Citat:
2. Misstänks vara på platsen ja, och ang tidningsartikeln, syftar du på chevamannen? Han var en bra bit ifrån händelsen på andra sidan gatan. Bland de som befann sig vid Palmes omedelbara närhet strax efter skotten är det ingen som sett Stig, däremot är just de vittnernas signalamanet gällande GM slående lik honom.
3. Ja Lisbeth Palme gör ju som bekant ändringar vilket både kan vara förlåtligt och förståeligt då hon även var BO och beskjuten. Visst, en del virrar till det lite och tvekar osv men det finns ju inget annat vittne än Stig som uppenbart ljuger om vad han pysslade med, snarare än att missta sig.
3. Ja Lisbeth Palme gör ju som bekant ändringar vilket både kan vara förlåtligt och förståeligt då hon även var BO och beskjuten. Visst, en del virrar till det lite och tvekar osv men det finns ju inget annat vittne än Stig som uppenbart ljuger om vad han pysslade med, snarare än att missta sig.
2. Ja, misstänks, jag ville vara noga med terminologin. Dock får polismannen ett signalement på gärningsmannen till sig som SE påstår sig fått från LP och så vitt jag vet har det inte kunnat pekas på att någon annan levererat det till polismannen. Att ingen har sett Stig går inte att hävda! Det är en falsk slutsats. Att ingen med hundraprocentig säkerhet har pekat ut Stig tycker jag är en vettigare formulering. Gällande chevamannen så var han inte alls på andra sidan. Han hävde sig över gatan nästan direkt han uppfattat vad som hänt och kommer till mordplatsen nära inpå skotten. Kanske i samma sekvens som SE kommer dit. Allt detta sammantaget ger inte stöd åt att SE inte varit på mordplatsen som vittne, men det ger heller inte stöd åt motsatsen.
3. Återigen, att någon ljuger gör inte personen till gärningsman. Det kan finnas 100 anledningar till att ljuga, lägga till, dra ifrån osv