2020-04-09, 23:51
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Det är rätt Facebook-sida, men där finns en privat "undergrupp" som heter Palme-rummet. Det är där man ska söka. Men jag lägger upp bilderna så finns de här i "rätt" tråd på Flashback. Återkommer...

Haha.

Möjligt jag blivit bannad därifrån 2016... skrev ett inlägg där jag antydde att Christer Petterson kunde vara GM, och då blev jag utesluten utan en kommentar.

Skrev till dåvarande admin och klagade och fick då till svar att denne skulle anmäla mig för hot och personkränkning, skrev då tillbaka att han kunde förvänta sig samma sak om han gjorde det...
Citera
2020-04-09, 23:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Här kommer de två bilderna på CA som barn, ca 13-14 år, som finns i olika Facebook-grupper.
https://imgur.com/a/2XLDJNc

Kan tyvärr inte se bilden/na, måste man vara inloggad?
Kan ni andre se bilderna?
Är det guds vilja att jag inte ska få se han
Citera
2020-04-09, 23:57
Medlem
Ok, baserat på den psykologiska profilen så lutar jag ju själv åt en GM typ CA -precis som många andra i tråden, men jag vet inte...

Det här spekulativa snacket om "kvinnosyn" och bilder av honom som barn... känns bara jävligt sunkigt och det bidrar inte ett skit i sakfrågan.
Citera
2020-04-10, 00:55
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Kan tyvärr inte se bilden/na, måste man vara inloggad?
Kan ni andre se bilderna?
Är det guds vilja att jag inte ska få se han

Haha... Sorry...såg nu att det blev helt fel. Så här ska det vara:
https://imgur.com/a/5o8t2uN
Citera
2020-04-10, 01:01
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Ok, baserat på den psykologiska profilen så lutar jag ju själv åt en GM typ CA -precis som många andra i tråden, men jag vet inte...

Det här spekulativa snacket om "kvinnosyn" och bilder av honom som barn... känns bara jävligt sunkigt och det bidrar inte ett skit i sakfrågan.

Ja, det blir mycket spekulationer. Det är inte ens säkert att det är rätt bilder och de bidrar inte till att lösa mordgåtan. På gränsen till sunkigt, ja, jag kan hålla med. Men det är ju samtidigt en av de största händelserna i modern tid i Sverige och skulle KP peka ut CA som skyldig så lär det ju grävas för att förstå vem han var osv...
Citera
2020-04-10, 02:08
Medlem
kato85s avatar
Enl. tidigare uppgift ska det ha stått i tidningen att Bröderna Mozart börjar kl 21:00 (9:00) detta verkar inte stämma om man tittar på denna film:

https://youtu.be/7yIj-jb1Na4?t=258
Citera
2020-04-10, 02:15
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Haha... Sorry...såg nu att det blev helt fel. Så här ska det vara:
https://imgur.com/a/5o8t2uN

Tack. Verkar vara han ja, samma typ av ansiktsdrag.
Man kan undra om han hade ngn. diagnos eller hade en svår uppväxt, han verkar inte direkt ha varit en glad gosse.
Vi får se vad KP kommer med...

Fick förresten mitt eget exemplar av den nytryckta versionen av "Palmes morder?" för ett par dagar sen.
Boktryckeriet i Danmark skyllde förseningen på Coronakrisen och stängningen av landsgränsen, men informerade då att det endast gällde passagerartrafik, så några dagar senare kom ett UPS-bud med ett paket...
Citera
2020-04-10, 08:52
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Haha.

Möjligt jag blivit bannad därifrån 2016... skrev ett inlägg där jag antydde att Christer Petterson kunde vara GM, och då blev jag utesluten utan en kommentar.

Skrev till dåvarande admin och klagade och fick då till svar att denne skulle anmäla mig för hot och personkränkning, skrev då tillbaka att han kunde förvänta sig samma sak om han gjorde det...

Jag har gått med i gruppen och gått ur i omgångar, märkliga inlägg och väldigt mycket klubb för inbördes beundran.

