Citat:
Ursprungligen postat av
H24
Personligen tror jag inte överhuvudtaget på Andersson som gärningsman. Och det har ingenting att göra med uppslaget i sig. Jag ser det bara som allt för osannolikt att en ensam galning skulle komma springandes i det spindelnät av walkie/talkie-män, Stay Behind och poliser som var Sveavägen denna kväll. Det blir en orimlig kontext.
Men med det sagt håller jag med om att Andersson, rent kriminalmässigt, är ett väldigt starkt spår i sig. Och det är helt rimligt att det spanas i det, både inom utredningen och privat. Han påminner lite om Christian Brueckner, som just nu misstänks ha mördat Madeleine McCann. Det saknas någonting konkret, men det finns indiciekedja som är klockren. Man kan bara släppa honom i situationen och det stämmer.
En grej dock. Släpp att han skulle likna Christer Pettersson! Lisbet såg inte gärningsmannen (se länk i min signatur) samt de är med handen på hjärtat inte särskilt lika ändå. Inom Palmemordet har alla potentialen att likna alla om det stämmer med någons spår.
Släpp det här med WT-män, det finns inte ett enda konkret bevis för sådana.
Däremot CA-teorin bygger helt och hållet på konreta bevis.
- CA gillade inte Palme.
- CA hade en Magnum som han har gjort sig av med med en dubiös förklaring.
- CA vapen är det enda licensierade vapnet som inte provskjutits.
- CA's vapen har ej dykt upp trots att den kunde inbringa miljoner i hittelön.
- CA infann sig ej till provskjutningen.
- CA rörde sig ofta på Sveavägen.
- CA bodde en kvarts promenad från Grand.
- CA gjorde sig anonym efter mordet.
- CA mordhotade en granne.
- CA sparkade en hund.
- CA sköt sönder sin TV.
- CA förlorade pengar på ett regeringsbeslut dagen innan mordet.
- osv osv osv.
Det urstarka med CA-teorin är att den bygger på bevisbar fakta, endast.