Citat:
Nja, det finns en anledning till att man inte någonsin kan tillämpa sk omvänd bevisning dvs att någon inte gjort något annars är de skyldiga. I fallet SE är det liksom med CP så att för att det ens skall kunna vara möjligt förutsättes en lång serie okända och ytterst långsökta tillfälligheter som ingen i ett enda fall kan man ens göra trolig att han varken har medel, tillfälle eller motiv. Det visar sig vara tomma hypotetiska ofullständiga fantasier i sådan omfattning att man nog måste utelsuta denne utan rimliga tvivel om motsatsen. Hypoteserna som försöker trolla SE till GM är helt utan stöd. De har gjort sitt bästa att försöka konstruera ihop något men misslyckats på alla punkter. Detta arbetssätt förklarar varför Melander och KP inte hade en chans att lösa det. Det gör att man måste släppa allt för gott och gå vidare ochså i huvudtråden SE är så osannolik att det inte med några resurser går att komma förbi förtal av en död.
När det gäller Donald Forsberg mfl som talat om Barbrogrupper och Leongrupper med flera olika variationer och motsägelsen att de dels skulle vara förklaring till Wt iakttagelser och dels inte alls där vid tidpunkterna för WT iakttagelser luktar det fruktansvärt illa och när man dessutom vet att denna krets själva gett uttryck för stor misstro mot OP och dennes politik med en uppfattning att Moskvaresan skulle utgöra ett slutgiltigt förräderi.
Här finns medel (både för övervakning och tillgång till vapen och vapenträning) tillfälle (man ljuger uppenbart om var man varit när och på vilka uppdrag) och inte mist motivet.
Dessutom har man aktivt desinformerat och manipulerat utredningen under mycket lång tid.
Att som man gjort avskriva dem för att de inte talar är fullständigt oacceptabelt. Jag vet att det finns omfattande dokument som utpekar denna gruppering som övervakare av OP över tid, Jag vet att det finns vapen där som mycket väl kan vara mordvapnet som inte testats.
Att man då försöker fabricera en hypotes om SE är fan ta mig kriminellt.
Vi måste satsa på att ta fram allt detta i ljuset. Allt annat är avskrivet!
När det gäller Donald Forsberg mfl som talat om Barbrogrupper och Leongrupper med flera olika variationer och motsägelsen att de dels skulle vara förklaring till Wt iakttagelser och dels inte alls där vid tidpunkterna för WT iakttagelser luktar det fruktansvärt illa och när man dessutom vet att denna krets själva gett uttryck för stor misstro mot OP och dennes politik med en uppfattning att Moskvaresan skulle utgöra ett slutgiltigt förräderi.
Här finns medel (både för övervakning och tillgång till vapen och vapenträning) tillfälle (man ljuger uppenbart om var man varit när och på vilka uppdrag) och inte mist motivet.
Dessutom har man aktivt desinformerat och manipulerat utredningen under mycket lång tid.
Att som man gjort avskriva dem för att de inte talar är fullständigt oacceptabelt. Jag vet att det finns omfattande dokument som utpekar denna gruppering som övervakare av OP över tid, Jag vet att det finns vapen där som mycket väl kan vara mordvapnet som inte testats.
Att man då försöker fabricera en hypotes om SE är fan ta mig kriminellt.
Vi måste satsa på att ta fram allt detta i ljuset. Allt annat är avskrivet!
Jag tycker Stig Engström är en osannolik mördare.
Men jag kan inte förstå Hans Holmers beröringsskräck kring Engström. Krister Peterson har ju haft tillgång till de såkallade palmerumsbanden (bandade upptagningar) och han verkar reagera starkt på hur Engström avfärdas utan uppföljning.
Vad är så känsligt för Holmer med Engström undrar jag, kan Engström ha sett eller vetat något som Holmer inte ville skulle komma fram? T.ex. de fem knarkspanare du Bobo brukar nämna kanske huserande i en värmestuga i Skandia huset eller rentav i en holk i "Engströms lager" (La Carterie)?
Engström i sin tur verkar väldigt mån om att hans vittnesmål ska fram i media, som om han nästan är lite rädd att någon ska tro att han kan ha sett något....
Knarkspan anses ju vara Holmers skötebarn inom stockholmspolisen. Om dessa är inblandade kan det hållas hemligt för Hans Holmer? Hur tänker du kring Holmer och Engström Bobo?