2020-06-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Trams. De där "hinkarna" brukar ha lock. Och handen på hjärtat. Det krävs inte så mycket mod att sätta upp lappar av modellen "Din morsa jobbar inte här". Men lappar på en arbetsplats blir jävligt otrevligt, paternalistiskt. Vettigare är väl att man går igenom om vilka ordningsregler som ska gälla om såväl disken i personalköket som tampongkastning. Istället för att likt en nordkoreansk gränsvakt ränna in på dass efter kollegorna för att kontrollera dem till vad som verkar en egenpåhittad regel (om så är fallet).

Män menstruerar inte, det fanns kanske ingen anledning för chefen att lämna ut namnet på kvinnan varför han anonymiserade det i förhöret? Det han skulle berätta om var BO.

När den pilske kanin-hövdingen och blodsex-kungen SD spände på LW på sin arbetsplats så blodet stod som en fonten i taket, det tycker jag är betydligt värre än ... Ching Chong Tam-pong.

Varför skriver du Citat: "likt en Nordkoreansk gränsvakt" slut citat / Brukar sådana ränna in på dass för att kontrollera sina kollegor ?

Jag tror du har fått tamponger på loftet ?

Det är mycket mycket troligt att SD och HD mördade LW i samförstånd, ta dig en allvarlig fundering på det så kanske du glömmer bort tamponghistorien ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-12, 23:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Konflikter - ja, kanske för att LW satte ner foten när nåt var fel.

Jag tror de flesta av oss (iaf jag) nån gång tänkt att ”ooops! tur att jag hade ljudet av på telefonen” när man kanske kommit med nån eftersläng.

Det som annars slog mej som intressant med detta inlägg är det fetade ordet. Jag tolkar det som att du menar att det är ok för andra att vara elaka, men inte för en pastor. Jaja...

Nej, vi kommer inte att komma fram till konsensus, förutom att inte heller jag gillar mobbing.

Men du kan ändå få svara på: är denna tamponghistoria av vikt när det gäller att FÅ EN MÖRDARE FÄLLD?

Det finns annars - i Bibeln rentav! - ett uttryck som lyder:
Att sila mygg och svälja kameler.

Det jag tror att detta handlar om är att ånyo rikta fokus från att LW är mördad och hennes GM är ansvarig för det, och det oavsett om LW så skickade tusen bilder på tamponger!

LW satte foten på gaspedalen när hon hade barnen i bilen och tittade på telefonen.

Seriöst, om LWs chef hade ansett att LWs konflikter var sunda skulle han knappast uttryckt det som han gjorde. Chefen tillfrågades kanske specifikt för att de förväntas ha koll på dylikt mer så än kollegor, de är ju oftare i position att lämna referenser, besluta om disciplinåtgärder etc. Man kan framhäva en persons positiva egenskaper men bör inte skyla över problem heller.

LW kanske satte ned foten när hon tyckte något var fel men det kanske var så att hon var ensam om att tycka något var fel? Likt hur hon försökte tvinga fram samtal med SD i bilhistorien, när hon försökte kräva att HD inte skulle bosätta sig i närheten, när hon "intervjuade" MH när hon fick klart för sig att UW hade en seriös relation med henne...
Citera
2020-06-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vissst kan det vara så att de förtjänade varandra men ingen av dem förtjänade att bli mördad av den andra.

Det har jag inte sagt heller. Och jag är heller inte av den bevisning som presenterats övertygad om att det var SD. LW verkar ha haft kapacitet och ibland kanske också ambition att kränka och såra (inte helt ovanligt bland borderlinestörning). Hon kanske bara fick en chans att göra det mot någon som inte ser mening med att berätta det?

Jag skulle kunna tro att LW hade någon sådan störning som måhända inte var speciellt märkbar så länge hon hade en stabil tillvaro, hyfsat tryggt med de människor hon hade kring sig och andra vardagliga ting som man inser värdet av först när det inte fungerar. Ensamstående mamma är väl inte bara tufft ekonomiskt med att välja bort en del saker utan barn som närmar sig tonåren blir väl mer krävande etc. Och på det en längtan efter att bli en vanlig familj, om nu det stämde, som bara blir trassel. Och hon verkar vilse i förmåga att göra något vettigt av det hon tycker stör henne.

