2020-06-12, 22:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Några tankar:
”En kvinna” - det verkar som om LW kanske inte visste ”vilken kvinna” som slängt tampongen där, alltså tolkar jag det som ett opersonligt ”påhopp” från LWs sida.

”En kvinna” kanske borde ha lindat in tampongen i lite papper? Eller?
Jag för min del skulle inte bli överförtjust över att det att ligger en blodig tampong i ”en hink” på toa på mitt jobb, men det är jag det. Det kan så klart vara så att jag är yrkesskadad, men så tänker i alla fall jag.

Om den fotade tampongen däremot var inslagen i papper så menar jag också att ”påhoppet” därigenom blir mycket mindre personligt.

Jag har ingenstans i FUP läst något om denna tampongaffär - förutom i förhör med R**and. Så vitt jag minns har ingen av LWs jobbarkompisar tagit upp det, så en SÅ stor affär kan det väl inte ha varit, men jag minns så klart inte allt och kan ha helt fel.

För mej verkar det mest som om LW gjort nåt många kanske ville göra men var för fega för, nämligen ta tag i snusket.
Typ vara den obekväma som sätter upp lapparna i tvättstugan: städa efter dej!

Om detta grävande i just den hinken leder fram till GM är för mej oklart.

Jag förväntar mej x antal repliker på detta inlägg, men de kommer med stor sannolikhet att komma från några som jag slutat bemöta en och en.

Så: smutskastare av ett mordoffer göre sig icke besvär!

Om ändamålet är att slänga sanitetsprodukter har hinken säkert lock. Det har alla på min arbetsplats så förstår inte varför Lena skulle se det som en stor grej OM tampongen inte är inslagen.

Hur försvarar du att hennes chef säger att Lena är den personal som haft mest konflikter på arbetsplatsen? Det är alltså inte bara tamponghistorian.

Hur försvarar du förresten att Lena pratade illa om köksan med en annan kollega? Passande beteende av en pastor att vara så elak mot sina medmänniskor?

Jag vet inte vilket som är värst. "Smutskastarna" som du kallar det eller "glorifierarna" som försvarar de mest kränkande och mobbande beteenden. Spelar ingen roll om det är från mordoffer. Sådant beteende är inte okej och ska aldrig försvaras!
Citera
2020-06-12, 22:19
Medlem
Citat:
Några tankar:
”En kvinna” - det verkar som om LW kanske inte visste ”vilken kvinna” som slängt tampongen där, alltså tolkar jag det som ett opersonligt ”påhopp” från LWs sida.

Jag för min del skulle inte bli överförtjust över att det att ligger en blodig tampong i ”en hink” på toa på mitt jobb, men det är jag det. Det kan så klart vara så att jag är yrkesskadad, men så tänker i alla fall jag.

Om den fotade tampongen däremot var inslagen i papper så menar jag också att ”påhoppet” därigenom blir mycket mindre personligt.

Jag har ingenstans i FUP läst något om denna tampongaffär - förutom i förhör med R**and. Så vitt jag minns har ingen av LWs jobbarkompisar tagit upp det, så en SÅ stor affär kan det väl inte ha varit, men jag minns så klart inte allt och kan ha helt fel.

För mej verkar det mest som om LW gjort nåt många kanske ville göra men var för fega för, nämligen ta tag i snusket.

Jag förväntar mej x antal repliker på detta inlägg, men de kommer med stor sannolikhet att komma från några som jag slutat bemöta en och en.

Händelsen är naturligtvis helt ovidkommande när det gäller brottsmålet mot SD. Men för vissa är deras enda hopp att smutskasta LW och hoppas på att detta hjälper till att få vissa att tro att det är LW som har sig själv att skylla att hon blev mördad. Ett helt orimligt resonemang. En mordrättegång handlar om att finna den skyldige till mordet.. Inte om tamponger.
Citera
2020-06-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om ändamålet är att slänga sanitetsprodukter har hinken säkert lock. Det har alla på min arbetsplats så förstår inte varför Lena skulle se det som en stor grej OM tampongen inte är inslagen.

