2020-06-14, 11:10
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Anser du att det fanns mer grund för frihetsberövandet av 33-åringen?

Svårt att säga så här långt efteråt,
men min åsikt är att det inte varit möjligt att frihetsberöva SE mordkvällen, kanske man skulle hållt lite mer förhör med honom, men vart hade det lett??

Han kallas " den osannolike mördaren" av ett par nutcase journalister, och det är han , han är helt osannnolik ..... och det är ingen ordlek, det gör honom inte sannolik.

Enda skälet till att han idag kan pekas ut som mördare är att hela etablissemanghet har tappat det.
Citera
2020-06-14, 11:17
Medlem
andersaanderssonas avatar
Glöm inte bort att HH var chef över sektion D. Som inbegrep Stockholms kuppförsvar. Som ingick i SB. Pågick det en kuppförsvarsövning mordkvällen kunde enbart han leda den.

https://www.expressen.se/nyheter/aklagarens-spar-elva-namngivna-fallskarmsjagare/

2017 begär Krister Petersson information från Säkerhetspolisen om två spår:

”Stay Behind (Barbrogruppen/Leongruppen) och AGAG (Aktionsgruppen Arla gryning eller enbart Arla gryning”, skriver Aftonbladet som tagit del av handlingen.

I båda fallen vill Pettersson ha information om medlemmarna, verksamhetsområden, lokaler, beväpning och ”kända aktiviteter den 28 februari 1986”.

I handlingen från 2017 frågar åklagaren Krister Petersson också: ”Pågick det någon militär kuppförsvarsövning och/eller antisabotageverksamhet/övning i Stockholm vid tidpunkten kring mordet på Olof Palme?”
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-14 kl. 11:20.
Citera
2020-06-14, 11:25
Medlem
PeoFallmos avatar
Vad gäller narkotikapoliser i området, så långt jag själv kom i grävandet, så vet vi om MEs grupp. Vi vet också om Ljunglins grupp vid Oxen. Via de PM om narkotikapolisen som finns i palme-ärendet är de hämtade ur det så kallade Bjur-ärendet. Där kan man via ett ärendenummer se att narkotikapolisen, KSN, har startat ett ärende 1985.
Bjuhr dömdes aldrig för narkotikabrott, men att samtliga handlingar som Palmegruppen fick angående narkotikaspaning av KSN är ur ett ärende som är namngiven efter Bjuhr, vilket säger en del.
Citera
2020-06-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jo, vi känner till ditt vurmande för Svarten. Där vi är ett antal som genom åren försökt tala om för dig att han är oskyldig. Och att PU inte jobbar med ditt avsnitt.

Jag har inte haft nåt "avsnitt". Jag mötte Svarten o han sa saker om mordet o eftersom jag inte är missbrukare el korkad så ringde jag palmegruppen o SEN kände jag igen breven veckan efter.

Du såg väl för fan i onsdags att inget stämde!
Citera
2020-06-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Det andades "jag vet var din brevlåda bor...och din katt".
Allvarligt, var PPTn ihopslängd sedan mötet med regeringen?

Det håller jag inte för helt osannolikt att den faktiskt var.

Palmegruppen hade förberedelsetid på nästan ett halvår efter det att det annonserades att en presskonferens skulle hållas. Och det som redovisades hade jag kunnat slängt ihop i 9:e klass efter att han snabbläst ”nationens fiende” av Lars Larson.

Antingen är Peterson en stor bluff som är helt oförmögen till att genomföra ett arbete eller så fick någonting honom att helt ändra inställning nära inpå pressträffen.
Citera
2020-06-14, 11:27
Medlem
Citat:
Det ät TP på bilden, lika som bär.
Tomas Pettersson?
Citera
2020-06-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Hur är det relevant?

Är ju skillnad om man varit med om ngt eller bara ser allt utifrån. Alla får givetvis skriva.
Citera
2020-06-14, 11:31
Medlem
Citat:
Staybehind hade en egen liten ståldörr som ingång från luntis till en liten lokal

Lokalen ja men CSG hade en livboj runt halsen.
Citera
2020-06-14, 11:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Detta scenario är en intressant hypotes. Finns det mer som stödjer den?
Två underhypoteser på det. Antingen att han förväntade sig (försökte) att möta makarna eller att han råkade möta dem.
Skulle nattbuss vara ett bättre (snabbare) sätt för SE att ta sig hem då när det begav sig, undrar ju jag då.
En person som vänder sig om och byter riktning kan dock väcka mer uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Såvitt jag vet finns inget som stödjer det. SE själv säger ju t ex inte att han ska ta nattbussen utan har istället brått till t-centralen. Iofs är det ju naturligt att han säger så för att förklara vart han är på väg när han snubblar in på mordplatsen, enligt egen utsago. Han kan ju inte gärna säga att han är på väg i andra riktningen. Vad har han då på mordplatsen att göra?

Det är en hypotes utefter utstämplingstid 23.19.

Beroende när under minuten 23.19.00-23.19.59 och hur fort man går, så passar en sådan rörelse, ut från Skandia-huset, till AFs kyrkogata och ner till Tunnelgatan i stort sett exakt vad man hinner mellan 23.19-23.21.30.
Citera
2020-06-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har inte haft nåt "avsnitt". Jag mötte Svarten o han sa saker om mordet o eftersom jag inte är missbrukare el korkad så ringde jag palmegruppen o SEN kände jag igen breven veckan efter.

Du såg väl för fan i onsdags att inget stämde!

Menar du att Svarten skrev breven?
Citera
2020-06-14, 11:33
Medlem
FurirRevaers avatar
Enligt en uppgift jag dessvärre inte hittar källan på just nu, så flyttades Staybehind in i Säpos krigsorganisation efter att Bergling avslöjats. Man visste eller befarade att han röjt dåvarande organisation för SB. Därför gjorde man om hela upplägget.
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Glöm inte bort att HH var chef över sektion D. Som inbegrep Stockholms kuppförsvar. Som ingick i SB. Pågick det en kuppförsvarsövning mordkvällen kunde enbart han leda den.

https://www.expressen.se/nyheter/aklagarens-spar-elva-namngivna-fallskarmsjagare/

2017 begär Krister Petersson information från Säkerhetspolisen om två spår:

”Stay Behind (Barbrogruppen/Leongruppen) och AGAG (Aktionsgruppen Arla gryning eller enbart Arla gryning”, skriver Aftonbladet som tagit del av handlingen.

I båda fallen vill Pettersson ha information om medlemmarna, verksamhetsområden, lokaler, beväpning och ”kända aktiviteter den 28 februari 1986”.

I handlingen från 2017 frågar åklagaren Krister Petersson också: ”Pågick det någon militär kuppförsvarsövning och/eller antisabotageverksamhet/övning i Stockholm vid tidpunkten kring mordet på Olof Palme?”
Citera
2020-06-14, 11:37
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Enligt en uppgift jag dessvärre inte hittar källan på just nu, så flyttades Staybehind in i Säpos krigsorganisation efter att Bergling avslöjats. Man visste eller befarade att han röjt dåvarande organisation för SB. Därför gjorde man om hela upplägget.
Har en svag aning om att jag läst något liknande. Tyvärr har jag inget att tillföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in