Men jag vet inte i vilken utsträckning en lindrig störning av något slag kan förvärras av exempelvis stress, sömnbrist och dylikt. Åtskilliga psykiska tillstånd som depression, panikångest och liknande kan det. Jag tror även ADHD och liknande kan försämras av liknande orsaker
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-13 kl. 00:17.
Citera
2020-06-13, 00:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD var den som verkligen inte❗hade ett friskt beteende, manipulatören SD skaffade sig en kvinna som vederbörande sedan ingick äktenskapet med, SD skaffade sig till och med två döttrar och trots detta blev SD aldrig nöjd utan gick bakom ryggen på HD inkluderat döttrarna, ljög och manipulerade under hela 6 års tid, så fungerar en pilsk kanin-hövding.

HD's Fader SOA kan inte vara frisk den heller.

Citat: "Ja du SOA, vad anser du om den 6 år långa otroheten som SD haft med en annan kvinna" ?

SOA: - "Ja, alla kan ju göra ett misstag"

Jag tror att SD har haft flera sexuella kontakter även med andra kvinnor vid sidan av LW.

Mvh/ @JokerMannen
SD har enträget försökt med grannkvinnor och barnens kamraters kompisar men ingen har varit intresserad.
Det är svårt att se något attraktivt hos honom.
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av vad vi vet så verkar LW onekligen varit en flitigare bunny än kaninhövdingen himself.

Är det konstigt om LW som ensamstående har ett aktivt sexliv?
SD är gift och skulle kunna ha haft sex med sin fru, om det inte var så att hon inte var intresserad.
Ursäkten att hon hade underlivsproblem är lite konstig eftersom hon har påstått att hon hade sex med sillen om jag inte tar fel.
Det verkar bara vara när hon är med sin (ex)man som hon har (får) underlivsproblem.
Citera
2020-06-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD har enträget försökt med grannkvinnor och barnens kamraters kompisar men ingen har varit intresserad.
Det är svårt att se något attraktivt hos honom.

Är det konstigt om LW som ensamstående har ett aktivt sexliv?
SD är gift och skulle kunna ha haft sex med sin fru, om det inte var så att hon inte var intresserad.
Ursäkten att hon hade underlivsproblem är lite konstig eftersom hon har påstått att hon hade sex med sillen om jag inte tar fel.
Det verkar bara vara när hon är med sin (ex)man som hon har (får) underlivsproblem.

Håller med om att SD inte är attraktiv men LW tyckte ju han var kul.

Nej det är inte konstigt att hon hade ett sexliv men hon verkar ändå haft fler partners än SD som verkar pekas ut som någon med onormal sexdrift.

Men SD kanske hade sex med sin fru, han kan ha ljugit åt LW. Svartsjukan mot HD ger ju sig markant till känna fastän hon var på väg till JH.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-13 kl. 00:25.
Citera
2020-06-13, 00:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men du har inga direkta bemötanden på det jag skrev, att LW var på väg till Norge och SD och HD till USA. Du pratar om en helt annan tidsperiod. Nu hade LW sagt att hon går vidare i sitt liv. Ska du ha något tolkningsföreträde på att LW trots allt inte gett upp SD? Du har inte ett enda hållbart motiv för det. Men du kommer säkert med ett svar och som jag definivt kommer att bemöta.

Hon hade fortfarande sex med honom och
bakade hjärtformad kladdkaka till dem. Det
tolkar inte jag som att hon gått vidare.

