o hjärnan samt hjärtat.
Citera
2020-12-04, 00:11
Medlem
Du har fallit för medias skrämsel propaganda, snälla vännen sluta vara så naiv och tro på allting du läser.
Mycket av den statistiken utav covid-19 stämmer inte.. det vi läser om har en agenda hela skapandet utav detta virus har en agenda.
DET ÄR INTE SÅ DÖDLIGT! Även om statistiken som vi läser om idag är korrekt så är dödligheten 1-2% och nu säger jag OM det stämde, gör din egen forskning siffrorna är manipulerade.. det är mycket mindre dödligt.. din panik du har resulterar i nedsatt immunförsvar du ska inte ha någon panik överhuvudtaget.

För att lugna dig så har jag och 20-30 personer jag känner haft covid-19 många utav dessa personer har varit i 60-75 års åldern och har underliggande, de var febriga i två veckor ungefär mer eller mindre.
Jag har varit 10 gånger mer sjuk innan än vad jag var under covid.
Ta vitaminer + kolloidalt silver vatten och ha inte panik det kommer att lösa sig.
Citera
2020-12-04, 00:15
Medlem
Frihet2010s avatar
Håll henne isolerad i ett rum, du sovandes och servandes från ett annat.

TOALETTEN är en bakteriehärd
Tvätta händerna med tvål tillräckligt länge så tvålen hinner verka mot feta höljet på viruset och dör.
Torka händerna på papper eller enskild handduk.

HA ALLTID toalocket STÄNGT när ni spolar så allabakterier inte virvlar upp och kontaminerar allt toaletten.

Ät och sov och träna gärna
Citera
2020-12-04, 01:05
Avslutad
Citat:
Min sambo har varit hängig i veckan med snuva och lite feber, men inte något tyngre eller jobbigt annat än att hon tvingats vara hemma i väntan på besked från sitt Covid-test.

Jag själv känner mig pigg och har jobbat hela veckan, men är tyvärr livrädd att få detta och tänker tyvärr worst case scenario ifall man skulle få något. Sitter dock i en sits där man bor under samma tak och det känns nästan omöjligt att inte bli smittad.

Du kan nog utgå ifrån att även du är smittad.
Citera
2020-12-04, 01:17
Medlem
Citat:

Vilken liten fitta till ”man” du är. Det första du gör är att tänka på dig själv. Din sambo då? Du är den typ av sopa som skulle överge sin sambo/fru/barn på ett sjunkande skepp utan att tveka för att rädda sig själv. Jävla cucks bara i detta land.
Citera
2020-12-04, 01:20
Medlem
känner en som fick de.

han tog stora mängder nyttigheter direkt vid första tecknet.

ekologisk ingefärajuice i flaska.

pressad grapefruktjuice ,äppeljuice,citronjuice och andra nyttiga grejer.

han blev av me skiten på mindre än 2 dagar.

lite svettningar första natten bara.
Citera
2020-12-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Symtom från näsan kan vara covid https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oAKX0W/konstiga-kanslan-kan-tyda-pa-covid

Så var det för mig, den "stark-spray-känslan. Nån annan som kände så?

Jag hade också det fast i början av pandemin... Blev aldrig testad, men helt unikt symptom var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in