Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Dina ord väger inte så tungt längre. Du idiotförklarade alla som sa det var SE som skulle presenteras. Du hade fel.
Det fanns bara ett spår som passade in på allt KP sagt, ditt spår. Det förstod tydligen alla kunniga. Du hade fel.
Vad är nästa steg för dig? Du kan ju börja med att dela med dig av dokument och namn. Låt oss ta tag i ditt spår och dyka själva.
VI vet ju hur du agerat tidigare i tråden också. Jo det finns fortfarande bara ett spår! KP hade specifikt uppdrag att se på det så varför skulle man förvänta att de skulle haka på foliehattarna som konstruerar spår?
Spåret är samma som det t ex LGWPs och efter presentationen tro 80% inte på KP. Vem gjorde pannkaka. Vem hade fel. Vad hade de för särskilda intsruktionern för 3 år sedan? Just det... mina spår och där har de slarvat bort allt. Det läcker inte till pressen vilka som förhörs där. Först efter kritiken kryper det fram från KP kryper det egentliga uppdraget fram. Så vem hade rätt?
Var är dina sakargument! Tramsa inte. PÅ vilket sätt har man hanterat de direktiv man fick att utreda vissa saker om WT, Barbrogrupper och Narkotikapoliser? Jag visste till skilnad från trollen att man hade sådana direktiv grundat på vad Dag kommit fram till och helt i linje med vad jag krävt med granskningar av namngivna personer, identifierade vapen och hemliga uppgifter fast alla troll förnekade det och lanserade SE, CA och Sydafrika mm som säkra med tekniska bevis. Det var de spåren man begärde ut must register om och inte sydafrika eller SE. Hur kunde jag veta det tror du?
Så inte i ens fantasins land vann SE-pårsföreträdarna. Då är man inte riktigt förankrad i verkligheten. Resultatet av redovisningen blev ju att Filter stod där med kuken i näven.
Det blev slutligt avklädda och utredarna evigt förnedrade. Alla som med energi stöttat dem och utfäst avgörande bevis blev avklädda. De yngre har förmodligen noll karriär att se fram emot. Privata säkerhetsbranschen?
Intill presskonferensen startade var det 50/50 mellan SE(drivet av Filterkillarna) och Sydafrika drivet av luft och falska källor rakt in i regeringskansliet ingen nämnde ens att de skulle jobbat med andra spår utifrån Donalds sagor. Men så var det men de valde att inte göra sitt jobb!
Har man inte sett KP och dennes stammande och darrningar på presskonferensen där det för nästan alla som satt sig in i saken kom som en shock vad man presenterade förstår man inte att det nog var illa förberett. Sjukt illa förberett avslut av historiens största mordutredning utan att gå till botten med eller ratt redovisa det man fått särskilt uppdrag att utreda.
Va fan säger man. Dömt att misslyckas för nu framstår det både att PU mörkar sammingen och i vilket härad den hör hemma.
Allt försnack var lögn. Man hade inte fått ihop något hållbart scenario, inget vittnesmål hade gett något trots manipulerande upplägg. Det fanns inga dnaspår och inget mordvapen bara illa genomtänkt hastigt hopkomponerat svammel.
Minns att jag sa att oavsett vad de presenterar kommer vi att vinna och det är sant. Särskilt om sådana som du som inte någonsin tillfört något konstruktivt i tråden ger upp sina försök att avleda och avspisa allt seriöst forskande.
OK du vill inte att man skall se på Knarkspan, SB och underrättelsevärlden. Det tar vi ingen hänsyn till. Det var det KP hade till uppdrag att göra och vad gjorde han?
Du behöver inte vara delaktig i det arbetet då vi klarar oss ändå. Identiteter, vapeninnehav, faktisk närvaro och uppdrag. Ingen kommer att tveka när det blir publikt vad som skedde och vad för konkreta tips PU misslyckades att följa upp.
Ett problem är att avgörande saker i form av bevis innehåller inslag av andra hemliga uppgifter utan relevans för mordet med med stor relevans för rikets säkerhet och vissas heder och eftermäle som skulle vara nödvändigt att göra publika om man väljer den vägen.... men det kanske övergår din horisont?