SD och HD skulle till USA. LW var svartsjuk.
SD ville inte ha henne även fast HD begärt
skilsmässa. Han ville bara ha tillbaka HD.
För att visa SD att hon kunde få vem hon ville
så postade hon en massa foton av sig själv
tillsammans med en massa olika män. Det
hjälpte inte. SD ville fortfarande inte ha henne.
HD var hans madonna. Och LW var hans h**a.
LW vägrade acceptera det. Hon kunde inte
förstå att det kunde finnas någon man som
inte ville ha henne. Hon kunde inte förstå hur
någon kunde välja HD framför henne. Så
narcissistisk och självupptagen var hon
tydligen
Ja, LW skulle till Norge men det var ju bara för
att försöka göra SD svartsjuk. Hon skrev ju att
de kunde skicka foton till varandra när hon låg i
tältet med Beholder och SD var ute själv på
kvällarna för att "tråkhanna" bara ville vara på
hotellet.
Citera
2020-06-13, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon hade fortfarande sex med honom och
bakade hjärtformad kladdkaka till dem. Det
tolkar inte jag som att hon gått vidare.

SD och HD skulle till USA. LW var svartsjuk.
SD ville inte ha henne även fast HD begärt
skilsmässa. Han ville bara ha tillbaka HD.
För att visa SD att hon kunde få vem hon ville
så postade hon en massa foton av sig själv
tillsammans med en massa olika män. Det
hjälpte inte. SD ville fortfarande inte ha henne.
HD var hans madonna. Och LW var hans h**a.
LW vägrade acceptera det. Hon kunde inte
förstå att det kunde finnas någon man som
inte ville ha henne. Hon kunde inte förstå hur
någon kunde välja HD framför henne. Så
narcissistisk och självupptagen var hon
tydligen
Ja, LW skulle till Norge men det var ju bara för
att försöka göra SD svartsjuk. Hon skrev ju att
de kunde skicka foton till varandra när hon låg i
tältet med Beholder och SD var ute själv på
kvällarna för att "tråkhanna" bara ville vara på
hotellet.

Kladdkaka, spermafläckar på trosor, tamponger med mera. Om jag ber dig riktigt vänligt skulle du då kunna tänka dig att förklara för mig vart du vill komma med detta, du har ju upprepat detta till den ledes väg.

JG fotograferade sina egna fekalier och därefter transmitterade bilden till sin dödspolare SD och SD själv, gjorde precis lika dant, lika barn leka bäst. Jag tycker faktiskt att det slår ut både kladdkakan, spermafläckarna på LW's trosor samt tamponghistorien.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-13, 01:59
Medlem
Squamas avatar
Citat:
En alldeles utmärkt uppgift att ta reda på om man skulle vara nyfiken i juridiken.

Precis. En av de quickaste informationskällorna borde ju vara flashback ergo frågan här.

Ska dock ta tillfället i akt att be om ursäkt till dig Anetor. Jag konstaterade att du besitter en begränsad kapacitet när det kommer till formulering av skriven svenska. Samma sak gällande din ordförståelse. Över båda dessa fakta insinueras dessutom ett mer generellt spörsmål kring intellektuell höjd. Kombinerat med din illa dolda polemiska ekvilibrism går det att sätta upp rimliga slutsatser som jag tidigare borde ha tagit hänsyn till. Det är illa att sparka på någon som ligger även om det sker på nätforum.
Citera
2020-06-13, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det tror jag inte. SD har redan blivit friad i en instans. Varför skulle någon lägga korten på bordet nu? Snarare motiverar väl friandet att man kniper munnen ännu mer eftersom chansen att han då även frias i HR är stor.

Jag tror dock inte JG vet något av vikt om mordet ändå. SD är för lömsk för att inviga andra parter i vad han eventuellt gjort. Risken att han åker dit skulle öka då. Man ska vara helt ensam om att begå mord och vetskapen om det efteråt.

JG borde väl lägga korten på bordet så rättvisan får ha sin gång (och för sitt samvete). Vad skulle JG tjäna på att SD frias i HR?

JG ringer polisen upprörd efter LW:s försvinnande och ber dessa att leta hemma hos HD, vad har han för anledning till detta? Något gnager tydligen i hans huvud som får honom att misstänka att HD kan vara inblandad i, som det var vid tiden, ett försvinnande. Misstänkte han att LW kunde ligga i HD:s lägenhet när SD/HD satt på flyget till eller från USA?

JG, suddar mitt i ett polisförhör!

JG, skriver i ett sms till SD att han mörkat i förhör (inte berättat om SD:s hot mot familjen)!

JG, beter sig som en tok vid rättegången!