Hur försvarar du att hennes chef säger att Lena är den personal som haft mest konflikter på arbetsplatsen? Det är alltså inte bara tamponghistorian.

Hur försvarar du förresten att Lena pratade illa om köksan med en annan kollega? Passande beteende av en pastor att vara så elak mot sina medmänniskor?

Jag vet inte vilket som är värst. "Smutskastarna" som du kallar det eller "glorifierarna" som försvarar de mest kränkande och mobbande beteenden. Spelar ingen roll om det är från mordoffer. Sådant beteende är inte okej och ska aldrig försvaras!

Helt ovidkommande för att söka efter.mördaren.
Citera
2020-06-12, 22:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Händelsen är naturligtvis helt ovidkommande när det gäller brottsmålet mot SD. Men för vissa är deras enda hopp att smutskasta LW och hoppas på att detta hjälper till att få vissa att tro att det är LW som har sig själv att skylla att hon blev mördad. Ett helt orimligt resonemang. En mordrättegång handlar om att finna den skyldige till mordet.. Inte om tamponger.

Det är du som anser händelsen som ovidkommande men se det gör inte rättsväsendet. Förhöret med chefen finns med i FUP för det är en viktig del i att kartlägga Lenas personlighet och det är där motivet till mordet ligger. Det var trots allt ett personligt mord med tanke på de 17 slagen eller hur? Det var någon som hatade henne av en anledning. Det innebär inte att hon förtjänade att bli mördad. Det är din fula tolkning.
Citera
2020-06-12, 22:26
Medlem
Citat:

Hur fáan❗kan ni hålla på med att hänga upp er på en tamponghistoria när allt handlar om ett brutalt och hänsynslöst mord på en tidigare 45 årig trebarns-moder [LW] och en mördare springer lös, kan du förklara det för mig ?

Det är mycket mycket troligt att SD och HD mördade LW i samförstånd.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Kan det vara LW:s s´chef som missförstått allt? Tacksam för en relevant förklaring

Ursprungligen postat av Smhf
*Själasörjarens * trevliga beteende.

En fd chef till LW uttalar sig i ett förhör. R*oland R*osenqvist.

Aktb 146 s 254+255, 2018-08-22.

Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla käften, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fickjobba med henne en hel del för att hon skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team. Det skapades en hel del konflikter med personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra. Det kom fram till mig då jag är var föreståndare, ex. då en kvinna gick på toaletten och slängde sin tampong i en hink bredvid toaletten, vilket man ska göra och då gick Lena och tog kort på tampongen och skickade till andra kollegor i arbetsgruppen. Jag samtalade med dem om detta men Lena och den kvinnan blev aldrig vänner liksom. När jag tog upp det med Lena så sade hon: ja men det var ju dumt. En annan händelse var när Lena ringde köksan och trodde att hon hade lagt på luren då hon pratat klart men då hörde köksan hur Lena talade illa om henne till en annan kollega.

Det hjälper dig inte för att få SD "mer oskyldig". Du griper efter halmstrån som är helt ovidkommande i en rättegång om SD är skyldig eller inte till mordet. Jag tror att tom SD håller med om det.
Citera
2020-06-12, 22:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hur fáan❗kan ni hålla på med att hänga upp er på en tamponghistoria när allt handlar om ett brutalt och hänsynslöst mord på en tidigare 45 årig trebarns-moder [LW] och en mördare springer lös, kan du förklara det för mig ?

Det är mycket mycket troligt att SD och HD mördade LW i samförstånd.

Mvh/ @JokerMannen

Det handlar ju inte om den historian bara. Se vad jag skrev till anetor precis. Det ingår i kartläggning av Lenas personlighet.

