2020-06-12, 21:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men du har inga direkta bemötanden på det jag skrev, att LW var på väg till Norge och SD och HD till USA. Du pratar om en helt annan tidsperiod. Nu hade LW sagt att hon går vidare i sitt liv.Ska du ha något tolkningsföreträde på att LW trots allt inte gett upp SD? Du har inte ett enda hållbart motiv för det. Men du kommer säkert med ett svar och som jag definivt kommer att bemöta.

LW hade väl bakat en hjärtformad kladdkaka som hon ville bjuda SD på sista dagen hon levde? LW kanske bara vänslades med JH som hon skulle till Norge med i syfte att försöka hålla hemligt förhållandet med SD?

SD försökte kanske undvika inbjudan i farhåga att det skulle bli som vid bilincidenten, fikat var en förevändning för något tjafs?

Vad LW sade och vad hon sedan gjorde var ju tyvärr ofta olika saker.
Lek med tanken att någon fnurra uppkommit mellan SD och HD och SD frågat LW om hon hade lust att följa med till USA istället. Mitt tips är att LW utan tvekan skulle bränt JH och Norgeresan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-12 kl. 21:20.
Citera
2020-06-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
UW ville inte vara ett bollplank till alla berättelser om olika män som han fick höra, det kan man verkligen förstå, han var nog den klokaste av båda två, som insåg vilken sjuk person LW var.

Den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD var den som verkligen inte❗hade ett friskt beteende, manipulatören SD skaffade sig en kvinna som vederbörande sedan ingick äktenskapet med, SD skaffade sig till och med två döttrar och trots detta blev SD aldrig nöjd utan gick bakom ryggen på HD inkluderat döttrarna, ljög och manipulerade under hela 6 års tid, så fungerar en pilsk kanin-hövding.

HD's Fader SOA kan inte vara frisk den heller.

Citat: "Ja du SOA, vad anser du om den 6 år långa otroheten som SD haft med en annan kvinna" ?

SOA: - "Ja, alla kan ju göra ett misstag"

Jag tror att SD har haft flera sexuella kontakter även med andra kvinnor vid sidan av LW.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-06-12 kl. 21:28.
Citera
2020-06-12, 21:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
JG fotograferade sina egna fekalier och därefter transmitterade vederbörande bilden till sin dödspolare den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD, lika barn leka bäst, med eller utan präst. SD har gjort precis lika dant till JG.

Frågan följer, Anser du verkligen att två vuxna människor [SD och JG] som beter sig på ett sådant sätt är normala människor ?

LW's tamponghistoria är något som du tycks ha missförstått rejält i det här fallet.

SD är nog en av de skickligaste manipulatörer som sett dagens ljus.

Mvh/ @JokerMannen

Kan det vara LW:s s´chef som missförstått allt? Tacksam för en relevant förklaring

*Själasörjarens * trevliga beteende.

En fd chef till LW uttalar sig i ett förhör. R*oland R*osenqvist.

Aktb 146 s 254+255, 2018-08-22.

Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla käften, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fickjobba med henne en hel del för att hon skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team. Det skapades en hel del konflikter med personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra. Det kom fram till mig då jag är var föreståndare, ex. då en kvinna gick på toaletten och slängde sin tampong i en hink bredvid toaletten, vilket man ska göra och då gick Lena och tog kort på tampongen och skickade till andra kollegor i arbetsgruppen. Jag samtalade med dem om detta men Lena och den kvinnan blev aldrig vänner liksom. När jag tog upp det med Lena så sade hon: ja men det var ju dumt. En annan händelse var när Lena ringde köksan och trodde att hon hade lagt på luren då hon pratat klart men då hörde köksan hur Lena talade illa om henne till en annan kollega.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-12 kl. 21:32.
Citera
2020-06-12, 21:36
Medlem
Citat:

Då en kvinna gick på toaletten och slängde sin tampong i en hink bredvid toaletten, vilket man ska göra och då gick Lena och tog kort på tampongen och skickade till andra kollegor i arbetsgruppen.[/b][/b]

Om du nu tänker efter riktigt noga beträffande LW's beteende i just detta fallet så skall du också kunna förstå varför LW gjorde som hon då gjorda.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-12, 21:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och har hon varit tillräckligt ihärdig i sin jävlighet mot den som dödat henne kan det ses som förmildrande och peta ned straffvärdet.

Ja om mördaren hade erkänt och berättat om motivet kanske. Men nu behöver hen bara hålla tyst så länge bevisningen består av indicier.