Men jag sk nog ta och gå med igen för att se vad som finns om christer a
Citera
2020-04-10, 09:18
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Enl. tidigare uppgift ska det ha stått i tidningen att Bröderna Mozart börjar kl 21:00 (9:00) detta verkar inte stämma om man tittar på denna film:

https://youtu.be/7yIj-jb1Na4?t=258

Enligt "vilken tidigare uppgift"?
Det är en märklig(enligt mig felaktig) uppgift i.s.f.
Samtliga tidningar jag tittat i har 9.15 som starttid för filmen. (Man skrev 12h-format för att spara utrymme på den tiden.)

Här från DN 1986-02-28
https://pasteboard.co/J37UJ4w.png
Citera
2020-04-10, 12:42
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Enligt "vilken tidigare uppgift"?
Det är en märklig(enligt mig felaktig) uppgift i.s.f.
Samtliga tidningar jag tittat i har 9.15 som starttid för filmen. (Man skrev 12h-format för att spara utrymme på den tiden.)

Här från DN 1986-02-28
https://pasteboard.co/J37UJ4w.png

Tack för länken, då är jag överbevisad.
Tycker det är lite märkligt bara med tanke på att paret Palme ankom bion så tidigt.
Var det för att de tog fel på när filmen startade, eller för att de skulle språka med Mårten & hinna köpa biljetter och godis?
Citera
2020-04-10, 16:10
Medlem
Hej!

Bra tråd! Så bra att jag loggar in för att skriva. Nu när man sitter isolerad pga hur världen ser ut.

Men vill egentligen bara flika in med mina spontana tankar. Jag Tror absolut att CA är gärningsmannen.

Dels utifrån artikeln om GW som överger sin teori om en organisation och nu är säker på att det antingen är Skandiamannen eller CA. Och Skandiamannen säger han själv "känns för vek"... Så där avfärdar han ju på ett sätt Skandiamannen och kvar är ju endast vår käre Christer. En spontan tanke till GWs ändrade inställning är säkert efter att han samtalat med Krister Peterson och denna gett intressanta uppgifter dom emellan.

Men största anledningen till att jag tror att det är CA är vapnet och främst kulorna. Att han ägde samma typ av usa-tillverkade och annorlunda skott som användes vid mordet ... Det känns som det är lite förmycket slump för att vara just en slump. Mer ett samband.

Som sagt. Mina spontana tankar. Tack trådstartaren och alla andra för era infall och teorier. Intressant att följa!
Citera
2020-04-11, 02:34
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkenn
Hej!

Bra tråd! Så bra att jag loggar in för att skriva. Nu när man sitter isolerad pga hur världen ser ut.

Men vill egentligen bara flika in med mina spontana tankar. Jag Tror absolut att CA är gärningsmannen.

Dels utifrån artikeln om GW som överger sin teori om en organisation och nu är säker på att det antingen är Skandiamannen eller CA. Och Skandiamannen säger han själv "känns för vek"... Så där avfärdar han ju på ett sätt Skandiamannen och kvar är ju endast vår käre Christer. En spontan tanke till GWs ändrade inställning är säkert efter att han samtalat med Krister Peterson och denna gett intressanta uppgifter dom emellan.

Men största anledningen till att jag tror att det är CA är vapnet och främst kulorna. Att han ägde samma typ av usa-tillverkade och annorlunda skott som användes vid mordet ... Det känns som det är lite förmycket slump för att vara just en slump. Mer ett samband.

Som sagt. Mina spontana tankar. Tack trådstartaren och alla andra för era infall och teorier. Intressant att följa!

Håller med dig till 100%. Läste först Granskningskommitionens rapport (nästan hela, tog en stund) och fastnade direkt där de avhandlade CA. Mycket olyckligt och anmärkningsvärt hur polisen kunde klanta till det där.

Hajade också till när jag läste artikeln där GW trodde att det var antingen Skandiamannen eller CA som var skyldig men samtidigt flera gånger i olika sammanhang sagt att Skandiamannen känts fel både som typ av person och att han inte fick ihop förloppet rent tidsmässigt. Kvar står alltså CA som GWs favorit om man läser honom mellan raderna. Tror också att han fått lite inside information från KP om vad som är på gång. Skulle inte förvåna mig om de två är rätt bra polare. GW tycks iaf bara ha gott att säga om KP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in