Jag tror Lenas personlighet är vad som fick TR att döma att det finns alternativa GM.
Senast redigerad av Rosamund 2020-06-12 kl. 22:30.
Citera
2020-06-12, 22:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Konflikter - ja, kanske för att LW satte ner foten när nåt var fel.

Jag tror de flesta av oss (iaf jag) nån gång tänkt att ”ooops! tur att jag hade ljudet av på telefonen” när man kanske kommit med nån eftersläng.

Det som annars slog mej som intressant med detta inlägg är det fetade ordet. Jag tolkar det som att du menar att det är ok för andra att vara elaka, men inte för en pastor. Jaja...

Nej, vi kommer inte att komma fram till konsensus, förutom att inte heller jag gillar mobbing.

Men du kan ändå få svara på: är denna tamponghistoria av vikt när det gäller att FÅ EN MÖRDARE FÄLLD?

Det finns annars - i Bibeln rentav! - ett uttryck som lyder:
Att sila mygg och svälja kameler.

Det jag tror att detta handlar om är att ånyo rikta fokus från att LW är mördad och hennes GM är ansvarig för det, och det oavsett om LW så skickade tusen bilder på tamponger!
Citera
2020-06-12, 23:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det handlar ju inte om den historian bara. Se vad jag skrev till anetor precis. Det ingår i kartläggning av Lenas personlighet.

Jag tror Lenas personlighet är vad som fick TR att döma att det finns alternativa GM.
Tingsrätten (lagmannen Björn Lindén) har väl aldrig sagt att gärningsmannen skulle kunna vara någon annan än SD. Det enda tingsrätten har sagt är att det utifrån de bevis som finns inte är ställt utom rimligt tvivel att SD är gärningsmannen.

Tingsrätten slår i domen juridiskt fast att det finns blod på SD:s tvättmaskin, och att han saknar alibi för den 14/5. Om åklagaren nu dessutom kan visa i hovrätten (se Åsa Hidings överklagande) att han har ljugit om personnumret vid de förmodade mordförsöken natten mellan den 11-12/5 så är han rökt.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-12 kl. 23:13.
Citera
2020-06-12, 23:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Några tankar:

Trams. De där "hinkarna" brukar ha lock. Jag lindar mitt avfall i papper och dumpar dem utan att behöva titta i "hinken". Och handen på hjärtat. Det krävs inte så mycket mod att sätta upp lappar av modellen "Din morsa jobbar inte här". Men lappar på en arbetsplats blir jävligt otrevligt, paternalistiskt. Lapp på lappfår ingen ren som det heter. Vettigare är väl att man går igenom om vilka ordningsregler som ska gälla om såväl disken i personalköket som tampongkastning. Istället för att likt en nordkoreansk gränsvakt ränna in på dass efter kollegorna för att kontrollera dem till vad som verkar en egenpåhittad regel (om så är fallet).

Män menstruerar inte, det fanns kanske ingen anledning för chefen att lämna ut namnet på kvinnan varför han anonymiserade det i förhöret? Det han skulle berätta om var BO.
Att kollegorna, om just dessa hörts (många slutade under tiden LW arbetade där), inte nämner enstaka konflikter av vad som verkar frekventa är väl inte speciellt konstigt. För många tar det nog emot att tillstå att de tyckte illa om en mördad i något avseende.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-12 kl. 23:40.
Citera
2020-06-12, 23:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, redan när han begärde skilsmässa när hon började gnälla om att han var så tråkig. Ett sätt att försöka trycka ner sin partner. Kanske SD och LW förtjänade varandra? Då en del spekulerar i att HDs depression skulle vara på grund av honom.
Vissst kan det vara så att de förtjänade varandra men ingen av dem förtjänade att bli mördad av den andra.
Citera
2020-06-12, 23:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vissst kan det vara så att de förtjänade varandra men ingen av dem förtjänade att bli mördad av den andra.
Här har du en poäng. Den motivbild åklagaren har insinuerat är riktigt tveksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in