Det finns många alternativa GM just med tanke Lenas personlighet. Det har TR varit tydlig med i domen också att alternativa GM inte är uteslutna.
Citera
2020-06-12, 21:41
Medlem
Citat:
Om du nu tänker efter riktigt noga beträffande LW's beteende i just detta fallet så skall du också kunna förstå varför LW gjorde som hon då gjorda.

Mvh/ @JokerMannen

??? Du tror att avsikten var att hon ville uppmärksamma kollegorna på att "Så här ska man göra!"? Eller vad? Vi är ju vuxna av båda kön som inte begriper något vettigt med det alls, att förpesta arbetsron med att snoka efter varann på dass.
Citera
2020-06-12, 21:43
Medlem
Citat:
Den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD var den som verkligen inte❗hade ett friskt beteende, manipulatören SD skaffade sig en kvinna som vederbörande sedan ingick äktenskapet med, SD skaffade sig till och med två döttrar och trots detta blev SD aldrig nöjd utan gick bakom ryggen på HD inkluderat döttrarna, ljög och manipulerade under hela 6 års tid, så fungerar en pilsk kanin-hövding.

HD's Fader SOA kan inte vara frisk den heller.

Citat: "Ja du SOA, vad anser du om den 6 år långa otroheten som SD haft med en annan kvinna" ?

SOA: - "Ja, alla kan ju göra ett misstag"

Jag tror att SD har haft flera sexuella kontakter även med andra kvinnor vid sidan av LW.

Mvh/ @JokerMannen

Av vad vi vet så verkar LW onekligen varit en flitigare bunny än kaninhövdingen himself.
Citera
2020-06-12, 21:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
??? Du tror att avsikten var att hon ville uppmärksamma kollegorna på att "Så här ska man göra!"? Eller vad? Vi är ju vuxna av båda kön som inte begriper något vettigt med det alls, att förpesta arbetsron med att snoka efter varann på dass.

Kanske man ska kalla det för dass-humor som JG och SD hade sinsemellan med toalettbilderna ?
Citera
2020-06-12, 21:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Av vad vi vet så verkar LW onekligen varit en flitigare bunny än kaninhövdingen himself.

Hon var knappast ärlig med sina avsikter alla gånger heller. Männen förleddes tro att det handlade om mer än bara kortsiktiga romanser. Ytterligare ett beteende som skapar motiv till mord.
Citera
2020-06-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja om mördaren hade erkänt och berättat om motivet kanske. Men nu behöver hen bara hålla tyst så länge bevisningen består av indicier.

Det finns många alternativa GM just med tanke Lenas personlighet. Det har TR varit tydlig med i domen också att alternativa GM inte är uteslutna.

Alternativa Gärningspersoner (Mållgor) det var Bj*rn L*ndén det❗och TR. Så småningom får vi se om HR också är lika intresserade av Mållganísten SD's Mållgor?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-12, 21:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Alternativa Gärningspersoner (Mållgor) det var Bj*rn L*ndén det❗och TR. ... Så småningom får vi se om HR också är lika intresserade av Mållganísten SD's Mållgor?

Mvh/ @JokerMannen

Nej de alternativa GM som TR syftade på var inte SD:s okända män i skogen. TR tog inte ens hans historia i beaktande då åklagarens material inte räckte för fällande dom. Varför ska TR ens då titta på försvarets material?
Citera
2020-06-12, 22:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Några tankar:
”En kvinna” - det verkar som om LW kanske inte visste ”vilken kvinna” som slängt tampongen där, alltså tolkar jag det som ett opersonligt ”påhopp” från LWs sida.

”En kvinna” kanske borde ha lindat in tampongen i lite papper? Eller?
Jag för min del skulle inte bli överförtjust över att det att ligger en blodig tampong i ”en hink” på toa på mitt jobb, men det är jag det. Det kan så klart vara så att jag är yrkesskadad, men så tänker i alla fall jag.

Om den fotade tampongen däremot var inslagen i papper så menar jag också att ”påhoppet” därigenom blir mycket mindre personligt.

Jag har ingenstans i FUP läst något om denna tampongaffär - förutom i förhör med R**and. Så vitt jag minns har ingen av LWs jobbarkompisar tagit upp det, så en SÅ stor affär kan det väl inte ha varit, men jag minns så klart inte allt och kan ha helt fel.

För mej verkar det mest som om LW gjort nåt många kanske ville göra men var för fega för, nämligen ta tag i snusket.
Typ vara den obekväma som sätter upp lapparna i tvättstugan: städa efter dej!

Om detta grävande i just den hinken leder fram till GM är för mej oklart.

Jag förväntar mej x antal repliker på detta inlägg, men de kommer med stor sannolikhet att komma från några som jag slutat bemöta en och en.

Så: smutskastare av ett mordoffer göre sig icke besvär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in