2020-06-14, 11:38
Medlem
FurirRevaers avatar
Och det är ju därför som den här göken fortfarande spökar. Det fanns inget atomur som likt en OS-tävling klockade allt som hände. T o m tidpunkten för mordet är en konstruktion efter LAC-banden och vittnesmålen.

Det är ju inte lika lätt att avfärda SE som det är att avfärda t ex Ted Gärdestad som inte ens var i landet vid tillfället.
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är en hypotes utefter utstämplingstid 23.19.

Beroende när under minuten 23.19.00-23.19.59 och hur fort man går, så passar en sådan rörelse, ut från Skandia-huset, till AFs kyrkogata och ner till Tunnelgatan i stort sett exakt vad man hinner mellan 23.19-23.21.30.
Senast redigerad av FurirRevaer 2020-06-14 kl. 12:14.
Citera
2020-06-14, 11:38
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Det andades "jag vet var din brevlåda bor...och din katt".
Allvarligt, var PPTn ihopslängd sedan mötet med regeringen?
Nåja, KP har sagt att han ska presentera lösningen innan 1 juli. Han har fortfarande ett par veckor på sig, för onsdagen för uppenbarligen ett skämt!
Citera
2020-06-14, 11:39
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har inte haft nåt "avsnitt". Jag mötte Svarten o han sa saker om mordet o eftersom jag inte är missbrukare el korkad så ringde jag palmegruppen o SEN kände jag igen breven veckan efter.

Du såg väl för fan i onsdags att inget stämde!
Jo, jag såg att inget stämde. Men på vilket sätt pekar det ut Svarten? Eller någon annan för den delen. Alla utpekanden utan bevis bevisar ingenting.
Citera
2020-06-14, 11:40
Medlem
Om man ska vara ”djävulens åklagare” och ponera att det var SE. Kan han inte ha sett Palme vid bion innan mordet och noterat vilken salong de gick in i och när filmen slutade. Gått tillbaks till skandiahuset. Lämnade han sen 19 min över borde han haft tid att gå ut. Spana mot biografen och på håll känt igen paret Palme samt med blicken följa deras väg. Sen glida upp bakom. Det skulle förklara hur han ”visste” att de skulle gå den vägen, samt att han hade lite tur med att få syn på dem.

Peka gärna på varför detta är otänkbart
Citera
2020-06-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Precis så.

Handlingen är allmän, men enskilda uppgifter kan maskas pga sekretess. Är handlingen upprättad får man alltid ut den. Jag har sett handlingar, där allt utom ärendemeningen är maskat.

Sekretessdiskussioner kan bli ganska snåriga och jag vill inte göra om tråden till en diskussion om det.

Så jag gjorde ett inlägg i länktråden til en uppsats. Det är inte för att vara dryg. Den tar upp några tillfällen, dvs praxis, då handlingar begärts ut om MOP.

(FB) Palmemordet -länktråd-

Självfallet tycker jag att uppgifter kan och skall begäras ut och diskuteras i tråden men inte allmän sekretess som sådan.
Citera
2020-06-14, 11:46
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Om man ska vara ”djävulens åklagare” och ponera att det var SE. Kan han inte ha sett Palme vid bion innan mordet och noterat vilken salong de gick in i och när filmen slutade. Gått tillbaks till skandiahuset. Lämnade han sen 19 min över borde han haft tid att gå ut. Spana mot biografen och på håll känt igen paret Palme samt med blicken följa deras väg. Sen glida upp bakom. Det skulle förklara hur han ”visste” att de skulle gå den vägen, samt att han hade lite tur med att få syn på dem.

Därför att SE strax efter mordet skett frågade Lisbeth Palme om mördarens signalement och i vilken riktning han flydde!

+

Några minuter efter det, klockan 23.30.10, pekade SE Tunnelgatan österut åt dom 4-5 poliserna, enligt poliskommisarie Gösta Söderström, som tog upp jakten efter mördaren!
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-14 kl. 12:27.
Citera
2020-06-14, 11:48
Bannlyst
Har PU hela tiden kunnat se obduktionsbilderna på Palme?

Varför kan inte vi få se den?
Citera
2020-06-14, 11:49
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

SE gick inte ut 23,19. Han stämplade ut 23,19 eller 23,20 för att kunna komma in i receptionen. Där han pratade med väktarna ''ett par minuter''. Han gick därefter ut på Sveavägen via receptionens dörr. Som saknade stämplingsfunktion.
Citera
2020-06-14, 11:52
Medlem
FurirRevaers avatar
Som så mycket annat har vi diskuterat detta tidigare i tråden:

https://www.flashback.org/sp52664290

Som jag skrev då för 5 år sedan kan det varit i Lampers Det Grå Brödraskapet eller i Frånstedts Spionjägaren 1.
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Har en svag aning om att jag läst något liknande. Tyvärr har jag inget att tillföra.
Citera
2020-06-14, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Nåja, KP har sagt att han ska presentera lösningen innan 1 juli. Han har fortfarande ett par veckor på sig, för onsdagen för uppenbarligen ett skämt!
Han har redan formellt lagt ner utredningen.
Citera
2020-06-14, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solvindarfriska
IM uppgift om att mördaren tittar till OP i några sekunder och får klart för sig att han inte behöver avlossa något fler skott för att uppdraget ska vara slutfört (blodet ur munnen). Han verkar veta sen tidigare när en person är på väg att dö.

Frågan är hur kan en gärningsman stå och titta med ryggen till och vara så säker på att han inte blir påhoppad av 2 livvakter som går 10 meter bakom paret Palme?

Finns det någon annan förklaring än att han visste att de inte hade något skydd? Frågan är då vilka visste att paret inte hade något skydd just denna kväll.

Alternativet att någon har meddelat honom att paret inte har något livvaktsskydd där de promenerar, i det fallet finns det minst en medbrottsling på plats.

Enda sättet att slippa svara på denna fråga om hur mördaren visste att paret inte hade livvaktsskydd, är att presentera en lösning med en ensam gärningsman med dålig impulskontroll, som helt oplanerat, av en tillfällighet stötte på OP och drog fram sitt vapen och sköt. Ungefär det vi såg på presskonferensen.
SÄPO så klart. Man måste bena ut därifrån. SÄPO är inte heller särskilt samarbetsvilliga med den öppna polisen i just frågan om Palmemordet.
Citera
2020-06-14, 11:53
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
SE gick inte ut 23,19. Han stämplade ut 23,19 eller 23,20 för att kunna komma in i receptionen. Där han pratade med väktarna ''ett par minuter''. Han gick därefter ut på Sveavägen via receptionens dörr. Som saknade stämplingsfunktion.

Ja, SE var av allt att döma efter ca 20-30 sekunder, dvs ca 23.22, framme vid Olof Palme, då endast två personer befann sig vid Palme, Anna Hage och Stefan Glantz, som försökte få liv i Palme.

EDIT:

Här framkommer det att Stefan Glantz vände på Olof Palme, med andras hjälp, i framstupa sidoläge:

http://www.itdemokrati.nu/page36s.html

SE nämnde ju faktiskt i förhören att han var med och vände på Olof Palme...

Stig Engström verkar, av allt att döma, ha varit den stora hjälten i hela morddramat!
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-14 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in