JG, smyger omkring i SD:s hus med pannlampa strax efter mordet.

JG, har han en kärleksaffär med SD och därför väljer att kasta misstankar mot HD?

Eftersom jag läser om tråden ser jag att du försvarar JG med näbbar och klor från trådstart.
Varför, när du säger att du inte känner honom? Tycker du att JG har ett uppförande som är OK när det handlar om ett försvinnande/mord?

Till sist... vad är det vi andra trådskrivare missat i FUP som du ser? Varför vill du inte hjälpa oss att komma framåt om det är något du kommit på?
Citera
2020-06-13, 08:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JG borde väl lägga korten på bordet så rättvisan får ha sin gång (och för sitt samvete). Vad skulle JG tjäna på att SD frias i HR?

JG ringer polisen upprörd efter LW:s försvinnande och ber dessa att leta hemma hos HD, vad har han för anledning till detta? Något gnager tydligen i hans huvud som får honom att misstänka att HD kan vara inblandad i, som det var vid tiden, ett försvinnande. Misstänkte han att LW kunde ligga i HD:s lägenhet när SD/HD satt på flyget till eller från USA?

JG, suddar mitt i ett polisförhör!

JG, skriver i ett sms till SD att han mörkat i förhör (inte berättat om SD:s hot mot familjen)!

JG, beter sig som en tok vid rättegången!

JG, smyger omkring i SD:s hus med pannlampa strax efter mordet.

JG, har han en kärleksaffär med SD och därför väljer att kasta misstankar mot HD?

Eftersom jag läser om tråden ser jag att du försvarar JG med näbbar och klor från trådstart.
Varför, när du säger att du inte känner honom? Tycker du att JG har ett uppförande som är OK när det handlar om ett försvinnande/mord?

Till sist... vad är det vi andra trådskrivare missat i FUP som du ser? Varför vill du inte hjälpa oss att komma framåt om det är något du kommit på?

Då har du säkert redan läst förklarungen till varför jag försvarade honom. JG har sedan start dömts och misstänkts för sin lojalitet mot SD. För att han inte sagt upp kontakten med SD så snart han häktades första gången. JG har fått utstå mycket skit i tråden från start och det minns du säkert.

Jag har försökt förklara att det handlar om kulturakillnader. JG är den typiske lojale amerikanen som ställer upp för nära och kära. Ni insunierade bl a att JG måste vara skyldig tiil mordet också bara för att han fortsätter umgås med SD, hämtar de med bil från flygplatsen, lånar ut sin torp etc. För mig är det ett tecken på någon som tar hand om vänner i nöd som vi är uppfostrade att göra. Inte ett tecken på att han vet att SD är mördare och försöker skydda honom som en del vill få det till.

Nu dillar tråden om att JG har kunskap om mordet bara för att han raderar sms. Jag tror knappast der var sådant innehåll som skulle gjort att SD fällts i TR. Kanske bara konversationer med SD om hur trött han är på Lenas hot och trakasserier? Då är det förståeligt att JG inte vill polisen ska se det om han tror SD är oskyldig. Han verkar ju själv ha misstänkt HD med tanke på alla trakasserier och mobbing hon fick utstå från BO.
Citera
2020-06-13, 09:09
Medlem
Citat:
Det hjälper dig inte för att få SD "mer oskyldig". Du griper efter halmstrån som är helt ovidkommande i en rättegång om SD är skyldig eller inte till mordet. Jag tror att tom SD håller med om det.

Skulle tro att SD sitter och fnissar åt en del inlägg. Svårt att veta om han är tacksam över att skuggan inte faller på honom utan på BO eller om han tänker "nyttiga idioter". Möjligt att jag är ensam om att tro att hans samvete gnager?
Citera
2020-06-13, 09:21
Medlem
Citat:
Helt ovidkommande för att söka efter.mördaren.

De allra flesta i tråden anser väl dessutom, liksom polisen, att mördaren är funnen. Man väntar bara på nästa drag, och nästa. Det här kan bli en följetong som inte tar slut förrän GM får sitt straff.
I dagsläget är det ointressant om BO hade vita eller rosa underkläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in